Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pesuaineiden hajusteet ovat niin voimakkaita? Pesin vahingossa hajustetulla!

Vierailija
30.09.2022 |

Tuon vahingon jälkeen kahteen kertaan hajustamattomalla ja vieläkin haisee.

Nyt kuitenkin vain sen verran, että ehkä suedän sen.

Miksi täytyy olla noin valtava hajustemäärä. Miksei mieto riitä?

En voisi olla samassa huoneessa, jos jollakulla olisi tuollainen hajuvaate päällä töissä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kärsi zeoliitista. Mulla on ollut hajutonta, joka sisältää zeoliittia, ongelmitta.

Kyseessä oli Bio luvil villalle ja silkille. Tosin käytin sitä vahingossa puuvillapyykkiin.

Eli joku perheessä oli tuon vahingossa ostanut ja se oli laitettu paikkaan, missä säilytämme normaaleja hajusteettomia pesuaineita. (Käytämme vain nestemäisiä)

Uskomatonta vaan, että pesin tosiaan hajusteettomalla 2 kertaa tuon jälkeen ja edelleen haisee selvästi ja parin metrin päähän, vaikka on jo kuivunut. Mutta tuon jo luullakseni kestän.

Ap

Minulla on tämä sama että joidenkin pesuaineiden tuoksu ei tahdo lähteä millään, olen kyllä olettanut että tulee jauhemaisesta zeoliitista joka jää kuituihin, mutta ilmeisesti ne hajusteet ei ärsytä suurinta osaa kun niitä käytetään joten olen luovuttanut, itse ostan vain sensitive-merkittyjä pesuaineita ja kirpparivaatteet sitten vain pesemällä ja pesemällä kunnes on hajuton. 

Vierailija
22/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut hajua ainetta koneeseen laittaessa.

Luotin, että se on hajutonta, kun sellaista meille aina ostetaan. Ajattelin vaan, että uutta merkkiä tai uusi pakkaus.

Nopeasti lorautin.

Mutta nostaessani pyykit kuivumaan, oli hajupinta niin suuri, että lemusi voimakkaasti. Itse asiassa koko kylppäri lemusi. Pesukoneen veden poistoputki on kytketty kylppärin lavuaarin hajulukkoon ja pesukoneen poistovettä nousee aina lavuaariin. Hölmöä, mutta noin asennettiin putkiremontin yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensitiveä meillekin yritetään aina ostaa. Nyt oli lipsahdus tapahtunut.

Vierailija
24/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotin, että se on hajutonta, kun sellaista meille aina ostetaan. Ajattelin vaan, että uutta merkkiä tai uusi pakkaus.

Nopeasti lorautin.

Mutta nostaessani pyykit kuivumaan, oli hajupinta niin suuri, että lemusi voimakkaasti. Itse asiassa koko kylppäri lemusi. Pesukoneen veden poistoputki on kytketty kylppärin lavuaarin hajulukkoon ja pesukoneen poistovettä nousee aina lavuaariin. Hölmöä, mutta noin asennettiin putkiremontin yhteydessä.

Onko poistoputki oikeassa liitoksessa? Meillä oli liitetty väärään ja sen vuoksi nosti vettä lavuaariin ja jäi haisemaan poistoputkeen kunnes huoltomies kävi katsomassa ja totesi että väärin asennettu, siinä systeemissä kaksi eri paikkaa mihin pystyy liittämään, se oikea takana vaikeammin saavutettavissa.

Vierailija
25/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä voi ihminen olla?

Tekee itse virheen ja valittaa sitten, että muiden pitäisi se maailmanlaajuisesti korjata. Pitäisi tehdä miedomman hajuisia pesuaineita vain siksi, ettei osannut kaupassa valita oikeaa pakettia.

Vierailija
26/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus vahingossa Lumme-merkin hajullista pesuainetta. Mulla oli jostain syystä mielikuva että ne on kaikki hajusteettomia herkän ihon tuotteita enkä edes kai pahemmin katsonut ostaessani. Pesin täkkejä kun olin laittamassa kesäksi pois. Voi hyvänen aika mikä haju, koko talo haisi kun niitä kuivattelin. Huuhdoin muistaakseni pariin kertaan ja kuivasin ulkona niin haju laimeni siedettäväksi.

Vierailija
27/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöiden pyykkituvissa pitäisi kyllä kieltää hajuaineiden käyttö. Meidän talossa pyykkituvan lemu yltää pitkälle ja on suorastaan asunnon myyntiin negatiivisesti vaikuttava asia. Ei tuollaisessa pyykkituvassa voi käydä muut kuin hajustettuja aineita käyttävät.

Vierailija
28/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestemäinen Omo on ainut hajustettu mitä itse voin käyttää, muut haisee liian voimakkaasti. Yhdessä vaiheessa uudistivat tuon Omon tuoksun sellaiseksi hirveäksi, mutta onneksi palauttivat takaisin vanhaan tuoksuun asiakaspalautteen jälkeen. Aiheesta oli tälläkin palstalla keskusteluja.

Sama täällä. Rakastan Omon tuoksua, sitäkään ei tarvitse yliannostella, pieni määrä riittää. Omo ei sisällä myöskään linaloolia. Käytän hajusteettomia saippuoita ja shampoita jne ja välillä tuoksutonta pyykkiainetta, mutta silti tykkään Omosta edelleen.

Vierailija
29/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti lorautin.

Onko poistoputki oikeassa liitoksessa? Meillä oli liitetty väärään ja sen vuoksi nosti vettä lavuaariin ja jäi haisemaan poistoputkeen kunnes huoltomies kävi katsomassa ja totesi että väärin asennettu, siinä systeemissä kaksi eri paikkaa mihin pystyy liittämään, se oikea takana vaikeammin saavutettavissa.

Ei kylppärissä ole muuta liitosmahdollisuutta. Ainoastaan tuo lavuaariin hajulukkoon tehty liitos. Todella typerää, että pesukoneen vesi nousee lavuaariin joka kerta kun pesukone poistaa vettä.

Putkiremontin yhteydessä remontoitiin koko kylppäri ja näkivät tietysti, että siinä oli tuo pesukone. Silti olivat tehneet tuollaisen liitoksen sinne. Typerää. En tiennyt, ettei tuollainen ole toimiva ratkaisu, vaan luotan putkifirmaan.

Vierailija
30/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä voi ihminen olla?

Tekee itse virheen ja valittaa sitten, että muiden pitäisi se maailmanlaajuisesti korjata. Pitäisi tehdä miedomman hajuisia pesuaineita vain siksi, ettei osannut kaupassa valita oikeaa pakettia.

Tietysti oma virhe ostaa hajuatettua. En kiellä.

Mutta alkoi pelottaa, jos joudun olemaan jossain pidempään samassa huoneessa tuollaisen käyttäjän kanssa. Eli miksi on sallittua laittaa noin överipaljon hajustetta tavallisiin pesuaineisiin.

Laitoin nyt pyykin kuivuttua ne vielä kolmanteen hajusteettomaan pesuun. Liian tuoksullisia edelleen, kun Iho niitä päällä ollessa lämmittää.

Ap

Vierailija
31/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti lorautin.

Tämä on sun ongelma, meni liikaa. Ja nyt peset jo puhtaita uudelleen ja uudelleen pesuaineella kun voisit vain tehdä uuden pesun ilman mitään aineita.

Vierailija
32/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
33/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti lorautin.

Tämä on sun ongelma, meni liikaa. Ja nyt peset jo puhtaita uudelleen ja uudelleen pesuaineella kun voisit vain tehdä uuden pesun ilman mitään aineita.

Ajattelin, että hajusteeton pesuaine jotenkin paremmin irrottaisi sitä hajustetta vaatteista.

Jos olisi kuivempia ilmoja, veisin ulos tuulettumaan, mutta nyt siellä alkaa äkkiä vaan homehtua.

Vierailija
34/34 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti lorautin.

Ajattelin, että hajusteeton pesuaine jotenkin paremmin irrottaisi sitä hajustetta vaatteista.

Jos olisi kuivempia ilmoja, veisin ulos tuulettumaan, mutta nyt siellä alkaa äkkiä vaan homehtua.

Jotku liottaa etikkavedessä tai laittaa sitä huuhteluaineen tilalta ja sanovat että vie hajuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi