Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat, saatteko korvausta siitä, jos pomo pyytää vaihtamaan vuoroa vaikka aamun illaksi?

Vierailija
30.09.2022 |

Ja jos teidät hälytetään töihin vapaalta, tai joudutte esim pitkän päivän tekemään, millaiset korvaukset saatte?

Meidän työpaikalla (yksityinen) ei makseta minkäänlaista hälytyskorvausta, jos pyydetään tulemaan vapaalta töihin tai jos pomo pyytää vaihtamaan vuoron tai jäämään pitkään.

Sen takia niihin en itse suostukaan juuri koskaan.

Miten teillä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, varmaan tuo aloittaja on työkaverini. Ihan uskomatonta, että ei tosiaan saada lainkaan hälyrahoja ja käytännössä koskaan myöskään ylityölisiä. Esimiehet onnistuvat aina kiertämään ne ontuvilla selityksillä. Muuten ihan ok työpaikka, hyvin kiireinen, mutta äärimmäinen miinus tuosta, ettei makseta ikinä hälyrahoja tai mitään muutakaan ylimääräistä.

No eihän noihin tarvii sitten suostua.

Vierailija
22/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, varmaan tuo aloittaja on työkaverini. Ihan uskomatonta, että ei tosiaan saada lainkaan hälyrahoja ja käytännössä koskaan myöskään ylityölisiä. Esimiehet onnistuvat aina kiertämään ne ontuvilla selityksillä. Muuten ihan ok työpaikka, hyvin kiireinen, mutta äärimmäinen miinus tuosta, ettei makseta ikinä hälyrahoja tai mitään muutakaan ylimääräistä.

Niin, onhan tuossa vaihtoehtona irtisanoutuminen. On monet siihenkin päätyneet ja olen itsekin harkinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen apteekissa. Meillä ei vuoronvaihdosta saa mitään korvausta. Eikä mitään korvausta jos tulet vapaalta töihin. En yleensä suostukaan noihin. Yksi työkaveri suostui tekemään 10 tuntuisen työpäivän, eikä siitäkään olisi saanut ylityökorvausta, jos ei olisi itse pyytänyt. Älkää vaan hoitajat vaihtako alaa farmaseutiksi, orjapalkalla tehdään kuormittavaa työtä, josta ei edes kiitosta koskaan tule.

Vierailija
24/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityö ja vuoronvaihtokielto on edelleen voimassa.

Vierailija
25/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan tuossa vaihtoehtona irtisanoutuminen. On monet siihenkin päätyneet ja olen itsekin harkinnut.

No eihän se sitä tarkoita. Vaihtoehto on ihan se, ettei vaan suostu vuoronvaihtoihin tai vapailta töihin tuloon.

Vierailija
26/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työskentelen apteekissa. Meillä ei vuoronvaihdosta saa mitään korvausta. Eikä mitään korvausta jos tulet vapaalta töihin. En yleensä suostukaan noihin. Yksi työkaveri suostui tekemään 10 tuntuisen työpäivän, eikä siitäkään olisi saanut ylityökorvausta, jos ei olisi itse pyytänyt. Älkää vaan hoitajat vaihtako alaa farmaseutiksi, orjapalkalla tehdään kuormittavaa työtä, josta ei edes kiitosta koskaan tule.

Orjapalkka, niin varmaan.... Minä olen lukenut apteekkihenkilöstönkin tessiä, ei se mitään orjatyötä ole.

Vierailija
27/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjapalkka, niin varmaan.... Minä olen lukenut apteekkihenkilöstönkin tessiä, ei se mitään orjatyötä ole.

Kyllä se hoitajiin verrattuna on. Pienempi palkka, ei todellakaan mitään hälytysrahoja. Lauantaista et saa mitään ylimääräistä etkä jouluaatostakaan. Kieltäytyä ei ikävistä vuoroista kuitenkaan voi. Jos kieltäydyt vuoronvaihdosta niin sinua syytetään solidaarisuuden puutteesta. Jos vaihdat vuoron, niin mitään kiitosta siitä ei tule. En todellakaan suosittele hoitajia ainakaan tähän alaan vaihtamaan. Työkään ei ole niin helppoa, kuin se tiskin toiselta puolelta voisi näyttää. Jatkuva kiireen ja paineen alla toimiminen, joka ilta särkee päätä työpäivän jälkeen. Ei mitään etenemismahdollisuuksia, ei mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään. Jos tessiä rikotaan, niin siihenkään ei uskalla kukaan puuttua.

Vierailija
28/28 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hoitajiin verrattuna on. Pienempi palkka, ei todellakaan mitään hälytysrahoja. Lauantaista et saa mitään ylimääräistä etkä jouluaatostakaan. Kieltäytyä ei ikävistä vuoroista kuitenkaan voi. Jos kieltäydyt vuoronvaihdosta niin sinua syytetään solidaarisuuden puutteesta. Jos vaihdat vuoron, niin mitään kiitosta siitä ei tule. En todellakaan suosittele hoitajia ainakaan tähän alaan vaihtamaan. Työkään ei ole niin helppoa, kuin se tiskin toiselta puolelta voisi näyttää. Jatkuva kiireen ja paineen alla toimiminen, joka ilta särkee päätä työpäivän jälkeen. Ei mitään etenemismahdollisuuksia, ei mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään. Jos tessiä rikotaan, niin siihenkään ei uskalla kukaan puuttua.

Mitä sä sekoilet? Luehan tuosta alta mustaa valkoisella noista palkoista. Kyllä on paremmat palkat kuin hoitajilla ja ainaki ilta- ja lauantailisätkin on paremmat. Ja kuukausipalkka nousee muutaman vuoden välein ihan reippaasti.

https://www.farmasialiitto.fi/palvelut-ja-edut/palvelut-jasenelle/tyosu…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi