Ruokaehdotuksia n.16 hengelle?
Mies täyttää alkuvuodesta pyöreitä vuosia ja ajateltiin, että jos pienellä porukalla olisi ruokailu. Mies ei mitään varsinaisia juhlia halua ja meinasi, että vain kahvittelut, mutta mä sanoin että voin kyllä tehdä myös ruoan.
Eli mitä ehdotuksia? Siis melko perinteistä eikä mitään mausteisia erikoisuuksia koska mukana myös muutama vähän vanhempi ihminen. Perunat tai muusi voisi olla lisuke. Karjalanpaisti on toki perinteinen ja helppo antaa muhia uunissa, mutta olisiko jotakin muita vaihtoehtoja?
Kommentit (36)
Kasvissosekeitto.
Ja joku makeinen jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto.
Ja joku makeinen jälkkäriksi.
Älä viitsi olla typerä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Boeuf Bourguignon, eli suomalaisittain Burgundinpata? Vähän juhlavampi kuin iankaikkinen karjalanpaisti.
Tämä voisi olla kyllä yksi vaihtoehto! Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Moskovanpata
Hyvä ehtotus tämäkin, mutta tuossa tökkii tuo sinihomejuusto. Meitä on useampi joka ei siitä pidä, mutta voihan sen jättää pois. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Suolaista piirakkaa ja salaattia.
Mä kyselen RUOKAA. En vain jotakin kahvitarjottavaa.
Voisi esim paistaa kanafileitä (ei mitään marinoituja) pannulla, mausta ja laittaa uuniin kermaiseen kastikkeeseen pitkäksi aikaa pataan pehmenemään. Muusi, ja salaatti. Esim uunissa paahdetut yrttiset kirsikkatomaatit menisivät lisukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Voisi esim paistaa kanafileitä (ei mitään marinoituja) pannulla, mausta ja laittaa uuniin kermaiseen kastikkeeseen pitkäksi aikaa pataan pehmenemään. Muusi, ja salaatti. Esim uunissa paahdetut yrttiset kirsikkatomaatit menisivät lisukkeena.
Siis jotain tällaista https://pienipunainenkeittio.com/taytelainen-pippurikana/
Lohta ja muussia ja kukkakaaligratiini ja salaatti
Paljon kuorittuja perunoita, hyvää ruskeaa lihakastiketta, salaattia lisukkeineen, sekä jälkiruokaa lisukuineen.
Tämä palsta on aivan sairas. Tein täysin asiallisen ja viattoman aloituksen niin eiköhän persreiät ilmaannu tähänkin trollaamaan. Menkää oikeasti hoitoon, olette sairaita.
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! <3
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt mitään marinoituja lihoja käytä vaan maustan itse. Nuo kanfileet ja kirsikkatomaatit kuulostaa hyvältä. Kiitos.
Teriyaki-kana on hyvää ja sitä on helppo valmistaa isommallekin joukolle:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaita suolapaloja.
Miksi tällä palstalla niin monella on suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Miten olisi Boeuf Bourguignon, eli suomalaisittain Burgundinpata? Vähän juhlavampi kuin iankaikkinen karjalanpaisti.