Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä v!ttua? Joku uniikki lumihiutale oli koulussa riehaantunut ja potkaissut mun kepeillä konkannutta lasta polveen.

Vierailija
29.09.2022 |

Oli kävellyt vastaan ja potkaissut syystä x mun lapsen polvea. Mitään ei ollut tehnyt, konkannut vain tuon riehujan ohi. Leikattu polvi uudelleen paskana. Kaikkien lasten paikka ei todellakaan ole koulussa. Ei ainakaan tavallisessa koulussa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen tekemästä rikoksesta pitäisi napsahtaa tuomio aina myös vanhemmille. Lapselle tietty myös ja mielellään sitä rikosoikeudellista ikärajaakin voitaisiin alentaan vähintään 12 vuoteen.

Vierailija
22/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai samperi, varmasti on kipeä. Nyt lääkettä ja lepoa, joku hyvä leffa ja vähän herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla saman provo, viimeks oli sormet menneet uusiksi kavereiden toimesta, nyt polvi. Kieroutunutta keksiä tällasia.

Vierailija
24/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ja lapsesi. En tiedä,miten jossain kouluissa hyväksytään tuollaista. Mun oma teinini istui jälkkärissä,kun oli unohtanut,että on ulkojälkkäri. Oli ollut sisällä. Siitä tuli tunti jälkkäriä. Ja toisissa kouluissa tuntuu,ettei mistään rangaista.

Vierailija
25/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo otetaan käsittelyyn pahoinpitelynä eikä koulukiusaamisena.

Jos joku potkaisisi töissä kepeillä kulkevan työkaverinsa tai asiakkaan sairaalaan olisi se automaattisesti pahoinpitely ja syytteet rapsahtaisi, mutta koulussa tämä sama teko onkin yhtäkkiä "koulukiusaamista". En vaan ymmärrä. 

Vierailija
26/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi siis ollut käytännössä puolustuskyvytön, kun on mennyt keppien kanssa. Raukkamaista! Mutta onko tässä jotain yleisempää trendiä taustalla?

Minun lapseni koulussa on nimittäin jotkut pojat alkaneet eräänlaiseen jengimeininkiin. Ilmenee siten, että mennään isolla porukalla uhkailemaan, esim. viisi yhtä vastaan tai kahdeksan kahta vastaan. Onneksi yleensä jää uhkailuksi, mutta muutamia iskujakin on jaeltu. Ei onneksi (ainakaan vielä!) mitään silmitöntä hakkaamista.

Yleensä tämä menee vielä niin, että isommat ovat pienempien kimpussa, siis esim. porukka 5-luokkalaisia menee yhden tai kahden 2-luokkalaisen luo. Se on mielestäni kaikkein oudointa tässä. Lapset siis ihailevat tällaisia voimannäyttöjä ja pitävät isoa ylivoimaa jotenkin hienona. Omana kouluaikana olisi ollut todella noloa käydä pienempien kimppuun, siitä olisi mennyt sen 5-luokkalaisen "koviksen" maine niin pilalle, ettei olisi kehdannut yrittää. Samaten omana kouluaikana keppien kanssa kävelevä olisi itsestäänselvästi jätetty rauhaan. Mutta nykyään on sitten meininki eri?

Koulukuraattorin kanssa ollaan näitä setvitty (oma lapseni pikkukoululainen ja joutunut muutaman kerran tällaiseen isompien saartorinkiin), ja kuraattorin mukaan tämä on ollut n. 5 vuoden ajan aika yleinen ilmiö suomalaisissa kouluissa, ei siis mikään tämän alueen lasten erikoinen päähänpisto.

Vierailija
27/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla saman provo, viimeks oli sormet menneet uusiksi kavereiden toimesta, nyt polvi. Kieroutunutta keksiä tällasia.

Tiedätkö millaista kouluissa on nykyään? Olen koulunkäynnin ohjaaja ja viimeksi tänään mua on potkittu ja lyöty lapsen toimesta, olen selvittänyt yhden tappelun, pari sanaharkkaa, kuullut olevani paskapää kun pakotin ulos sateeseen sekä selvittänyt tilanteen jossa toinen oppilas yritti työntää toisen oppilaan alas portaita. Ja ainiin: yksi lapsi sai luokassa kunnon raivarin ja sitäkin rauhoiteltiin.

Tervetuloa katsomaan mitä koulumaailma nykyään on. Saatat yllättyä.

Vierailija
28/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sivusta: kun minä (aikuinen) polvileikkauksen jälkeen käytin kyynärsauvoja, minua tönittiin marketin käytävillä enemmän kuin koskaan muuten. Tai siis normaalisti ei tönitä, joku saattaa vahingossa hieman hipaista. Mutta sauvoilla liikkuva ilmeisesti herättää jotain piileviä aggressioita, joka saa aikuisetkin ihmiset käyttäytymään huonosti.

Olet heikompi, jotkut triggeröityvät siitä ja uskaltavat hyökätä, ei saisi olla heikko.

Vierailija
29/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on tapana pyyhkiä maton alle kaikki väkivalta ym muu laittomat teot mitä koulun ulkopuolella oikeasti rangaistaisiin. Koulu ei itse yleensä ole poliisiin yhteydessä että esim petteri on nyrkillä lyönnyt anttia silmään ja nyt on silmä mustana vaan yleensä on vain jälki-istunto ja uhri ja hyökkääjä pitää "sopia" ja halata lopuksi.

Erittäin hyvä että ap on itse ollut poliisiin ym yhyeydessä koska koulu ei sitä yleensä tee vain koulu juurikin yleensä pyyhkii ongelman maton alle ja hyökkääjä pääsee pälkähästä ilman kunnollista rangaistusta.

Vierailija
30/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylistä tunnistan myös. Ihmiset uskovat liian helposti näitä.

Vierailija
31/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus ja lastensuojelu. Ei kenelläkään normaalilla ihmisellä tule mieleenkään satuttaa toista tuolla tavalla.

Tuli tästä keissistä mieleen kaveri teiniajoilta.

Yritti juurikin potkaista oman isänsä kipeän, ja vastikään leikattuun sääreen. Isänsä oli ehtinyt kepin laittamaan jalkansa ja (ex)-kaverini jalan väliin. Oli suuttunut jostain ja kostoksi yritti laittaa jalan paskaksi.

Mietin jo silloin tuon kuullessani, että kenellä perkeleellä tulee mieleen edes yrittää satuttaa ihmisiä noin? Varsinkaan omaa vanhempaansa.

Jostain kumman syystä jäi tosiaan entiseksi kaveriksi. Oli ylipäätään meitä muitakin kohtaan kamala.

Terveisiä niille, jotka tunnistatte! Ja ap:lle tsempit ilmoitusten kanssa. Toivottavasti kakara joutuu vastuuseen.

Vierailija
32/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. Aivan samanlainen kirjoitustapa molemmissa kertomuksissa. Viimeksi sormet, nyt polvi.

Onneksi nämä kaksi tarinaa eivät kuitenkaan ole totta, vaikka kouluissa tapahtuu kaikkea todella ikävää.

Vierailija
33/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, mutta valitettavasti koulumaailma mennyt hyvin, hyvin alas.

Hyvin paljon on pahoinvoivia nuoria, eikä kotona välttämättä välitetä. Pään taputtelua "eihän se meidän Kaija-Petri nyt ketään kiusaisi!".

Ja tämähän alkoi näkyä saman tien, kun luokkakoot kasvoivat ja eri ryhmät sekaisin. Häiriköille ei ole enää sitä omaa luokkaa ja häiritsevät täten muiden oppimista. Erityistä tukea tarvitseville ei myöskään ole omaa luokkaa enää, ja täten vievät opettajan aikaa ja resurssia. Kun luokkakoko lähenee 30, niin siellä jää aika moni opettajan apua tarvitseva ilman sitä apua.

Puhumattakaan näistä eri kulttuurin omaavista, jotka eivät halua sopeutua yhteiskuntaan ja ennemmin muodostavat jengejä. Toki tämäkin malliesimerkki lähtee kotoa, eli halutaanko edes kotona sopeutua ja puututaanko siihen, mitä oma jälkikasvu tekee.

Toki suomalaisissa nuorissa myös näitä oman tiensä kulkijoita ja yökukkujia, mutta harmittavan usein olen nähnyt eri taustoista tulevien lasten olevan vielä yli puolen yön ulkona ilman vanhempia. Puolen yön jälkeenkin ja parhaimmillaan nuorimmat olleet suunnilleen esikouluikäisiä.

Vierailija
34/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, mutta valitettavasti koulumaailma mennyt hyvin, hyvin alas.

Hyvin paljon on pahoinvoivia nuoria, eikä kotona välttämättä välitetä. Pään taputtelua "eihän se meidän Kaija-Petri nyt ketään kiusaisi!".

Ja tämähän alkoi näkyä saman tien, kun luokkakoot kasvoivat ja eri ryhmät sekaisin. Häiriköille ei ole enää sitä omaa luokkaa ja häiritsevät täten muiden oppimista. Erityistä tukea tarvitseville ei myöskään ole omaa luokkaa enää, ja täten vievät opettajan aikaa ja resurssia. Kun luokkakoko lähenee 30, niin siellä jää aika moni opettajan apua tarvitseva ilman sitä apua.

Puhumattakaan näistä eri kulttuurin omaavista, jotka eivät halua sopeutua yhteiskuntaan ja ennemmin muodostavat jengejä. Toki tämäkin malliesimerkki lähtee kotoa, eli halutaanko edes kotona sopeutua ja puututaanko siihen, mitä oma jälkikasvu tekee.

Toki suomalaisissa nuorissa myös näitä oman tiensä kulkijoita ja yökukkujia, mutta harmittavan usein olen nähnyt eri taustoista tulevien lasten olevan vielä yli puolen yön ulkona ilman vanhempia. Puolen yön jälkeenkin ja parhaimmillaan nuorimmat olleet suunnilleen esikouluikäisiä.

Oho, toistin tuolla lopussa näköjään.

Vierailija
35/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että nämä kaikki erityisoppilaat eivät todellakaan kuulu tavalliseen kouluun. Kerran voi saada vaikka lievässä tapauksessa (esim. pieni tönäisy) anteeksi, mutta toisesta suoraan kenkää koulusta.

Yhden tapauksen tiedän vähän lähempää, jossa 6v poika uhannut tappaa, on lyönyt, töninyt, härnännyt, potkassut kengällä naamaan yhtä lasta ja tämän pojan äiti ei pidä minkäänlaisia rajoja lapselleen "koska Eino ei tykkää yhtään, kun rangaistaan ja nään, että Eino tulee tosi surulliseksi niistä. Ja mulla on ollu kova kuri lapsena enkä haluu sitä samaa omalle lapselle." Sentään meni pienluokalle.

Vierailija
36/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkluusio on ihanaa, ja erityisluokat turhia. Kaikki vaan sinne kulkemaan saman koulun käytäviä ja viettämään oppitunteja jättiluokkiin.

Vierailija
37/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö millaista kouluissa on nykyään? Olen koulunkäynnin ohjaaja ja viimeksi tänään mua on potkittu ja lyöty lapsen toimesta, olen selvittänyt yhden tappelun, pari sanaharkkaa, kuullut olevani paskapää kun pakotin ulos sateeseen sekä selvittänyt tilanteen jossa toinen oppilas yritti työntää toisen oppilaan alas portaita. Ja ainiin: yksi lapsi sai luokassa kunnon raivarin ja sitäkin rauhoiteltiin.

Tervetuloa katsomaan mitä koulumaailma nykyään on. Saatat yllättyä.

Ikävä kyllä juuri näin. Lapsista, ihan pienistä 1-3 luokkalaisista asioista ihan liian moni on todella levoton tai diagnosoimaton. Pettymyksen sietokyky hyvin heikko ja sitten tavarat lentää, ovet paukkuu jne.

Viimeksi tänään pieni koululainen aikoi tappaa isänsä, koska joutui jäämään iippaan. Eikä ollut mikään huoleton heitto suusta.

Pelataan isojen pelejä, kasvettu turvattomissa ja ja isoissa tarharyhmissä ilman pysyviä tuttuja aikuisia. Vanhemmista liian moni kasvattaa ruudun avulla lastaan.

Työ koulussa opettajilla ja ohjaajilla ihan valtava työmäärältään. Yksi erityislapsi normaalissa luokassa voi estää koko muun ryhmän opiskelun. Silti vanhemmat eivät näe erityislapsen parasta, eikä osaa ajatella mikä häiriö siitä murusesta voi muulle luokalle olla.

Vierailija
38/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on käynyt näin ihan elävässä elämässä 90-luvun alussa. Eli ei oo pelkästään nykyajan ongelma, tuskin myöskään provo. Lapset ja nuoret satuttaa toisiaan, ihan oikeasti.

Mulla oli palovamma jalkaterässä, sitä oli jo hoidettu pitkään ja oli vähitellen paranemassa. Liikuin kepeillä kivun takia ja jalka oli pahasti turvoksissa. Turvotuksen ja kivun takia oli pakko pysytellä enimmäkseen istuma-asennossa. Istuttiin kaverin kanssa koulun käytävällä odottamassa oppitunnin alkua, kun luokkakaveri käveli ohi ja vetäisi kunnon futispotkun suoraan siihen mun palaneeseen jalkaterään. Sillä seurauksella että juuri paranemassa oleva, ohutihoinen palovamma repeytyi auki, vuosi verta ja lopulta vielä tulehtui. Kipu oli hirvittävä. Siitä kivusta raivostuneena pomppasin ylös lattialta ja tarrasin mua potkaissutta poikaa tukasta kiinni ja riuhtaisin niin että tämän pää osui seinään. Opettaja näki tämän jälkimmäisen osan ja minä sain passituksen rehtorin puhutteluun. Mulle ehdittiin jo määrätä 2 tuntia jälki-istuntoa asiasta. Rehtori ei kuunnellut ollenkaan minun selvitystä asiasta. Vasta kun äitini soitti rehtorille ja nosti asiasta metelin ja uhkasi rikosilmoituksella, rehtori perui jälki-istunnon. Minua potkaisseelle pojalle määrättiin sitten jälki-istuntoa, mutta rehtori oli vielä kehdannut puolustella pojan tekemisiä sillä että meillä oli keskenämme luokan sisäistä valtataistelua (ei ollut mitään sellaista, oltiin ihan normaaleissa ja hyvissä väleissä ennen tapausta).

Myöhemmin kyllä tämä minua potkaissut kaveri pyyteli kyyneleet silmissä anteeksi tekemisiään, sanoi että ei ollut ymmärtänyt että jalka on oikeasti niin kipeä, oli kuvitellut että jotenkin esitän kipeämpää kuin oikeasti olen. Vasta minun reaktiosta ja sidoksen läpi vuotavasta verestä tajusi että nyt tuli tehtyä hölmöyksiä. Tämä siis lähinnä ajatuksena siitä että aina se toista satuttava ei ihan tajua mitä on tekemässä.

Vierailija
39/39 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain rikkautta.

Terveisin

Vihervassarit + mammat