millaisia käytäntöjä työpaikoillanne on kun joudutte jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta?
riittääkö oma ilmoitus tai terveydenhoitajan kirjoittama paperi? kuinka monessa paikassa vaaditaan lääkärintodistus? käyttekö työterveyslääkärillä vai missä?
Kommentit (8)
Ei millään tapaa, ihan samalla tavallahan voi valehdella th:lle. Se onkin lähinnä sitä, että olen ollut terveydenhuoltoon yhteydessä ja ollut tarvittaessa valmis tuomaan lapsen näytille, mikäli th niin haluaisi. Ihan eri asia on vain soittaa töihin, että lapsi on kipeä, en tule tänään. Jos näitä olisi paljon, kukaan ei uskoisi jonkun ajan päästä, ja minua pidettäisi lintsarina.
Se nyt vaan on niin, että minä en voi omalla ilmoituksella olla pois.
t:2
Vaivan laadusta riippuen sitten käydään terkkarilla tai lääkärissä, harvemmin tosiaan on mitään niin pahaa että lääkäriä tarvisi. Itse sitten soitan iltapäivällä ja kerron kuinka monta päivää on sairaslomaa. Mitään ohjeita tähän en ole saanut, kerran tosin en oksennustautista lasta vienyt terkkariin, enkä silloin tiennyt että sinne voi soittaakin. Silloin menetin 2pv palkan, koska mulla ei ollut todistusta. Mutta ei pomo siitä muuten mitenkään motkottanut, olinhan kuitenkin aamulla ilmoittanut hänelle etten saavu töihin.
meillä vaaditaan lääkärintodistus aina, mutta koska olen vasta palaamassa töihin, en tiedä varmaksi minne lapseni kiikutan. haluaisin vähän selvittää miten muilla tehdään, jotta olen vähän viisaampi kun käyn pomon kanssa keskustelemaan...
Vierailija:
kirjoittama todistus, täällä Espoossa en ole kyllä kuullut että neuvolasta
saisi todistusta ?!Sai meilläkin ennen olla kolme päivää esimiehen luvalla, mutta sitä
kai käytettiin sitten vähän liikaa ja meni sekin etu
kun on lähellä ja sieltä yleensä kyllä aina saa hyvin ajan ja siellä on
tosiaan päivystävä sairaanhoitaja, joka voi myös kirjoittaa kolme päivää
Työterveyshuollossa vain omien vaivojen takia
Pelkällä omalla ilmoituksella en ole edes yrittänyt, kun minusta siihen väistämättä tulee lintsauksen makua. Sitäpaitsi kun meillä on niin helppoa tuo todistuksen saaminen, th kirjoittaa puhelinkeskustelun perusteella, ei tarttee kuumeen tai muun pikkuvaivan takia lähteä kuskaamaan lasta minnekään, paitsi jos th pitää sitä tarpeellisena.
Ja lisäksi saan olla ihan niin monta päivää kuin tarvitsee riippumatta siitä, onko mies joitain päiviä kotona. Ja yleensä ollaan siis miehen kanssa kotona vuoropäivin.
kirjoittama todistus, täällä Espoossa en ole kyllä kuullut että neuvolasta
saisi todistusta ?!
Sai meilläkin ennen olla kolme päivää esimiehen luvalla, mutta sitä
kai käytettiin sitten vähän liikaa ja meni sekin etu