Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko työkokeiluun matkakorvaus kuten kuntouttavaan työtoimintaan?

Vierailija
29.09.2022 |

En löytänyt tietoa Googlella. Löysin vain tiedon että kuntouttavaan kuuluu. Kuuluuko työkokeiluun? Matkakorvaus tarkoittaa siis autottomalle bussikorttiin ladattavaa kausikorttia jonka Kela maksaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan KELAsta tai sieltä työkokeilustas.

Vierailija
2/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on just se 9e mitä siitä saa "palkkaa" menee matkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on just se 9e mitä siitä saa "palkkaa" menee matkoihin.

Kuntouttavassa sen matkakorvauksen saa 9 euron lisäksi. Työkok en tiedä.

Vierailija
4/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi saada lisäksi kun tuo 9e on just se kulukorvaus. Enpä ole ikinä muuta saanut edes kuntouttavassa.

Vierailija
5/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on haettava harkinnanvaraisena sossusta, ei tule kuntouttavassakaan automaattisesti.

Vierailija
6/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sai jos matka yhteen suuntaan on yli 10 km. Mulla oli 9,4 km.

Vierailija
7/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on haettava harkinnanvaraisena sossusta, ei tule kuntouttavassakaan automaattisesti.

Totta tässä on se, että matkakorvauksen kuntouttavaan työtoimintaan maksaa kaupungin sosiaalitoimi mutta sen saa jokainen jonka matka kotoa työtoimintapaikkaan ylittää 5 km. Vaihtelee kunnittain, miten tämä korvaus on toteutettu. Toiset maksavat kiinteän summan, jotkut kilometrikorvauksen.

Vierailija
8/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Minä en ainakaan saanut.

Vierailija
9/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voi saada lisäksi kun tuo 9e on just se kulukorvaus. Enpä ole ikinä muuta saanut edes kuntouttavassa.

Kyllä se sinullekin tuli, et vain käyttänyt sitä. Siitä lukee maininta kirjeessä jonka sait kuntouttavan sopimuksesta. Se tulee automaattisesti, ei tarvi hakea erikseen. Pitää vain ladata se kortille itse.

Vierailija
10/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilun ja kuntouttavan työtoiminnan merkittävin ero on siinä että työkokeilussa vastuuviranomainen on te-toimisto tai kuntakokeilu kun kuntouttavassa työtoiminnassa se on kunnan sosiaalitoimi. Toisin sanoen työkokeilua verrataan tässä asiassa enemmän normaaliin palkkatyöhön, eikä siihen kulkemisesta makseta korvauksia.

Vierailija
11/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa palkka voi olla 4,50 tunti + ilmainen majoitus ja ruoka, yhdyskuntapalvelussa saa 4,7 euroa kulukorvausta + normaalit kilometrikorvauset+ saa rikoksensa sovitettua, kuntouttavassa työtoiminnassa 9 e pvä + 0,21 senttiä kilometrikorvauksia 🤔 joku tässä mättää.

Vierailija
12/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavassa saa aina sekä 9 euroa pv että julkisen liikenteen kuukausilipun. En tiedä työkokeilusta.

Vierailija
13/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kuntouttavassa matkoja erikseen! Olin kaksi vuotta sitten viimeksi, pelkkä 9e/päivä kattoi kaiken. Joskus sai muuten lounaankin, eipä ole saanut enää vuosiin.

Vierailija
14/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli ihmiset, kysymys. Pitääkö seuraavat väitteet paikkansa?

Black metal musiikissa tyypillisiä teemoja ovat satanismi ja nationalismi.

Death metal musiikissa tyypillisiä teemoja ovat kuolema ja kärsimys.

Vierailija
15/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metalli ihmiset, kysymys. Pitääkö seuraavat väitteet paikkansa?

Black metal musiikissa tyypillisiä teemoja ovat satanismi ja nationalismi.

Death metal musiikissa tyypillisiä teemoja ovat kuolema ja kärsimys.

Sori väärä keskustelu.

Vierailija
16/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa työkokeiluun matkarahoja. älä ihmeessä mene sinne kun menetät myös kaikki muut tukesi ja teet pitkää päivää,myös lauantait on työpäiviä jos esim. kierrätykseen menee. kuntouttavassa työt. saat 9e lisäksi matkarahan ja voit tehdä vaikka pari päivää viikossa 4 tuntia päivässä. jotkut kirjoitti että pitää olla joku kilometrimäärä että saa matkarahat. ei pidä paikkaansa ainakaan pk seudulla, saan matkarahan vaikka asun n. 200 metrin päässä työtoimintapaikasta. ja olen sen aina saanut vaikka joskus paikka on ollut tien toisella puolella.

Vierailija
17/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kuntouttavassa matkoja erikseen! Olin kaksi vuotta sitten viimeksi, pelkkä 9e/päivä kattoi kaiken. Joskus sai muuten lounaankin, eipä ole saanut enää vuosiin.

Lounas on kunta- ja paikkakohtainen asia, yleensä se tarjotaan jos paikkana on vaikkapa koulu, jossa ruokaa on muutenkin tarjolla. Matkakorvauksen eli bussilipun, kilometrikorvauksen tai kiinteän rahasumman saa, jos matka kotoa työtoimintapaikalle on yli 5km.

Vierailija
18/21 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounas on kunta- ja paikkakohtainen asia, yleensä se tarjotaan jos paikkana on vaikkapa koulu, jossa ruokaa on muutenkin tarjolla. Matkakorvauksen eli bussilipun, kilometrikorvauksen tai kiinteän rahasumman saa, jos matka kotoa työtoimintapaikalle on yli 5km.

tämä matkakorvaus on sitten ilmeisesti sidottu paikkakuntaan koska olen vantaalaisena aina saanut sen  oli matka mikä hyvänsä.  niinkuin muutkin. ei ole mitään kilometri määriä täälläpäin lakina  jotta sen saisi. voisitte mainita missäpäin matkakorvaus on sidottu kilometreihin.

Vierailija
19/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9e/ päiviä kulukorvauksen saa aina kuntouttavassa työtoiminnassa ollessa ja sen maksaa Kela. Matkakorvauksen saaminen on ollut kuntakohtaista. Toisissa kunnissa se on myönnetty kaikille, toisissa ei kenellekkään ja osassa kuntia on se ollut kilometreistä riippuvainen. Mahdollisen kilometrikorvauksen maksaa kunta.

Lämpimän ruoan saa usein yhdistyksissä ja pajoilla, ei juuri muualla tai jos on kunnan omissa yksiköissä, joissa muutenkin on ruokaa tarjolla esim. päiväkodit, koulut ja ikäihmisten yksiköt. Tämäkin on kuntakohtainen asia. Onko kunta on asettanut palveluntuottajille lämpimän ruoan tarjoilun velvoittavaksi. 

Osissa kuntia on lisäksi kunnan myöntämiä liikunta- ja kulttuuripalveluita tarjottu ilmaiseksi kuntouttavassa työtoiminnassa oleville. 

Vierailija
20/21 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työvoimatoimisto maksoi kuntouttavassa työtoiminnassa bussikortin lataukseen menevän rahan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi