Olenko minä vai mieheni kummallinen?
Joo taas näitä juttuja.
No meillä on lähes ikuisuuskiistan aiheina muutama juttu ja toivoisinkin , että kertoisitte kumman mielipide seuraavista asioista on kummallisempi.
Miehen mielestä saunassa on älytöntä käyttää laudeliinaa. Minäkään en mitään pöpöjä pelkää, mutta mielestäni se suojaa lauteita, eikä niitä välttämättä tarvitse niin usein pestä/vaihtaa. Vierailla toimimme talossa talon tavoilla ja kotona noita liinoja yleensä käytetään.
Meillä on kodinhoito/vierashuoneessa vesimittari ja paukkuvat putket, jotka pitävät meteliä, kun suurempia määriä vettä päästää. Näin ollen minä en vedä vessaa yöllä pissalla käydessäni, jos meillä on yövieraita. Miehen mielestä se on hassua, kun en halua herättää vieraitamme.
Pikkujuttujahan nämä ovat, mutta aina toisinaan pistävät korpeamaan.
Kommentit (9)
Itse olen sinun linjoillasi laudeliinojen kanssa (eli hygienistä ja säästävät alituiselta lauteitten pesulta) ja miehen kannalla vessan vetämisen kanssa. Hassua minusta varsinkin vieraitten aikaan jättää vessaan tarpeet vetämättä.
Paitsi että meillä ei vedetä vessaa vaikka ei olisikaan vieraita. Laitetaan yöksi pönttöön jo valmiiksi vähän kloriittia..
Yhh mies jättää joskus aamuisin vetämättä ettei herätä lasta, siis pissat, ja aina yhtä ällöä on kun menen vessaan ja keltainen pönttö odottaa.
Minunkin mielestäni on hyvä käyttää laudeliinaa juuri siitä samasta syystä minkä mainitsit. Samaten jättäisin vessan vetämättä yöllä kuten sinäkin. Ihmettelen kovasti, miksi miehesi haluaa pistää näissä asioissa hanttiin? Et sinä mahdottomia vaadi.
Pidä pintasi!
Vessa kyl vedetään yölläkin. Mut ymmärrän et jos esim. tuollaiset putket niin joku jättää vetämättä.
Puu pysyy pidempään terveenä ja puhtaana.
Ja meillä on kanssa yläkerran vessa toistaiseksi sellanen joka pitää kamalaa meteliä. Eli minä haluaisin että käytämme alakerran vessaa kun lapset tai vieraat nukkuu, mutta miehestä se on naurettavaa.
Appivanhempien luona on aina saunan jälkeen aivan järkyttävän kauhea haju pesuhuoneessa (on samalla vessa ja kodinhoitohuone). Haju on siis täysin sanoinkuvaamaton...
No, muutama vuos sitten mä jo keksin, että mistä se tulee. Appiukon laudeliinasta!!!! Appiukko ilmeisesti saunoo niin, ettei käy lainkaan suihkussa ensin ja sitten ottaa kovat löylyt ja hikoo siihen laudeliinaan kaikki hiet.... Ja sitten ripustaa sen vaan huuhtelematta kuivumaan pesuhuoneen narulle!! Se laudeliina on sellainen ruskea, mutta täynnä jotain valkoisia läikkiä... YÖK!
Sinällään jännää, että tekee noin, koska muuten on oikein siisti ja fiksu ihminen...
Vedän vessan AINA, ja niin tekee muutkin täällä eikä siitä ole tarvinnut mitenkään keskustella/ sopia.