Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa ostaa lapselle kenkiä. Help?

Vierailija
29.09.2022 |

Olen ensin mitannut lapsen jalan ohjeiden mukaan ja katsonut sitten kokotaulukosta kengän koon. Sitten siitä koosta pohjallinen irti ja lapsi seisomaan pohjallisen päälle. No, pohjallinen vaikuttaa pieneltä, isovarvas on melkein kärjessä asti ja jalka pohjallista leveämpi. Kokoa isompi saa lapsen kompuroimaan eli ehkä liian iso. Sitten sillä tavalla sovittaminen, että jalka kenkään ja painelen itse varpaiden kohdalta ja yritän tunnustella missä kohtaa varpaat, se ei toimi ollenkaan, koska talvikengät ja goretex-kengät on niin jäykkiä että varpaita ei tunnu. Sovitettuja merkkejä on Ecco, Kavat, Superfit ja Viking, joka kerta sama homma että kenkä joko liian pieni tai liian iso eikä minulla ole aavistustakaan mikä on oikea koko. Myyjistä ei ole apua.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotipaikkakunnalla ei ole kunnollista kenkäkauppaa, kannattaisi ehkä tehdä retki naapurikaupunkiin tutustumaan kenkätarjontaan. Ammattipätevässä kenkäkaupassa on muuten laite, jolla mitataan lapsen jalka ja ammattinsa osaava myyjä osaa sen perusteella esitellä sopivia jalkineita. Maksaisin mieluummin muutaman kympin kaupunkireissusta kuin ostaisin sopimattomat kengät, jotka voivan aiheuttaa lapselle monenlaisia vaivoja ja virheasentoja. 

Vierailija
42/42 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää jalkaterapeutilla, joka mittaa jalan ja vaikka teettää oikean pohjallisen. Sen voit laittaa sitten uusiin kenkiin ja tukee lasta oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi