Onko lehtipihvi mielestäsi juntti ruokavalinta?
Jos on, mistä syystä? Itse pidän siitäkin, mutta syön kuitenkin ravintolassa aika lailla mitä vain.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ihaninta mitä tiedän ,wienerleike ranskisten kanssa. Oli junttia tai ei , mitä se muille kuuluu.
Wieninleike on kyllä hyvää myös. Toivottavasti olet joskus päässyt Itävaltaan syömään Wieninleikettä. Wienissä syötiin vasikanlihasta tehtyä leikettä ja se oli kyllä myös älyttömän hyvää. Siellähän tuo on sellainen perinneruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija vierailija qw34 kirjoitti:
Mikäs siinä jos kerran tykkää. Se on junttia jos ei osaa syödä ravintolassa mitään muuta, käy kuitenkin ravintoloissa usein syömässä ja kuvaa mitä hikisimmistä lehtipihviannoksistaan someen kuvan.
Juuri näin. Se kertoo rajoittuneesta mausta ruokien suhteen. Monet ovat ketjussa verhonneet sen "varma valinta", "ei voi tietää, mitä saa" ja muun naurettavan tekosyyn taakse. Syön toki itsekin välillä lehtipihvin, sikäli juntti olen, mutta se ei ole valintana kuin ehkä joka kymmenes kerta.
Kaikki ei halua ottaa riskejä esim. työmatkoillaan.
Sinulla on varmaan tölkkihernesoppaa laukut täynnä työmatkoilla. Kerrotko, mikä se riski mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos kerran tykkää. Se on junttia jos ei osaa syödä ravintolassa mitään muuta, käy kuitenkin ravintoloissa usein syömässä ja kuvaa mitä hikisimmistä lehtipihviannoksistaan someen kuvan.
Juuri näin. Se kertoo rajoittuneesta mausta ruokien suhteen. Monet ovat ketjussa verhonneet sen "varma valinta", "ei voi tietää, mitä saa" ja muun naurettavan tekosyyn taakse. Syön toki itsekin välillä lehtipihvin, sikäli juntti olen, mutta se ei ole valintana kuin ehkä joka kymmenes kerta.
Joo. Tervemenoa Intian kaltaisiin maihin työmatkalle. Kummasti alkaa ne varmat valinnat ruokailussa kiinnostamaan, kun muuten tuliaisena on pahakin vatsatauti. Tuollaisissa maissa se varmakaan valinta ei välttämättä estä saamasta vatsatautia, vaikka asuisi miten hienossa hotellissa tahansa ja olisi kuinka varovainen tahansa.
Varmaankin on koska se maistuu hyvälle ja täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se sun lehtipihvi tehdään riskittömämmin kuin muut annokset?
Vain huonon itsetunnon omaava voi mietiskellä tai välittää onko joku junttia. Pitää elää niin kuin itse tykkää, eikä muiden ihmisten ja trendien orjana!
On herkkua. Pitkillä automatkoilla vaikka Lappiin, huoltsikan lehtipihvi, ranut ja bearnaise/maustevoi on herkkua. En kotona viitsi pihviä käryttää eikä uuniranskalaisetkaan uppoa
Luultavasti tällaisten keskustelujen jälkeen sw on seuraava trendiruoka.
Mehevä lehtari bearnaisekastikkeella ja rapeat ranskikset on ihan huippua.
Junttia on kysellä sitä että onko jokin junttia.
Ei se junttia ole, jos Hesarista tehdään.
ÄLKÄÄÄÄ sanoko että "ranut"!!!
*tos.
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku muka vielä lihaa?
Etkö ole kaupassa käynyt? Siellä hyllytolkulla lihaa. Mitä varten kuvittelit niiden siellä olevan?
Kannattaa poistua kotoa joskus ja katsoa ympärilleen. Saatat yllättyä.
Todella harvassa ravintolassa ainakaan kehäykkösen sisäpuolella on lehtipihvi listalla, ellei mukaan oteta huoltoasemia. En edes muista, milloin olisin nähnyt. Onhan se sellainen menneen maailman juttu lasten makuun. Kuivaa se on melkein väkisin, eli ei mikään ruuantuntijan valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku muka vielä lihaa?
Etkö ole kaupassa käynyt? Siellä hyllytolkulla lihaa. Mitä varten kuvittelit niiden siellä olevan?
Kannattaa poistua kotoa joskus ja katsoa ympärilleen. Saatat yllättyä.
juu sen kommentin kirjoittaja asioi itse vain Ruohonjuuressa ja UFF:issa, ostaa kikherneitä, tofua ja ryystää kauramaitoa. On myös feministi-ituhippi-peppianarkisti.
Lehtipihveissä ei ole mitään vikaa kulinaristin mielipiteenä sanoisin että lähinnä lihan mureuttaminen vasaralla tai miten muuten vaan hakkaamalla on vähän sellainen huijauskoodi murean lihan tarjoilemiseksi mutta en huolto aseman teini-ikäiseltä kokilta välttämättä haluisikaan tilata mitään oikeasti vaativaa.
Kotona syön lehtipihvejä jos on kiire ja minulla sattuu olemaan pakastamatonta lihaa.
Varmaan junteinta on pahoittaa mielensä jonkun toisen ruokailutottumuksista/mieltymyksistä.