Miten tietää että tämä on oikea ratkaisu?
Ero on kai aina pahaksi lapsille, ja kuitenkin sanotaan, että esim väkivaltaisesta suhteesta parempi lähteä.
Mieheni löi minua taas pitkän tauon jälkeen, lasten nähden, ja nyt en jaksa enää ymmärtää ja antaa anteeksi. Haluan jättää hänet (ja toivon vain että siihen mennessä kun olen saanut asiat järjestykseen, en ole muuttanut mieltäni.. :( ), ja kuitenkin lasten kohtalo surettaa : Rakastavathan he isäänsä valtavasti. Ainainen riitely, saati sitten tuo satunnainen lyöminen kai vain painaa vaakakupissa enemmän???
Kommentit (4)
Tiedätkö että ei se lapsillekaan ole ihanaa elää kodissa jossa isä lyö, vaikka sitä ei joka päivä tapahtuisikaan.
Lapsillekin parempi näin.
Ja kyllähän se saavat vielä sitten tavata isäänsä?
Ei hän heitä kohtaan koskaan ole väkivaltainen tms. Muuten tosin vähän vastuuton, eli joku viikko isällä / viikko minulla systeemi kyllä hirvittäisi.
Surettaa vaan niin vietävästi. Olisi pitänyt lähteä kun eka oli vielä niin pieni, ettei erosta juuri olisi ymmärtänyt.
eikä kannata jossitella, sillä, että olisit eronnut aiemmin, lasten kannalta paremmassa vaiheessa. Lapsille se, että vanhemmat riitelevät ja toinen on väkivaltainen toista kohtaan, on paljon pahempaa kuin se, että vanhemmat elävät eri talouksissa. Itse elin lapsuuteni tuollaisessa perheessä, ja toivoin aina eroa! Olisin halunnut tuntea oloni turvalliseksi, se että lyöminen tapahtuu vaikkakin kerran ei enää anna sitä turvallista olotilaa koskaan takaisin. Ja kuten varmaan tiedät, nuo asiat tuppaavat vain pahenemaan.
Siis, vaikka kamalalta tuntuu ja koet tekeväsi nyt väärin lapsiasi kohtaan, olen täysin varma, että myöhemmin tiedät tehneesi oikein. Eikä teidän tarvitse sopia viikko-viikko-systeemiä, vaan esim viikonlopputapaamisia tms. miten parhaaksi tilanteessanne näet. Kannattaa asian tiimoilta ottaa yhteyttä esim yksin- ja yhteishuoltajien liittoon.
Paljon voimia vaikean päätöksen tekoon!
teet oikean ratkaisun