Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maidon juonti takkuaa, 8.5 kk.

31.10.2006 |

nipin napin saan puoli litraa menemään, tuttipullo ei kelpaa, sitä puöritellään suussa ja kielellä työnnetään pois, nokkamotista ihan ulalla, hampaita vain kalisuttelee, lusikalla menee joten kuten tuo puolisen litraa, useimmiten jää reilusti alle. hörpyttäminen valuu suusta ulos.

mitä ihmettä teen, muuten kyllä syö kaikki soseet, eli kiinteät kyllä sujuu.

mutta kun pitäisi juomistakin saada alas ettei vauva kuivu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ongelmallista maidon juonti muuten kuin rinnasta. Poika nyt 10kk. Mun pitäisi aloittaa allergialääkkeet, ja olen tässä jo pari kuukautta pohtinut, miten voin imetyksen lopettaa, kun poitsulle ei muki eikä pullo kelpaa. Neuvolasta kuitenkin sanoivat, että nesteytyksen kannalta maito ei ole tärkeää, vaan kalsiumin. Eli jos saat vauvan ottamaan 6dl maitotuotteita vuorokaudessa, ja pari hörppyä vettä ruoan päälle niin kaikki on hyvin. Näin pieni kuulemma saa tarpeeksi nestettä ruoastakin ja juo sitten sen mitä tarvitsee. Mä teen puurot aamuin illoin maitoon, ja välipalaksi annan muksu-jogurttia. Siinä tulee jo 4dl. Toistaiseksi en ole vielä onnistunut imetystä lopettamaan, kun on sekä pojalle että äidille liian iso juttu. Olen kuitenkin vähentänyt imetystä jo aika paljon, ja minusta oli huojentavaa kuulla, että maidon juonti ei ole mitenkään välttämätöntä, kunhan maitotuotteita tulee muutenkin. Nyt kun 10kk on vähitellen täynnä, niin voin sitten aloittaa raejuustot ym. Sä voisit esim. sekoittaa ruoankin joukkoon maitoa, niin tulisi desit täyteen. Kyllä tuo aika työläältä kuulostaa, että pitää lusikoida maitoa päivät pitkät :)

Niin ja silloin kun poika oli kuumeessa ja pelkäsin kuivumista, niin ostin ananastäysmehua, jota laitoin pienen tilkan veteen, jotta nokkiksesta meni paremmin alas. Pesin aina pojan hampaat sen jälkeen, niin ei päässyt tulemaan sen pahempia happohyökkäyksiä. Mutta tsemppiä, älä huoli liikaa!

Terkuin Nuippu ja poikanen 020106

Vierailija
2/2 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en tietenkään tiedä millaisesta nokkamukista teillä on kyse kun sanoit, että vain hampaita kalisuttelee, mutta mä otin ainun taikamukista sen " imuventtiilin" irti, niin vettä tulee aina kallistaessa suuhun niin paljon, että väkiselläkin menee osa myös alas. Pidän aina harsoa vauvan leuan alla ja sylissä, niin ei haittaa että suupielistä falskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla