Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö siirtyä ihan perusruokaan jonka valmistaa itse

Vierailija
28.09.2022 |

Siis pois juustot, jogurtit, vanukkaat, leikkeleet. Alkaa valmistaa ruokaa perusruoka-aineksista vaikka graavattua kalaa, lohta ja siitä leivän päälle. Kiisseleitä, smoothieta voi tehä itse ne korvais jogurtit. Onko vinkkejä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka myslin / granolan tekeminen on helppoa. Itse paahdan uunissa kaurahiutaleita, siemeniä, pähkinöitä (veitsellä rouhittuna), näihin sekoitan ennen uuniin laittamista esim. vaahterasiirappia (hunaja tai tumma ja vaalea siirappi toimii myös) ja mausteeksi vaikka kardemummaa, jolloin myslistä saa granolamaista. Ilman siirappia tms. saa mysliä. Sitten valmiiseen mysliin vaikka kuivattuja karpaloita, kuivattuja hedelmiä, rusinoita jne. Varmasti tulee loppupeleissä halvemmaksi kui kaupasta ostettu mysli.

Mikäli ei viitsi tätä vaivaa nähdä voi keittää ne kaurahiutaleet puuroksi.

Toki. Teenhän sitä itsekin. Mutta puuroa tarvitsee keittää joka kerta, kun sitä haluaa syödä, mysliä kun tekee kerran, siitä riittää useammaksi kerraksi.

Vierailija
22/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää sanon minä joka laiska ruuantekijä ja syön valmis aterioita sydän merkillä yksin asuvana.Itse tehty ruoka tervelistä ja taloudellisempaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eli vuosisatoja ilman prosessoituja ruokia. Terveellisempääkin se on, eikä lopulta vie paljon aikaa kun siihen tottuu. Aika moni voi ottaa sitä aikaa ihan netissä roikkumisesta. Itsellä se on jäänyt näihin aamuihin, olen lähtenyt pois kaikista facebookista, instasta yms enkä seuraa enää yhtikäs ketään, en blogeja, en instaa enkä mitään muutakaan. Ainoa netin käyttö iltaisin on tiedonhaku. Saan aivan valtavasti aikaan kaikkea! Suosittelen. 

No nyt et sitten ole netissä?

Lukutaito? Ihan alussa sanotaan on jäänyt näihin aamuihin. Sanajärjestys kertoo, että iltaisin vain tiedonhaku. Ihmisten nettiriippuvuus on järkyttävää. Myös omani.

Vierailija
24/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuuroa ei tarvitse keittää ja säästyy sähköä.

Vierailija
25/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, että kun on aina tehnyt edullista perusruokaa, niin mitäs nyt sitten tehdään, että rahat riittäisi. Kaupoissa hinnat nousee kuulemma loppuvuodesta vielä aivan hurjasti. Ilmeisesti kohta aletaan syödä vaan sitten pelkkiä perunoita ja halvinta lenkkimakkaraa. Viikonloppuisin voi sitten vaikka herkutella ostamalla kurkun. 

Voi varmaan talvella unohtaa sen kurkunkin, kun se jo viime talvena maksoi yli 7€/kg, niin kai sen hinta tänä talvena on 10€/kg.

No täällä ainakin oli koko viime talven kotimainen kurkku 3,50-5 e/ kg. Tosin itse en siitä suuresti välitä muuta kuin joskus salaatissa.

Vierailija
26/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin taas pätkäpaaston talven yli. Ruokailuikkuna klo 11-19. Aamu- ja iltapalat jäivät pois - eli leipä, leikkeleet, kurkut ja murot ja myslit. Alkoholi, iltanapostelut. Ruokailuikkunassa sitten halpaa perusruokaa pari kertaa. Ruokalasku puolittuu. Näillä mennään.

Vierailija
27/27 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuttua sä oot syönyt tähän asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä