Minne haluaisit matkustaa vaikka et pääse?
Minulla on halu päästä Lissaboniin tai yleensä Portugaliin jonnekin. En ole ollut koskaan tuolla.
Manolito
Kommentit (27)
Minä olen aina matkustellut kaunokirjallisuuden mukana eri maissa ja kulttuureissa. Lukeminen on parasta matkustelua pään sisällä.
Viimeaikoina olen haaveillut matkasta Disney Worldiin, toki nyt ei hyvä aika hurrikaanin takia :D
USA:n roadtrippi, yhdistettynä auto/juna/ne ihanat laivat Mississippillä jne.
No ehkä sitten eläkkeellä :D :D
Ihan minne vaan jos on aurinkoa ja hyvää kahvia.
Englannin puutarhat jäi näkemättä koronan takia 2v sitten mutta ehtiihän sitä.
Nyt suurin osa ajasta (3-5kk/v) menee Italiassa
Teksasia olen aina ihaillut mutta eipä sinne ole koskaan varaa lähteä kun eläminen vie kaikki pienet tulot.
Vierailija kirjoitti:
Teksasia olen aina ihaillut mutta eipä sinne ole koskaan varaa lähteä kun eläminen vie kaikki pienet tulot.
Sitten kun palstalla arvostelee Suomea niin tulee aina se heitto "olet vapaa lähtemään pois"
just joo kun ei ole edes rahaa perusasioihin niin vielä maastamuuttoon😂
Uudesta-Seelannista, Argentiinasta ja Havaijista olen aina haaveillut. Varmasti joskus nuo miehen kanssa toteutammekin.
Vierailija kirjoitti:
Havaiji
Oltiin tuolla häämatkalla viime keväänä ja ei ollenkaan tiedetty, että Havaijille matkustaminen on ristiriitaisia tunteita herättävä teko. Paikallisista useimmat muut, jotka ei elä turismista, nimittäin inhoavat turismia ja osa on tosi kiivaitakin, varsinkin alkuperäisasukkaat. Itse ihmettelin että miksi näin, tuovathan turistit työpaikkoja ja rahaa. Mutta siellä on noussut kaiken hinta tavallisten paikallisten ostokyvyn yli massaturismin takia, paikallisille turismista avautuneet työt on pääosin pienipalkkaisia "palvelevia" tehtäviä, turistit roskaa ja häiritsee uhanalaisia eläimiä, natiivit kokee että heidän kulttuuria halvennetaan kun turisteille esitetään niitä stereotyyppisen havaijilaisia esityksiä. Itse valitsisin jonkun Ranskan Polynesian saarista vaikka Tahitin tai Moorean mieluummin, siellä ei tiettävästi ole tällaista turisminvastaisuutta.
Ihan mihin vaan. En ole koskaan käynyt ulkomailla ja olen pian 50. Valitettavasti olen hahmottamis- ja paniikkihäiriöinen enkä pärjäisi yksin matkalla, eikä minulla ole ketään kenen kanssa matkustaa.
Ei ole paikkaa jonne haluaisin matkustaa mutta en pääse. Miksi en muka pääsisi?
Kaukomatkat eivät minua kiinnosta. Kanarianlento on jo äärirajoilla miten pitkään haluan istua ahtaassa lentokoneessa jossa ei voi koko matkan aikana oikaista jalkojaan ja muutenkin pitää olla lähes liikkumattomana. Muuten haluaisin kyllä jonnekin missä on aurinkoa, palmurantoja ja lämmin.
Matkustushalut loppuivat venäjän ydinuhkailuun ja turkin kreikkakiukutteluun, ei ole halua enää matkustaa melkein. Terveysongelmatkin usein estävät ja raha. Asua voisi jossain muualla suomessa tai ulkomailla, jos tietäisi turvallisen kohdan. Ei tule enää turvallisuuden tuntua, kaikki lietsovat ydinsotaa 24/7.
kaukaisiin luxus paikkoihin...malediivit, mauritius.
en vaan jaksa istua koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paikkaa jonne haluaisin matkustaa mutta en pääse. Miksi en muka pääsisi?
Kaukomatkat eivät minua kiinnosta. Kanarianlento on jo äärirajoilla miten pitkään haluan istua ahtaassa lentokoneessa jossa ei voi koko matkan aikana oikaista jalkojaan ja muutenkin pitää olla lähes liikkumattomana. Muuten haluaisin kyllä jonnekin missä on aurinkoa, palmurantoja ja lämmin.
Sama.
Rodosta suosittelen, muissa Kreikan saarissa en ole vielä käynyt.
Kanarian matka varattuna.
Italiaanhan se aina mieli tekee, mutta lomaan on aikaa.