Suomalaistutkimus: Miesten keho ikääntyy nopeammin kuin naisten
Jyväskylän yliopiston tutkimuksessa biologisen iän ero oli tutkimusaineiston nuorilla aikuisilla 12 vuotta ja vanhemmilla noin 34 vuotta naisten eduksi.
Kommentit (43)
Kaikki miehet ovat lihavia, tupakoivia juoppoja, sekä laiskoja.
Siinä syy!
Mikä ihme tämä on, miehethän elävät lyhyemmän elämän.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kehon ikääntyminen näkyy paremminkin siinä, kauanko se on lisääntymiskykyinen, mikä on sen päätarkoitus. Tämä on taas tarkoitushakuista mukatutkimusta vastoin parempaa tietoa.
Halajaisitko kertoa, miksi naiset elävät vielä vuosikymmeniäkin sen jälkeen, kun eivät ole hedelmällisiä?
M32 kirjoitti:
Ei haittaa, minulle kyllä riittää se 70 vuotta tätä maailmaa paremmin kuin hyvin.
Joo, noin voi sanoa nyt, kun vielä nuori mies.
Aatokset voivat olla toiset, kun ikää on 65 vuotta ja jää eläkkeelle.
On lapsenlapset ja elämä valmis, eikä tarvitse enää ponnistella.
Se on terveelle ikääntyvälle ihmisille yksi elämän parhaita aikoja.
Kun on vapaa kaikesta, saa elää miten ilman mitään pakollisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Ei haittaa, minulle kyllä riittää se 70 vuotta tätä maailmaa paremmin kuin hyvin.
Joo, noin voi sanoa nyt, kun vielä nuori mies.
Aatokset voivat olla toiset, kun ikää on 65 vuotta ja jää eläkkeelle.
On lapsenlapset ja elämä valmis, eikä tarvitse enää ponnistella.Se on terveelle ikääntyvälle ihmisille yksi elämän parhaita aikoja.
Kun on vapaa kaikesta, saa elää miten ilman mitään pakollisia juttuja.
Tai sitten sitä on vaan vanha, yksinäinen ja masentunut niinkuin tuhannet vanhukset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, no mutta toisaalta miehellä on silti enemmän puristusvoimaa 70-vuotiaaksi asti kuin 25-vuotiaalla naisella. Kai tämän takia se liekki palaa loppuun nopeammin?
No tuskin on kun kun naisten puristusvoima on nykyisin suurempi kuin miesten. Miesten puristusvoima vastaa naisten puristusvoimaa joskus 40 vuotta sitten.
Tossa on sulle vähän luettavaa vuodelta 2017 ja miesten sekä naisten keskimääräisestä puristusvoimasta. Vasta nainen 18v- 49v menee puristusvoimassa 80+ miesten edelle. Miesten 70-79v luokka on puristusvoimaltaan parempaa kuin yksikään naisten ikäluokka.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/m_ft17_tt3_18_19.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy!
Ei oikeastaan, vaan tuohon tutkimustulokseen riittää pelkästään se, että he ovat naisiin verrattuna keskimäärin lihavampia ja tupakoivat enemmän. Ja sehän on fakta, kuten tilastot näyttävät. Ei siitä tarvitse kiukustua.
Suuriko se on se tilastollinen ero?
M 60, N 40 ?
Olin pari vuotta sitten luokkakokouksessa. Oli kyllä aivan huima ero vajaa viiskymppisten miesten ja naisten kunnossa ja ulkonäössä. Naiset harrastivat pitkiä vaelluksia, osa juossut maratoneja, harrastavat aktiivisesti joogaa, pilatesta, tanssia ja ties mitä. Miehet jonottivat kenkälusikkaa kun eivät pystyneet kumartumaan laittaakseen kenkiä jalkaan. Puhuivat autoista ja moottorikelkoista, liikuntaa ei varmasti harrastanut kukaan. Jälkiruuat ja viinakset kyllä maistui ja tupakkaa paloi. Oli kyllä herättelevää katsottavaa.
Aina naureskellaan ja pilkataan, kun naisten rinnat roikkuu ja rupsahtaa. Eivät ole äijät omiaan vilkaissut peilistä 🙈.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten luokkakokouksessa. Oli kyllä aivan huima ero vajaa viiskymppisten miesten ja naisten kunnossa ja ulkonäössä. Naiset harrastivat pitkiä vaelluksia, osa juossut maratoneja, harrastavat aktiivisesti joogaa, pilatesta, tanssia ja ties mitä. Miehet jonottivat kenkälusikkaa kun eivät pystyneet kumartumaan laittaakseen kenkiä jalkaan. Puhuivat autoista ja moottorikelkoista, liikuntaa ei varmasti harrastanut kukaan. Jälkiruuat ja viinakset kyllä maistui ja tupakkaa paloi. Oli kyllä herättelevää katsottavaa.
Tämä antaa osviittaa miehistä.
Mitäs väliä sillä oikeastaan on, kun miehet vanhenevat niin nopeasti?
Ei se heitä näy haittaavan ja jäljelle jää virkeitä vanhoja naisia harrastamaan tyytyväisinä.
Kaikki siis ovat tyytyväisiä. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoiko ne viinaksien ottamisen lomassa siellä kokouksessa?
Naiset siis ylpeilee sillä, että makaavat laitoksissa Dementoituneina mummoina? 😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä syy!
Ei oikeastaan, vaan tuohon tutkimustulokseen riittää pelkästään se, että he ovat naisiin verrattuna keskimäärin lihavampia ja tupakoivat enemmän. Ja sehän on fakta, kuten tilastot näyttävät. Ei siitä tarvitse kiukustua.
Ja tekevät:
-yli 90% vaarallisista töistä
-yli 90% siviiliurotöistä
-yli 90% aloitteista seksiin ja parisuhteisiin
Siinä pääsee jokerinaurut, kun sitten lukee Iltalehdestä: "Sovinistiset palliukot! Nyt hoitajanaisille lisää palkkaa!"
Jostain netin uumenista olin joskus lukevinani, että naiset elää tai ehkä elää miehiä vanhemmiksi siksi, että naisilla on kuukautiset, jolloin veri uusiutuu. Ehkä kaikkien kannattaisi käydä kupparilla tai verta luovuttamassa: miesten nuoresta asti ja naisten viimeistään kuukautisten loppumisen jälkeen?
Ei uskota. Mies ei turhaan ole luomakunnan kruunu.
Mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin miehet ikääntyy nopeammin. Hirvee stressi koko elämän ajan siitä saako sitä piparia.
Pikemminkin hirveä nalkutus jatkuvasti korvanjuuressa. Lapsuudessa jo oma äiti ja sitten oma vaimo ja siihen päälle kaikki muut naiset vaikka et olisi heidän kanssaan edes missään tekemisissä.
Parisuhteessa elävät miehet ovat terveempiä ja elävät pidempään kuin sinkkumiehet. Naisten kohdalla on päinvastoin.
Nyt menee iloisesti korrelaatio ja kausaliteetti sekaisin, vetelet haluamiasi johtopäätöksiä :D
Tulkitse näin; Terveemmät miehet pariutuvat useammin, terveemmät miehet myös elävät pidempään. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Aina naureskellaan ja pilkataan, kun naisten rinnat roikkuu ja rupsahtaa. Eivät ole äijät omiaan vilkaissut peilistä 🙈.
Mulla on ihan samanlaiset terhakat läskin teinipojan tissit mitä mulla oli 15-vuotiaana kuule
Rumien miesten ongelma. Itse hyvännäköisenä ja reenattuna miehenä en ole koskaan lähtenyt vielä yksin baarista kotiin.