Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Miro samaa sarjaa kuin Nico, Jesse ja Jimi?

Vierailija
01.05.2010 |

Minusta nimi Miro olisi kiva pojalle. Mieheni mielestä nimellä kuitenkin on huono kaiku. Mitä mieltä olette av-laiset. Saako nimi Miro teissä aikaan negatiivisia väristyksiä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ihan 2000-luvun keksintö ;-)

vasta 2000-luvulla. Aikaisintaan 90-luvulla. Kyse on myös mielleyhytymistä, joita on hyvin vaikeaa poistaa ihmisiltä, vaikka kuinka olisi mielestään antamassa suomalaiskansallista isoisiemme perintönimeä.

Vierailija
22/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omaan fiilikseen. Tuleehan sitä nyt ihmisille kaikenlaisista asioista omia assosiaatioita jotka eivät perustu mihinkään faktaan.

Samalla tavalla mulle tulee Nico-nimestä mieleen se että olisi yritetty väenväkisin saada oma arkinen lähiöelämä kuulostamaan jotenkin hohdokkaalta sen c-kirjaimen myötä - eikä mulla ole tähänkään mitään järkiperusteita, en tunne yhtään ainoaa Nico-nimistä lasta enkä todellakaan tiedä minkälainen arvomaailma niiden vanhemmilla on.

Mistä sä tuollaisen mielleyhtymän olet saanut?

väkisin väännetyksi pojannimeksi Mira-tytönnimestä. Ehkei se niin ole oikeasti, mutta siksi mä itse en siitä pidä. Pidän sitä siis vähän samanlaisena nimenä kuin vaikka "Anttiina" tai "Penttiina" (en tiedä onko sellaisia olemassakaan, yritän vain havainnoillistaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä Jimi ja Miro ovat hirveitä nimiä. Jesse on ehkä noista järkevin.

Vierailija
24/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kivoja nimiä on paljonkin, mutta tämän hetken suosikkeja pojalle olisi esim. Vilho, Elias, Arttu, Eino. Epäilemättä jonkun mielestä rumia nämäkin.

Aivan kauhean kuuloisia nimiä, luo mielikuvan sellaisesta rusettikaulausesta liimatukkaisesta pojasta.

Vierailija
25/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis tykkään tuosta nimestä. Olen aina tykännyt pojilla/miehillä reippaista lyhyistä nimistä. En pidä pitkistä nimistä, sillä pojat koulussa vääntävät niistä aina typerääkin typerämpiä lempinimiä. En myöskään pidä vanhanaikaisista suomalaisista nimistä. Pidän sporttisista reippaista ja elävistä nimistä. Myös kansainväliset nimet on kivoja.

Ai niin ja millainen sitten olen? Toimin projektipäällikkönä Helsingissä ja asun Järvenpäässä. Onkos tämä nyt sit lähiötä? :) Olen naimisissa lentäjän kanssa. Ja meillä on monta lasta.

Vierailija
26/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omaan fiilikseen. Tuleehan sitä nyt ihmisille kaikenlaisista asioista omia assosiaatioita jotka eivät perustu mihinkään faktaan. Samalla tavalla mulle tulee Nico-nimestä mieleen se että olisi yritetty väenväkisin saada oma arkinen lähiöelämä kuulostamaan jotenkin hohdokkaalta sen c-kirjaimen myötä - eikä mulla ole tähänkään mitään järkiperusteita, en tunne yhtään ainoaa Nico-nimistä lasta enkä todellakaan tiedä minkälainen arvomaailma niiden vanhemmilla on.

Mistä sä tuollaisen mielleyhtymän olet saanut?

väkisin väännetyksi pojannimeksi Mira-tytönnimestä. Ehkei se niin ole oikeasti, mutta siksi mä itse en siitä pidä. Pidän sitä siis vähän samanlaisena nimenä kuin vaikka "Anttiina" tai "Penttiina" (en tiedä onko sellaisia olemassakaan, yritän vain havainnoillistaa).

No ei kai tommoseen mitään järkiperustetta voi ollakaan :D

Vierailija
27/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Manuelin mahdollisesta veljestä tulee sitten Mikael. Vaikka nimi Miro on kiva, ei ole mukava antaa sellaista nimeä, johon liittyy paljon negatiivisia mielikuvia monilla ihmisillä.

Annatko oikeesti nimen lapsellesi sen mukaan mitä AV-mammat ovat mieltä? Eikös täällä ne kaikista säälittävimmät yksilöt roiku? Kannattaisi kysyä varmaan ihan ystäviltä ja sukulaisilta mitä mieltä ovat nimestä Miro. En minä ainakaan ole tällaista nimivihaa missään muualla nähnyt kuin täällä.

Vierailija
28/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kivoja nimiä on paljonkin, mutta tämän hetken suosikkeja pojalle olisi esim. Vilho, Elias, Arttu, Eino. Epäilemättä jonkun mielestä rumia nämäkin. Aivan kauhean kuuloisia nimiä, luo mielikuvan sellaisesta rusettikaulausesta liimatukkaisesta pojasta.

Mainioita nämä mielikuvat!

T.Ihanan rasavillin pystytukkaisen Einon äiti

Vierailija
29/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

assosioituu itselläni vahvasti naapurin kauhukakaraan joka on kunnon wt-perheestä....

Vierailija
30/30 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän