Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ruvennut syömään vanhanaikaisesti ja edullisesti kuten 80-luvulla, ja tuotteet halvalla Lidlistä!

Vierailija
28.09.2022 |

Nappaan tarjouksista makkaraa, jauhelihaa, tai lihapullia, ja teen niistä kastiketta jauhojen, voin, ja tomaattimurskan/tomaattipyreen avulla. Varastossani on myös paljon Lidlin perunamuusijauhetta tarjouksista, jolla saa nopeasti perunamuusin aikaiseksi, se on yhtä hyvää kun perunoista tehty muusi, ja ei kalliimpaa. Kylkeen laitan suolakurkkuja/punajuuria tölkistä, jotka ovat myös vielä edullisia Lidlissä. Esim. punajuuritölkki 0,89€.

Nyt on ensi viikonloppuna Lidlissä myös kaksi pakettia perunamuusijauhoja tarjouksessa 2€/2 rasiaa! Se jauhe on 100% perunaa, ei halvan mummonmuusin makuista.

T. Lidl-mies

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle kuulostaa; et ole ainoa 👍

Vierailija
2/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ruokaa näin jo 3 vuotta. Ennen asuin yksin ja söin kalliisti. Kun muutin mieheni kanssa yhteen, huomasin, että hän arvostaa perinteisiä ruokia. Samaan aikaan siirryin etätöihin, joten aloin sitten kokata näitä ruokia meille molemmille. En syö enää ulkona arkisin kuten aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäterveelliseltä.

Vierailija
4/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan lähinnä vain raaka-aineita ja tehdään itse ruoka.

Vierailija
5/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muistutit tuon muusijauhetarjouksen. Niistä saa kyllä hyvää muusia. Laitan aina täysmaitoa siihen ja vähän voita.

Vierailija
6/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin muusista saa tosi hyvän lihaperunasoselaatikon. Ja näistä muusijauheista voi tietty tehdä myös perunarieskaa, hyvä iltapala keitetyn kananmunan tai munavoin kanssa. 

Vierailija
7/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
8/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkikeittoa kattilallinen, halpaa ja helppoa.

Leikkekeet joutaa jäädä kauppojen hyllylle mätänemään.

Vierailija
9/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin taas hakea lisää muusijauheita ja kokeilla tuota lihaperunasoselaatikkoa! Kiitos vinkistä. Samoin eväin täällä mennään ap:n kanssa. Hieman punajuurta ja herkkukurkkua purkista valmiiksi siivutettuna kylkeen, niin a avot! Vatsa tulee täyteen ja pankkitili kiittää.

Vierailija
10/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näin on. Back to basics.

Se on monelle ainoa käypä toimintatapa ensi talvena. On pakko palata niihin vanhoihin vatsan täyttäjiin, puurot, kiisselit ja niin edelleen.

Vierailija
11/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten mitään maukkaampaa kuin esim. kalapuikot perunamuusilla? Kalan päälle vielä hieman kermaviilikastiketta... Njam!

Vierailija
12/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 80-luvulla ei ollut kaikkea aina tarjolla, vaan elettiin enemmän satokausien mukaan. Ja sitten ainakaan minä en syönyt kovin paljoa. Leipäpaketissakin oli se määrä, mihin asti sen piti riittää, ainakin minulla opiskelijalla.

ja jos makeaa haluttiin, leivottiin itse. Eikä vedetty sitä koko piirakkapellilistä tai tiikerikakkua kerralla.

Vierailija
13/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tekisin jos ei olisi miestä jolle pitää olla "parempaa". Vaatii sen seitsemää leikkelettä, kastiketta, juustoa, mausteita yms. Mikään tavallinen ei kelpaa. Lisäksi tekee ruokaa aina liikaa ja sitä syödään sitten napa ähkyyn. Minä kun laitan ruuan niin lasken annokset ja teen vain sen verran kun tarvitaan. 

Kunhan lapset muuttavat pois niin meille tulee kaksi jääkaappia, mun yksinkertaiset ruuat ja miehen sen seittemän sortin ruuat jotka maksaa 100% itse.

Vierailija
14/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Ei niin vähäkään.

Vierailija
15/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina syöty noin, ei ole enää oikein mahdollisuutta pienentää ruokamenoja.

Vierailija
16/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Itse syön sitten uudenaikaisesti. Tänään sittarista ostin pakaste parsa pussin 450g ja tarjouksesta pakaste oli myös green cuisinen Falafel pyörykät 450g.Maitavaa ja hyvää, syön huomennakin 2 kertaa sitä: Lounaaksi/ päiväliseksi.

Vierailija
17/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun muistamalla ja elämällä 1980-luvulla ei ollut Lidlin myymälöitä Suomessa. Silloin oli kyllä vielä neljä tukkuliikettä, SOK, Kesko, Tuko ja E-liike.

Vierailija
18/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoossi ja keitetyt perunat. Ohrauunipuuro mehukeitolla. Nämä minun herkkuja.

Vierailija
19/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksei voi ostaa ihan vaan perunoita. Halvempia, terveellisempiä ja paremman makuisia.

Vierailija
20/21 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla ruoka oli törkeen kallista ja valikoima surkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi