Ideoita 6v tytön huoneeseen?
Neiti tykkää itse vaaleanpunaisesta vallan kovasti. Mietin vain itsekseni että meneekö vaaleanpunainen lempiväri piankin tytöllä ohi kun tyttö kasvaa. Jos laitan vaaleanpunaista tytön huoneeseen, mitä värejä voisin käyttää lisäksi? En halua huoneesta mitään raikuvan kirjavaa ja värikästä, vaan jotain hillittyä, mutta kuitenkin sopivasti väriä sekaan.
Ideoita kehiin! :)
Kommentit (3)
Miten olisi valkoiset huonekalut (valkoiseen helppo yhdistää värejä ja raikastaa huonetta) ja seinissä kahta väriä (vaikka yksi seinä eri värillä- joko valkoinen+tehosteväri tai kaksi keskenään samanoloista väriä, niin että yksi seinä siinäkin tuota toista tehosteväriä ja muut vaaleampana toista). Sitten tekstiileissä (verho, matto, sängynpeitto, tyynyt, valaisin yms.) väreinä vaaleanpunaiseen yhdistettynä parina:
Vaaleanpunainen - harmaa (harmaa tasapainottaa)
Vaaleanpunainen - punainen (reipas)
Vaaleanpunainen - liila (tasaveroinen hempeä pari)
Periaatteessa jos lapsi haluaa, niin itse laittaisin vaaleanpunaisen, mutta tasapainottaisin jollain muullakin värillä.
Kalusteet on kaikki valkeaksi kuultomaalattua puuta ja lattialla pyöreä pinkki matto. Verhot läpinäkyvät vaaleat, jossa punainen kukkakuvio (ikeasta). Mielestäni aivan ihana pikkuprinsessan huone eikä yhtään äitelä, vaikka siltä ehkä kuulostaakin. Ja ikää meidänkin tytöllä 6-v.
Itse olen sitä mieltä että ei tapetin vaihto sitten muutamien vuosien kuluttua mikään suuri investointi ole, jos vaaleanpunainen alkaa tökkiä. Ja jos pääsette maalaamisella niin se vasta edullista onkin. Parilla kympillä maalaa normaalikokoisen huoneen kaikki seinät.
Tyttö sai itse valita huoneensa värin ja valinta kallistui vihreään. Minä sitten itse pähkäilin että minkä sävyistä vihreää kun itse en ole niin iso vihreän ystävä. Mutta onneksi Sadolinilta löytyi ihana hento keväänvihreä seinämaali jolla sitten maalaattiin seinät. Ja verhoissa, päiväpeitossa, tyynyissä on tummanliilaa antamassa vähän ryhtiä hentoon värimaailmaan. Lisäksi huoneen värityksestä löytyy sitä hennon keväänvihreää sekä lisämausteena vaaleanpunaista. Kovasti tuntuu tyttö tykkäävän...
Jos tyttösi halajaa sitä vaaleanpunaista niin itse tekisin niin että joko maalaisin muut seinät pehmeän valkoisiksi ja yhden ehyen seinän mieluisalla vaaleanpunaisella (niitäkin kun löytyy vaikka millaisia sävyjä) ehkäpä jopa helmiäislasyyrilla tuomaan vähän jotakin jujua seinään. Verhot, sängynpeitto, matto yms. voisivat olla sitten neutraaleja värityksiltään. Koriste- ja/tai lattiatyynyihin laittaisin sitten jotain kivaa kuviollista kangasta jossa olisi samaa sävyä kuin seinän vaaleanpunaisessa osiossa.
Tai sitten laittaisin seiniin pehmeää hiekansävyä ja tuota mieluista vaaleanpunaista peittoihin, verhoihin, pien tavaraoihin. Jotka on sitten jossain vaiheessa vaalenapunaisen kauden mentyä ohitse helpohko uusia toisen värisiksi. Jos on yhtään ompelutaitoinen niin esim. päiväpeiton voisi tehdä kaksipuoleiseksi, toisella puolella enemmän vaaleanpunaista ja toisella puolella jotain muuta väriä.
Toivottavasti tyttö (ja äitikin) saa mieluisen huoneen...