vanhemmat ei luota kun olen tyttö
Olen siis kyllä jo 25vuotias, ainoa tyttö neljästä lapsesta. Minulla on jo omakin perhe. Mutta tällaista ollut ihan koko elämäni. Välillä tekisi mieli katkaista välit vanhempiin mutta en tee niin koska tiedän että tämä on vaan välittämistä.
Missään asiassa minuun ei luoteta, joka asiaan pitäisi olla mies tai veli auttamassa.
Esimerkkkejä:
1. Lähden kesäloma matkalle omien lasten kanssa ilman miestäni. Vanhemmat koittaa saada minut perumaan matkan koska enhän voi ajaa niin pitkää matkaa kun tarvitsee olla mies että jaksaa ja osaa ajaa. Silläkään ei ole mitään väliä että ajan ammatikseni kuorma-autoa, vaan kun olen nainen niin ei.
2. Lähden patikoimaan tyttöporukalla, vanhemmat soittelee koko viikon ennen reissua että eikö saada kenenkään miestä mukaan ettei vaan eksytä tai joku eläin syö meitä. Vettäkin voi sataa ja miten me osataan tulet tehdä, entä kuka kantaa meidän tavarat kun eihän naiset nyt jaksa..
3.Olen harrastanut autojen rakentelua yhden veljeni mukana aina, eli osaan korjata autoja. Kuitenkin jos vanhempieni auto on rikki ja veli ei kerkeä korjata, hän vie auton korjaamolle mieluummin kuin antaa minun korjata. Koska ei naiset osaa korjata. (velikin yrittänyt puolustaa ja kertoa että osaan mutta hymyilyä ja hymähdyksiä tullut vastaukseksi)
Näitä riittäisi vielä mutta en jaksa kaikkea kirjoittaa. En vaan jaksa tätä ei luoteta missään asiassa. Voitte vaan kuvitella miten vaikeaa itsekkin luottaa itseeni usein kun edes omat vanhemmat ei luota. Koitan olla välittämättä mutta en osaa.
Kommentit (4)
Vanhempasi ovat sovinisteja.
Ymmärsin vasta kolmikymppisenä millainen rikkaus oli saada tasa-arvoa kannattava isä. Äitini oli pelokas ja epäluuloinen minua tytärtä koskaan, mutta isän asenne korjasi paljon.
Vähemmän yllättäen minulla on paremmat välit isääni, joka oli opettajani, valmentajani ja opastajani, kuin äitini joka teki kaikkensa estääkseen minua oppimasta itselliseksi ja itsetuntoiseksi.
Jos se sinua helpottaa, voit ottaa vanhempiisi etäisyyttä. Voit olla väleissä, mutta sinun ei tarvitse kertoa heille esim. reissuista ja lomista ja voit käydä harvemmin, jos se hyvältä tuntuu.
Luota itseesi, sinä osaat ja pystyt, olet itse todiste siitä. Ansaitset hyviä juttuja ja arvostusta. Jos siltä tuntuu, voithan rauhallisesti sanoa vanhemmillesi, että te ette selvästi luota ja arvosta minua, mutta minä pystyn silti. Pitäkää päänne kiinni, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa.
Tsemppiä, oot ihan super! Mä en ikinä osaisi korjata autoja, oot tosi taitava 💪
Sun vanhemmat on sovinisteja. Pidä huoli etteivät kohtele tyttöpuolisia lapsenlapsia yhtä kurjasti.