Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen puskurirahasto sinulla on?

Vierailija
28.09.2022 |

Mulla on osakkeissa (joiden arvo voi tietysti romahtaa) n. 270 000 € ja säästötilillä 25 000 €, lisäksi luottokorteilla saa 40 000 € ylimääräistä käyttöön vaikka heti. Turvaa tuo myös velaton omistusasunto, jonka arvo on n. 110 000 €. Tunnen silti paljon huolta tulevasta ja koitan säästää kaikessa minkä voin. Kiinnostaisikin tietää, millaisia puskurirahastoja muilla palstalaisilla on ja saatteko nukuttua niiden turvin hyvin yönne?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä on puskuria. Ei mulla silti olisi mitään intressiä käyttää kerättyjä säästöjä sähkölaskujen maksamiseen. Olin ajatellut ihan jotain muuta käyttöä niille rahoille, jotka nyt menee "taivaan tuuliin".

Vierailija
2/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee....taas näitä. Mikä v......n puskurirahasto?! Kokeilepa ite 1000 e/ kk tuloilla kerätä yhtään mitään puskuria!

Ja kyllä, unet menny jo vuosia sitten ainaiseen köyhyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, ap. Ja edelleen huolettaa? No, ei kai siinä...

Oma varallisuuteni on tällä hetkellä asunnossa (kun loput lainat on maksettu pois, siitä jäisi luultavasti n. 300 000) sekä rahastoissa (ehkä 10 000, mutta koko ajan menee alaspäin), mutta kun en ole myymässä kumpiakaan (haluan asua tässä kodissa ja rahastoja ei kannata nyt myydä), niin eivät ole käytettävissä elämiseen.

Tileillä on joitakin tuhansia yhteensä ja sen on nyt sitten riitettävä. Luottokorteilla käyttövaraa on toki ainakin 15 000, ihan hyvä lisäturva, mutta en laske sitä varsinaisesti puskuriksi, kun pitäähän ne kuitenkin maksaa takaisin. 

Vierailija
4/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei häävisti. Maksoin juuri säästöilläni asuntolainan pois. Velaton talo on mutta tilille jäi vain reilut 20 tuhatta ja rahastoihin ei sitäkään. Mutta kun rahaa tulee joka kuukausi nelisen tonnia niin ehkä mä saan sitä tässä koko ajan kasvatettua, jahka tulevasta talvesta ja pörssisähköstä selviän.

Vierailija
5/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 000€. Olen köyhä.

Vierailija
6/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilillä 90 000 euroa. Asunnostani, jonka arvo on 300 000 on jäljellä lainaa vielä juurikin 90 000 euroa. Eli jos euribor raketoi, voin maksaa lainan onneksi pois vaikka heti. Lisäksi osakkeissa 40 000 ja uuden auton arvo 60 000. Nuo voi myydä pois tiukassa paikassa.

Vierailija
7/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

230e tilillä, seuraava palkkapäivä lokakuun lopussa. Ei naurata. 

Vierailija
8/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on puskurirahasto...se kaikki ikä on pankissa on kyllä käytettävissä koska tahansa. Ei siinä mitään erityisiä tarvita

Vierailija
9/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku haluaa kerätä rahaa? Minä olen pääsääntöisesti yrittänyt päästä siitä nopeasti eroon tänä aikana, sen arvo nimittäin tulee romahtamaan kohta.

Vierailija
10/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 euroa.

Vierailija
11/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää säästötilillä tonnia, mutta ei siellä aina niin paljon ole. Nytkin meni kissan eläinlääkärireissuun 350e. Onneksi oli nuo säästöt. Käyttötilillä on 78e, lisää tulee kuitenkin maanantaina eli ei hätää rahojen riittävyyden suhteen. Käteistä on kotona myös, varmaan noin satanen.

12/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni tilillä, muutama sijoituksissa. Piti maksaa laina pois kun korko nousi 0.6%sta 3%. Varsinainen puskurirahasto on kuitenkin sellainen kahdella jalalla kävelevä kaiffari.

Vierailija
13/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään. Työmarkkinatuesta ei paljoa säästellä.

Vierailija
14/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee....taas näitä. Mikä v......n puskurirahasto?! Kokeilepa ite 1000 e/ kk tuloilla kerätä yhtään mitään puskuria!

Ja kyllä, unet menny jo vuosia sitten ainaiseen köyhyyteen.

Keräsin noilla tuloilla 100-200 euroa kuukaudessa. Sitten totesin että ei riitä ja etsin toisen työn lisäksi. 300-500 euroa säästöön kuukaudessa.

15/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku haluaa kerätä rahaa? Minä olen pääsääntöisesti yrittänyt päästä siitä nopeasti eroon tänä aikana, sen arvo nimittäin tulee romahtamaan kohta.

Kun sen arvo romahtaa, tarvitset sitä silti edelleen ja vielä enemmän vai miten ajattelit asua, syödä??? Vaikka nyt olisit laittanut rahat kultaharkkoihin niin et niillä pysty Prisman kassalla maksamaan.

Vierailija
16/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen persaukinen koska jäin työttömäksi. Mutta kelan rahoista olen ostanut hopeakolikoita ja tarkoitus olisi säästää myös hieman pieneen määrään kultaa. Miksi? Unssin kolikko maksaa noin 30€. Se on likvidi valuutta , siihen on köyhälläkin varaa, ja se on varmempi valuutta kuin kulta inflaation tullessa. Käteinen raha voi menettää arvonsa niinkuin Venezuelassa kävi. Mutta ympäri maailmaa voit ostaa korillisen leipää tai yöpaikan itsellesi hopealla/kullalla. Maailman keskuspankki on sidottu kultaan. Hopeaa ja kultaa tarvitsee teollisuus aina, siksi ne aina säilyttävät ostovoimansa. Kuvitellaan että maailmanlopun skenaariossa ajelet lämpöisempään maahan. Millä maksat? Anna kyläkauppiaalle hopea tai kultakolikko ja hän varmasti auttaa.

Vierailija
17/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100e on tilillä, mutta  ylimääräisiä terveysmenoja tulee ensi kuussa ja sitä seuraavassa jotain 1400-1900e

Vierailija
18/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 53,00 e. Seuraavan kerran tulee rahaa 15.10. Semmosta, ei puskuria.

Vierailija
19/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä nyt 14 000 e, tavoite vuoden loppuun 15 000 e (tulee onnistumaan) ja lopulta haluaisin 20 000 e säästöt, se riittää minulle.

Vierailija
20/25 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta huominen. Mitä tahansahan voi tapahtua kelle tahansa milloin tahansa, vaikkei olisi yhtään uutispilveä taivaalla. Kaikkeen ei ole vastaus suuret rahavarat. Ylistys Taivaan Isälle, hän huolehtii jokaisesta tasavertaisesti, joka häneen luottonsa laittaa. Vaikka tämä päivä olisi lyhytkin, huominen on hänen luonaan.