Jos joku ohjaaja bongaisi sinut paikallisesta marketista ja pyytäisi elokuvaansa statistiksi, menisitkö?
Olisi kutkuttavaa mutta toistaalta en halua julkkiseksi :P Eli pitäisi kyllä nukkua yön yli...
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi palkasta.
Statisteille ei makseta.
En menisi.
Statistiksi? No tuskin mua edes tunnistaisi valmiista pätkästä.
Heittäkääpä lonkalta suomalaisia statisteja jotka ovat nimenomaan statisti-hommien perusteella "tulleet" julkkiksiksi.
Itse siis sanoisin, että mene jos kiinnostaa. Julkkikseksi tulemisen todennäköisyys on aika turvallisen pieni. Kokemus muuten voi olla jopa kiehtova jos elokuvien tekoprosessi kiinnostaa.
Jos olisi nimenomaan statistirooli, menisin jos elokuva tai rooli olisi itselleni mieleinen. Jos ei, niin en menisi.
Ei sellaisesta kukaan muista, vaikka hetkellisesti tunnistaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi palkasta.
Statisteille ei makseta.
En menisi.
Useimmiten statisteille maksetaan jotain kälyisiä 10-20 euron lahjakorttipalkkioita, mutta esim. Helsinki Casting maksaa isompia palkkioita (40-80€) ja catering toimii. Indiet ja kehvelit tarjoaa vain lämmintä kättä eli niihin mennään rakkaudesta lajiin (laji olkoon joko indie-tuotanto tai kehvelit).
Mun tuttavapiirissä on puolisen tusinaa "näkymätöntä henkilöä", joita voi bongata mainoksista ja elokuvista milloin asiakkaina kahvilassa, milloin mielenosoituksessa. Ei heitä kukaan kaupasta ole bongannut, ihan on itse ilmoittautuneet mukaan.
Riippuisi palkasta.