Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kautta pystyisi ostamaan esim hehtaarin määräalan metsää?

Vierailija
27.09.2022 |

Pirkanmaalta. Tulisi ihan omaksi iloksi. Ei tarvitse olla esim rakennuslupaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin noin pieniä aloja myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nuorena pienen metsäalan erään lammen rannalta. Tuo metsä oli vaarini mökin vastarannalla lammesta katsoen.

Vaarini mökki autioitui ja lahosi paikalleen mutta usein istuin sen pihalla aikuisenakin.

Telttailin eräällä kalliolla aina metsässäni mistä näen lammen ja on turvallista pitää nuotiota, jo nuorena minulla oli kalliolla armeijan teltta kamiinoineen- lahja vaariltani!

Oma metsäni on vain 1.80 hehtaaria mutta rajoittuu kolmella suunnalla isoon Saimaan reittiveteen, neljännellä suunnalla on hiekkatie joka kiertää vaarini lammen ja ohut kannas varsinaiselle mantereelle.

Vaarini entinen tila on etäisten, lapsettomien tätieni hallussa, haluaisin ostaa sen mutta he eivät halua lohkoa vaarini entisiä metsämaata ja ehkäpä he testamenttaavat tuon siivun minulle ja sitten omistan koko niemekkeen!

Minulle tuo pikku metsä on tärkeä, haaveilisin sinne pienestä asuntovaunussa mutta olen antanut sillan romahtaa ja tien olla täysin hoitamatta, tuo metsä on nimittäin niin tärkeä minulle että olen aina joutunut pitämään maastoautoa.

Minulla on ollut jo kolme Suzuki Jimnyä jolla pääsen sinne minne mönkijälläkin pääsisin- toisen Jimmyn vaihdoin nyt tähän uuteen joka aivan valtavan ihana saatuaan parannuksia koppitiloihin!

Tänä vuonna keräsin metsästäni 4 ämpäriä mustikkaa ja 8 ämpäriä puolukkaa, yhdessä viikonlopussa molemmat!

Metsäni maksoi aikanaan 12 000 markkaa ja on nyt samanarvoinen euroissa metsänä- pelkkiä jykeviä kuusia ja kalliolla mäntyjä. Melkein missään kohtaa ei voi kävellä eteensä tai taakseen nähden koska kuuset niin valtavan leveitä alusosiltaan, polut täytyy tuntea.

Lapsena jo pidin majoja kuusten alusoksien peittämä ja tuollaisten kuusten tyvellä on ihanaa nukkua makuupussi saa ja pidellä pientä nuotiota, tietysti siis koiran kanssa!

T n44, joka kannustaa hankkimaan oman metsän, juuri tuollainen pieni ja helposti tunnettava maapala on paras vaihtoehto huolettomuutensa vuoksi- jokamiehen oikeudet riittävän laajat takaamaan laadukkaan retkeilyn vaikka oma metsä olisikin vain pieni kaistale metsän sivussa!

PS. Kallioltani näkee kolme kalliomaalausta ja nuotiopaikka ei lähellä on kivi jossa on ikiaikaisia harakanvarvasmerkkejä- ehkä rakastavaisten lemmenloruja tai ohjeita uhripaikalla käyttäytymiselle (joskus toivon että kallioni alla olevasta syvänteestä paljastuisi muinainen uhripaikka ja rapumertaan tarttuisi kultaesine- lähes 80 metrin syvyydessä joka kallioni huipulta 20 metrin korkeudesta aukeaa!

Vierailija
4/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsatilat.fi

Vierailija
5/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan välittäjältä

Vierailija
6/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.metsatilat.fi/osta/220510821 

Tässä olisi heti hyvä. Tie vieressä niin ei tule maksuja tontille pääsemisestä.

Vierailija
7/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokaupat.com vapo myy palstoja, Pirkanmaalla ei juuri nyt näytä olevan, mutta keskisuomessa on useita kohteita

Vierailija
8/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko päässyt vetään ketään siellä metsässä