Älkää raivostuko, mutta tunnistaako ilkeän lapsen jo naamasta?
Olen itse lapseton, mutta olen ollut viime aikoina aika paljon tilaisuuksissa (kerhot, kotikahvilat tms.) joissa on ollut paljon lapsia. Huomasin pian, että kun joka paikassa oli ainakin yksi lapsi, joka töni ja löi muita, niin hänet pystyi tunnistamaan jo heti ensi vilkaisulla. Siis enenkuin hän ehti tehdä mitään. Oli sellainen " hullunkiilto" kasvoilla/silmissä.
Nyt taas lapsikiintiöni on täynnä vähäksi aikaa :)
Kommentit (28)
Vierailija:
-Joo, se hullunkiilto silmissä
-Vaikka etnisesti täysin suomalainen, ihon pigmentti ehkä hieman tummempi kuin keskimääri
-Naama usein jotenkin likainen/tuhruinen
Minä voin siitä huolimatta puistossa kaveerata sinun kanssa, ettei sinun itse tarvitse itkeä, mikä meni vikaan ja miksi kaikki vihaavat lastasi.
Yksi lapsistani on vallan suloisen näköinen, vaaleahiuksinen, iso silmäinen tytön tyllerö, mutta jostain sieltä pohjalta paistaa se voimakas luonne.
Hän ei kylläkään kiusaa muita lapsia tms. mutta on erittäin sanavalmis ja kun hermostuu niin oksat pois... Monet ystävänikin ovat sanoneet, että xxxxsta huomaa heti, kuinka kova luonteinen on.
Ja mielestäni niissä pahimmissa kiusaaja lapsissa on kyllä jokin pieni juttu mistä huomaa heti, " kiilusilmät tms..
jäin vaan ihmettelemään, että kuinka sen käytöksen pystyi arvaamaan jo heti ensi vilkaisulla :) Ja minulle tuskin lapsia koskaan tuleekaan. -ap
Ehkäpä onkin niin, että " ilkeän" näköisen lapsen oletetaan käyttäytyvän huonosti. Kun hän kävelee johonkuhun vahingossa pahki, se tulkitaan tönimiseksi, kun hän nostaa kätensä ilmaan, vedetään oma lapsi kauemmaksi " ettei se löisi" jne.
Tai sitten vain vältellään ja suhtaudutaan epäluuloisesti, lapsi kyllä huomaa sellaisen ja melko moni lapsi käyttäytyy siten kuin ympäristö olettaakin.
Jos aikuinen ensimmäisenä lapsen nähdessään sanoo tälle, että " et kyllä lyö sillä lelullasi" , niin lapsi melko varmasti sillä lyö, vaikkei se muutoin olisi käynyt hänellä mielessäkään.
Meidän pojan kerhossa on tällainen ja muutaman kerran on kerhoreppuunkin käynyt kaatamassa vesivärivesimukin.
Yleensä myös aikuisen ilkeän ihmisen tunnistaa jo ulkonäöstä :(
...voiko joku olla NOIN tyhmä...että ihon pigmentti on näillä ilkeillä lapsilla usein tummempi, vaikka näyttävät suomalaisilta. Ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa....