Rakastuminen ja skitsofrenia
Apuja kaivataan. Olen vajaa 30-v mies ja olen syvästi ihastunut ( ehkä jo rakastumassa ) saman ikäisen naiseen, joka sairastaa kyseistä sairautta. Olen ennenkin elämässäni ollut ihastunut ja pitkissä suhteissa, mutta en koskaan tuntenut näin syvästi toista ihmistä kohtaan. Todellisuus on kuitenkin se, että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia suhteeseen hänen kanssa ja syy on se että hän on niin paljon kauniimpi kuin itsekään sitä ymmärtää. Lisäksi on vaikea uskoa että niin kaunis sielu voisi rakastua kaltaiseeni tavikseen. ( Vain tämä tunne ja ajatus, onko näin oikeasti, en tiedä). Lisäksi hän ansaitsee paljon enemmän kuin osaan ikinä tarjota. Hän on kuvaannollisesti elävä enkeli.
Haluaisin neuvoja kuinka tuhota nämä tunteet ennen kuin särjen itseni kokonaan palasiksi. :(
Kommentit (38)
Jos rakastat niin silloin. Mutta en itse edes uskaltaisi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Kokemuksen syvällä äänellä tiedän
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kysyin täältä..
Mietin joskus samaa täälläpäin
Kuulostaa siltä, että olet luonut hänestä ideealikuvan. Ajattelet häntä lähes täydellisenä, enkelinä. Se kuva on sinun mielikuvien maailmassa. Ajattele jotenkin avarasti: jätä tilaa siihen, että et vielä tunne häntä ja opi pikkuhiljaa tutustumaan hänen kanssaan. Sitä ei voi tietää ennakkoon, onko sinulla mahiksia vai ei. Ota silleen, että tilanteen mukaan, luonnollisesti. Jos hänestä näkyy että ei kiinnostu, sitten ei. Rennosti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät hänestä, niin tutustu häneen. Tuosta sairaudesta voi myös parantua.
Jos skitsofrenia nuorena diagnosoitu, paraneminen epätodennäköistä, mutta nykyään hyvät lääkkeet pitää oireet kurissa. Luulin alunperin, että ongelmasi on naisen sairaus, mutta se olikin muu.
Minusta riski pitää ottaa, jos tosissaan kiinnostaa. Hakeudu juttusille, jutelkaa ja tutustukaa. Et voi tietää, jospa annat hänelle juuri sitä, mitä hän tarvitsee.
Sairaus ei myöskään lasten saantia, jos tauti hoidossa.
Nainen on terve, mutta sinulla on skitso. Tai ei sulla mitään naista ole koskaan ollutkaan.
Ei ole yleisiä neuvoja antaa joka koskee yksilöä
Sun pit tehdä niinkuin sinusta tuntuu ja jos saat vastakaikua niin ok.
Voit saada ihanan helmen tai noidan
Sama se on narsistien kanssa ja naisten kanssa yleensä
Kattele ja häivy jos siltä tuntuu
Veikkaan ettei sinua huoli kun luonteesi ajoi tänne kyselemään(looseri)
Tuskinpa kovinkaan moni ns. tervekään nainen sitä arvostaisi, mikäli hänestä kirjoiteltaisiin täällä jotakin tämänsorttista provoa. Vielä vähemmän ne muut.
Itsekään mikään terve ole, mutta KYLLÄ minua on lähestytty muilta neuvoja kysymättä ja suhteitakin on ollut.
Kaverillani on skitsofrenia. Ei suostu käyttämään lääkkeitä sivuvaikutusten takia.
Välillä laitoksessa pakkohoidossa. Koko ajan sekompi. Jo uhkailee minua.
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani on skitsofrenia. Ei suostu käyttämään lääkkeitä sivuvaikutusten takia.
Välillä laitoksessa pakkohoidossa. Koko ajan sekompi. Jo uhkailee minua.
Iso osa on myös työelämässä eri aloilla ja syö säännöllisesti lääkkeensä KOSKA ymmärtää niiden olevan se ainoa edellytys oikeaan elämään. Suomessakin on n. 50 000 tautia sairastavaa, toiset huonommassa kuosissa kuin toiset. Sairaudessa on monia eri tasoja, joten on naurettavaa niputtaa kaikkia saman pylvään alle.
Minä olen skitsofreenikko. Skitsofreniaa on erilaista, kaikki eivät ole kokoajan sekaisin. Minä syön lääkkeeni ja tunnistan milloin olen psykoosissa.
En käsittänyt, mikä tässä oikein on se ongelma.
Sairastava ihminen saattaa sanoa, että sairaus on hallinnassa. Todellisuus voi olla kovin toinen, jos sairaus on niin vahva, että edes jälkikäteen sairas ei pysty erottamaan harhoja ja todellisuutta. Tasavertainen vakaa parisuhde voi olla mahdottomuus. Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että ikävää oli myös sairauden tuoma ajoittainen tunnekylmyys. Jos et parisuhteessa voi luottaa siihen, että toinen on vakaa ja luotettava, niin onko se terve parisuhde? Haluaisin ajatella, että skitsofreenikot voisivat elää parisuhteessa, mutta kaikkien kohdalla en usko sen olevan mahdollista. Valitettavasti kokemuksesta viisastuneena en enää lähde suhteeseen skitsofreenikon kanssa.
Ap sun viesti kuulostaa muutenkin erikoiselta. Jos on ammattiapua kenen kanssa jutella, niin suosittelen sitä kovasti. Toista ihmistä idolisoimalla et pääse pitkälle. Kumpikaan osapuoli ei ole onnellinen.
Siis sinä olet vajaa ja toinen on hullu? Hyvin sovitte yhteen.
En suosittele. Kokemuksen syvällä äänellä tiedän