Onko yhden munan munankeitin maailman surullisin keksintö?
Yksinäinen kyynel vierii poskella :( https://www.verkkokauppa.com/fi/product/611807/WMF-KITCHENminis-yhden-m…
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi. Keitän munat kattilassa, vaikka vaan yhden, jos vain yhden haluan.
Mutta voisit keittää montakin munaa, jos on vaikka vieraita tai jotain. Tuohon keittimeen menee vain yksi ja se on läpinäkyvä, joten joudut katselemaan, kun se yksi yksinäinen muna keittyy yksin keittimessä, johon menee vain yksi muna kerrallaan.
Jostain syystä en ymmärrä vedenkeitintä, varsinkin jos vesi on ylikuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ylikuumaa? Sehän napsahtaa pois päältä, kun vesi alkaa kiehua.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon yli sata-asteiseksi se ylikuumeneva vesi sitten oikein tulee?
Mitä? En tiennyt tuollaisia olevan olemassa. Just täydellinen. Koko tämän ajan olen turhaan keittänyt kattilassa sitä yhtä yksinäistä munaa. Harkitsen ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa. 80-90 luvulla tuttujen vedenkeitin tuntui olevan ihan vaarallinen keikkaava kuumuutta hohkaava kannu, verrattuna kattilaan. Vesi kattilassakin voi kuumeta liikaa, jos kauan keittää, lyhyesti keitettynä jäähtyy helpommin teehen. Jäähtyminen on oleellista, vaikka kylmää vettä saa sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa. 80-90 luvulla tuttujen vedenkeitin tuntui olevan ihan vaarallinen keikkaava kuumuutta hohkaava kannu, verrattuna kattilaan. Vesi kattilassakin voi kuumeta liikaa, jos kauan keittää, lyhyesti keitettynä jäähtyy helpommin teehen. Jäähtyminen on oleellista, vaikka kylmää vettä saa sekaan.
Sehän alkaa haihtua sitten. Tuskin se kovinkaan paljon yli 100 asteiseksi kuumuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Vesi on keitettynä sata-asteista, ja kyllä se jäähtyy ihan yhtä nopeasti keittotavasta riippumatta. Et ilmeisesti keitä vettä kattilassa, vaan vain kuumennat sitä.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi tuollaista laitetta.
Tuo keittiössä on sama kuin sanoisi kaikille, että "olen luovuttanut, olen loppuelämäni yksin".
Mun on vissiin väsy mutta kikottelen täällä nyt yksinäiselle munalle. Oikeestaan mun tulee tottapuhuen surkukin sitä, yksinäinen muna. Ei ketään kaveria kiehumassa siinä vierellä.
Tää oli pitkästä aikaa kiva aloitus! Kiva siis siinä mielessä että joku on pysähtynyt ajattelemaan yksinäisen munan tragediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi tuollaista laitetta.
Tuo keittiössä on sama kuin sanoisi kaikille, että "olen luovuttanut, olen loppuelämäni yksin".
Mitä sitten? Jos on yksin niin mitä sitä esittämään. Sitä paitsi moni tykkää olla yksin. Meillä minä pidän keitetyistä ja mies haluaa paistaa omansa pannulla. Kätevältä laitteelta vaikuttaa, mutta valitettavasti ei ole kaappitilaa ylimääräiselle vekottimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän alkaa haihtua sitten. Tuskin se kovinkaan paljon yli 100 asteiseksi kuumuu.
Sitä mietin, kun siellä oli niitä asteita varmaan enemmänkin, että miten kuumaksi voi tulla kannussa. Lasten käsiin ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Vesi on keitettynä sata-asteista, ja kyllä se jäähtyy ihan yhtä nopeasti keittotavasta riippumatta. Et ilmeisesti keitä vettä kattilassa, vaan vain kuumennat sitä.
Mielestäni veden kuumuudessa ja jäähtymisessä on eroja, ehkä osa ei keitä kuin sen verran että tulee pari pientä kuplaa. Osa taas vatkaa isoja kuplia kauan.
Jos mä olisin muna niin tykkäisin kiehua yksin. En tykkää väenpaljoudesta. Joku kaverimuna vois tietysti olla juttukaverina.
Miksi olisi. Keitän munat kattilassa, vaikka vaan yhden, jos vain yhden haluan.