Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu, jos pissaa pidättää LIIAN pitkään?

Vierailija
26.09.2022 |

Räjähtääkö virtsarakko? Vai häh?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ennätys on yli 1,5 litraa (tyhjä limsapullo ei riittänyt!) eikä ollut ummessa.

Vierailija
22/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi räjähtää. Sukulainen kertoo tarinaa kun noin 1954 toisen tytön kanssa oli lähtenyt kahden pojan kanssa soutelulle. Nuoret seventeen-neidit ujoja eivätkä kehdanneet puhua tarpeestaan. Toisella rakko halkesi ja kuoli johonkin saareen sillä retkellä.

No ainakin mummon horiskoilla jo helpottaa, ei pidätyskyky kestä vaan tulee pissa housuun.

Oliko sukulainen läsnä onnettomuuden tapahtuessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakko repeää heikommasta kohdasta, olisiko sopivampi sana... posahtaa?

Vierailija
24/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa nousee päähän. Tämä on yleistä kokoomuksessa.

Vierailija
25/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ennätys on yli 1,5 litraa (tyhjä limsapullo ei riittänyt!) eikä ollut ummessa.

Sulla itselläsi?

Jos rakko vetää noin paljon, niin silloin on kyse ylivenyttyneestä rakosta. Normaalisti virtsaamisen tarve tulee kun rakossa alkaa olla virtsaa n.400ml.

Kolmekymmentä vuotta olen sairaanhoitajana työskennellyt ja virtsaumpipotilaiden kohdalla heillä alkaa olla hirveätä tuskaa kun rakossa on litra virtsaa. Ehkä suurin määrä mitä itse olen katetroinut potilaalta on ollut tuo 1,5l. 

Vierailija
26/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kauhee kusihätä.

Vierailija
27/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lirahtaa housuun, jos pidätän liian kauan. Nainen 54v. 🤣

Vierailija
28/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi räjähtää. Sukulainen kertoo tarinaa kun noin 1954 toisen tytön kanssa oli lähtenyt kahden pojan kanssa soutelulle. Nuoret seventeen-neidit ujoja eivätkä kehdanneet puhua tarpeestaan. Toisella rakko halkesi ja kuoli johonkin saareen sillä retkellä.

No ainakin mummon horiskoilla jo helpottaa, ei pidätyskyky kestä vaan tulee pissa housuun.

Oli koska hän oli se toinen tyttö. Voi kuvitella että on ollut järkyttävä tapaus nuorisolle. Sen ajan kainoja maalaisnuoria Savon syrjäkylillä.

Vierailija
29/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulema varmaankin se, että ei yksinkertaisesti pysty pidättämään ja sitten valuukin housuun.

Ei muuten kyllä virtsauksessa koskaan ole samanlaisia ongelmia kuin suolen puolella. Oikeasti alkoi stressata kun olin Saksassa matkalla ja en ollut kakannut viikkoon. Oma kroppa tuppaa reagoimaan uusiin ympäristöihin ummetuksella, vissiin stressireaktio vaikkakin pää ei sitä ymmärrä ts. en tunnetasolla huomaa mitään stressiä. Rupesin miettimään, että mihin helkuttiin se keho ne kakat tunkee ja sitten rupesin stressaamaan ihan oikeasti. Jumaliste kroppa...

Vierailija
30/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla itselläsi?

Jos rakko vetää noin paljon, niin silloin on kyse ylivenyttyneestä rakosta. Normaalisti virtsaamisen tarve tulee kun rakossa alkaa olla virtsaa n.400ml.

Kolmekymmentä vuotta olen sairaanhoitajana työskennellyt ja virtsaumpipotilaiden kohdalla heillä alkaa olla hirveätä tuskaa kun rakossa on litra virtsaa. Ehkä suurin määrä mitä itse olen katetroinut potilaalta on ollut tuo 1,5l. 

Kyllä. Olin syönyt paljon vesimelonia ja tauolle meno viivästyi. Lapset jonottivat saadakseen minulta poskimaalauksen, ajattelin että kestän senhetkisen jonon mutta toisin kävi... Tajusin, etten pysty kävelemään vessaan asti. Pääsin vaivalloisesti lähellä olevan myymälän siivouskomeroon, ja virtsasin 1,5-litran tyhjän pullon aivan täyteen - siis oikeasti yli 1,5 l pulloon - ja sen jälkeen vielä jonkin verran, ehkä 100 ml, en muista. Olen nainen 170 cm, 58 kg. Että olin tyhmä, en edes tajunnut että se olisi vaarallista.

Vierailija
31/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten sain tietoon vastauksen eli yksinkertaisesti ei voi pidätellä täysin, vaan kusta alkaa valumaan väkisin housuun. Ajattelin sitten antaa tulla täysillä kun pesuun menee kuitenkin. Lahkeista valui aikalailla, mutta johan helpotti.

Vierailija
32/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset vaurioituu.

Vierailija
33/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli koska hän oli se toinen tyttö. Voi kuvitella että on ollut järkyttävä tapaus nuorisolle. Sen ajan kainoja maalaisnuoria Savon syrjäkylillä.

Kysyin siltä varalta, että olisi ollut kaksi paria jotka olisivat olleet saaressa myös toisista erillään.

Voin kyllä kuvitella, että veneeltä poistuminen tai veneeseen meno olisi varovaisestikin tehtynä helposti liian rajua.

Todella ikävä tapaus. Varmasti ollut kamalaa myös seurassa olleille, kun toista ei voi mitenkään auttaa.

Mulle on jäänyt mieleen tapaus, jossa ihminen kuoli kun putosi kallioilla ja rakko halkesi sisuksiin.

Vierailija
34/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään voisi kyllä kuvitella, että johtaa tahdosta riippumattomaan virtsaamiseen enemmin kuin rakon repeämiseen...

Ja niin se onkin, normaalisti, ainakin naisilla. Ei umpi ole täysin tavallisen tai "tavallisessa tilassa" olevan kehon reaktio.

Vierailija
35/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että kenellekään naispuolisella ei tule umpea. Itsellä erinomainen pidätyskyky, mutta kun rakko on täynnä, siis siinä pisteessä että sinne ei yksinkertaisesti enää mahdu tippakaan virtsaa, kyllä se ainakin minulla valuu aivan pakolla.

Vierailija
36/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee kusi päähän

Vierailija
38/43 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päästä Amerikan presidentiksi

Vierailija
39/43 |