Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut työpaikkasi ns. suhteitasi hyväksi käyttäen?

Vierailija
26.09.2022 |

Kerrohan ihan rehdisti, että saitko pitkäaikaisen vakituisen työpaikkasi ihan vaan sukulaisuutesi perusteella suhteessa esim. esimieheesi/työhönottajaasi?
Useat ihmiset ovat nimittäin valittu juurikin työpaikkaansa edellä mainituin perustein. Siis ei pätevä vaan sopiva työnantajan mielestä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en sukulaisuus-suhteilla vaan entisen kollegan suosittelemana pääsin nykyiseen työpaikkaan.

Vierailija
2/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, mutta mut haluttiin takas asiakasyritykseen kun olin kuulemma niin hyvä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja itseasiassa olen ollut alkaen yksikköni toimintaa pystyttämässä ja suunnittelemassa. Tavallaan luonut tämän päivän työt osittain itse itselleni.

Vierailija
4/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänkin pikku kaupungin valtion julkinen laitos on miehitetty melkolailla toinen toisilleen sukulaisten ja hyvien kaveruksien kesken jokaisessa osastossa.

Vierailija
5/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, ihan ansioilla.

Minä kyllä itse annan suhteiden vaikuttaa kun palkkaan työtekijöitä. Jos hakija on teknisesti pätevä ja tunnen vielä sen tai joku ihminen johon luotan ja joka suosittelee hakijaa, tottakai se ajaa ohitse kirjallisten hakemusten.

Nykyään on todella vaikeaa saada työntekijää, joka haluaa oikeasti tehdä työtä. 80% hakijoista hakee vain kassapäivien nollaamista, hakee koska työkkäri käskee tai haluaa viikko palkkaamisesta pitkälle saikulle. Ei ole meillä enää varaa moisia harha-askelia ottaa.

Suosittelija ottaa vastuuta myös, jos tuleekin paska hakija, olen sen henkilöstölle sanonut. Ei ole työvoimapula eikä avoimia paikkoja tällä hetkellä. Väki viihtyy. Se on muustakin kiinni kuin ammattiliittojen paskapuheista.

Vierailija
6/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa, jonne tein harjoittelun ja opinnäytetyöni. Minut pyydettiin sinne. Eli joo, mutta ihan kai ansaituilla suhteilla?

Vierailija
7/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hölise ap.

Nykyisin ainoallakaan yrityäjällä ei ole varaa palkata ammattitaidonta työntekijää, mihinkään hommaan yrityksessään. Tuotto on kaikkien yritysten ykkösjuttu.

Julkisella puolella ei taas pääse mihinkään vakituiseen työhön, ilman alan koulutusta.

On hyvä, jos ihmisellä on verkostoja omalla alallaan.

Niiden kautta kuulee sisäpiirin tietoja, esim. jos jossain on vapautumassa työpaikka.

Niin voi alkaa heti kysellä paikkaa.

Useat ihmiset vaihtaa juuri näin työpaikkoja, parempi palkkaisiin tai kiinnostavampiin työsuhteisiin.

Ja samalla etenevät urallaan.

Ja niitä suosittelijoita kun pitäis olla.

Mitä ammattitaitoisempi ja parempi työntekijä on, sitä korkeatasoisemmat suosotukset saa.

Ja mitä enemmän tuntee ihmisiä, eri aloilta, sitä paremmin työtä saa.

Tietenkin, kun työnhakija tunnetaan jo valmiiksi ja tiedetään, mitä on aikaisemmin saanut aikaiseksi.

Näitä ne teidän pilkkaamanbe suhteet tarkoittaa.

Vierailija
8/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisilla suhteilla, koska olen hyvä työssäni. Entisen työpaikan kollega suositteli.

Vierailija
9/9 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme