Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistus, lääkkeet tai muu apu!

Vierailija
26.09.2022 |

Millaisia lääkkeitä tai hoitoja olette saaneet ahdistukseen? Minulla on välillä todella paha ja melko irrationaalinen ahdistus, johon haluaisin saada apua. Pahin ahdistus on aina samoihin aikoihin kuin PMS-oireet. Tämä haittaa jo todella paljon elämää ja haluaisin saada apua/lääkitystä.

Myös vinkkejä esim. ruokavalioon tai muihin lääkkeettömiin helpotuksiin otetaan mielellään vastaan.

Minulla on työterveyshoitaja ensi viikolla. Haluaisin etukäteen vähän kokemuksia muilta, että miten tällaista on lähetetty purkamaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile meditaatiota. Tossa yks, mutta paljon on vaihtoehtoja joista löytää itselle sopiva.

Vierailija
2/5 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile meditaatiota. Tossa yks, mutta paljon on vaihtoehtoja joista löytää itselle sopiva.

Olen kokeillut meditaatiota jonkun verran. En tiedä pitäisikö meditoida esim. päivittäin, että siitä saisi avun. Silloin tällöin meditoiminen ei ole ainakaan minulla tuonut toivottua apua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi hormoonikierrukka PMS oireisiin.

Vierailija
4/5 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus-, masennus- ja psykoosilääkkeitä, terapiaa ja TMS:ää. Viimeisin ihan turha, samoin masennuslääkkeet. Psykoosilääkkeistä liikaa haittoja ja vain vähän hyötyä. Terapiasta rajallinen hyöty mutta paras anksiolyyttien jälkeen. Itsellä mittarina tapojen pysyvä muutos, ei pelkästään aivojen turrutus.

Niin ja alkoholista on myös hyötyä, mutta mieluiten lääke jo työnkin takia jos niitä saa.

Lääkkeettömissä keinoissa myös tipp-taidot ihan turhia (netistä kaivanut, ei ole ohjeistettu).

Paras on kun on useita elämän osa-alueita edes joten kuten sinne päin joko kunnossa tai menossa sinne päin. Ruokaa, turvallinen suoja, riittävästi rahaa, jotain ihmissuhteita ettei tarvitse pelkille seinille puhua ja tekemistä, joka hyödyttää muita, palkallisena mieluiten.

Vierailija
5/5 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa mulla jos päivään mahtuu sykkeen kohotusta. Ei silloin jos on stressannut sydän kurkussa koko päivän. Jos liikunta on tapa, se on siellä taustalla auttamassa sietämään tilanteita paremmin. Sykeliikunta nimenomaan. Mutta muokattava heti kevyemmäksi jos siltä tuntuu. Rutiini ei ole yhtä kuin toimiva tapa elää vaan joustavuus on pakollista.

Hiljaisuuden ja melun, seurallisuuden ja yksinolon, sopiva suhde. Mitä se kenellekin on.

Huomaan heti jos olen viettänyt päivän ihmisten kanssa joita en tunne niin hyvin että haluaisin saman katon alle asumaan. Tai ollut muuten aktiivinen päivän ajan. Mutta jatkuva kotona oleilu päivänkin verran ilman virikkeitä on liikaa. En toki normaalisti puhu ihmisille päivän aikana muutamaa sanaa enempää eli se vaikuttaa siihen, miksi tarvitsen vaikkapa nyt paljon parjattua somea tai nettiä ylipäätään. En ole erakkoluonne.