Tärkein taito ei ole menestyä työssään, vaan tärkein taito on tunnistaa sellainen työ, jossa itsellä on kyvyt menestyä
Kommentit (10)
Kaikki ei halua ns. menestyä. Töissä nyt vaan on käytävä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua ns. menestyä. Töissä nyt vaan on käytävä.
No sana "menestys" tarkoitti tässä sitä että viihtyy työssään ja on motivoitunut työhönsä. Ei pelkästään jotain urakehitystä. Ehkä vähän huono sanavalinta. Terv. Ap
Tärkeintä on palkka! Hyvä palkka!!
Entä jos siihen ammattiin haluaa 20 000 kaunista naista, mitä mahdollisuuksia on rumalla miehellä?
Vähän noinkin. Kun mietin entisiä lukioaikaisia luokkakavereitani, olen tullut johtopäätökseen, että työssä menestyminen vaatii eri asioita kuin opiskelu. Moni entinen kympin oppilas oli vaihtanut alaa useamman kerran. Useampi maisteri teki pätkätöitä tai jotain aivan oman alansa ulkopuolelta.
Mitäs sitten, jos ei tuota tärkeintä taitoa ole? Mä en ainakaan keksi työtä, jossa viihtyisin ja jonka tekemiseen olisin motivoitunut.
No joo, mutta sillä ei ole käytännön merkitystä, kun sellaisia työpaikkoja ei ole tarpeeksi suhteessa niitä paikkoja haluaviin.
Työmyyrä kirjoitti:
Vähän noinkin. Kun mietin entisiä lukioaikaisia luokkakavereitani, olen tullut johtopäätökseen, että työssä menestyminen vaatii eri asioita kuin opiskelu. Moni entinen kympin oppilas oli vaihtanut alaa useamman kerran. Useampi maisteri teki pätkätöitä tai jotain aivan oman alansa ulkopuolelta.
Etenemismahdollisuudet ovat olleet niin heikot, että noin kahdessa vuodessa olen kyllästynyt työhöni ja jos en ole saanut työnkuvastani monipuolisempaa vielä seuraavien kahden vuoden aikana, niin sitten olen hakenut uutta työtä/koulutusta. Opiskellessa saa oppia koko ajan lisää, joten jos siitä vain maksettaisiin, niin mieluummin opiskelisin koko ikäni. Työssäkin voi oppia, mutta, jos keskimääräistä paremmalla suoriutumisella ei saa palkkaa nousemaan, niin alkaa henkisesti puuduttamaan. ja masentamaan, enkä koe työtäni enää niin merkitykselliseksi.
Mitä jos sellaista työtä ei ole olemassakaan, jossa olisi itsellä kyvyt menestyä Eikö riitä että istuu siellä töissä ja on tekevinään jotain. Niinhän aika monet muutkin tekee.