Aikuiset lapset omilla avaimilla lapsuudenkotiin
Onko muiden mielestä ihan normaalia että jo kotoa muuttaneet aikuiset lapset tulevat välillä vanhempien kotiin "kuin kotiinsa". Omilla avaimilla ja avaavat jääkaapin oven ja alkavat syömään mitä löytyy. Ihan kuin eivät olisi ikinä muuttaneetkaab pois kotoa.
Kommentit (48)
Se on normaalia mikä on sovittu.
Mulla ainakin oli avain äidille jo ihan turvallisuussyistä. Mutta tottakai me sovittiin milloin meen käymään että äiti oli kotona. Onhan siinä ovessa ovikellokin.
Jääkaapille ei ollut yleensä tarvetta aihetta mennä, kyllä äiti ihan itse oli kattanut kahvipöydän.
Äidithän luulevat että aikuistakin lasta pitää ruokkia.
Kummallisia vanhempia ja ongelmia täällä palstalla kyllä on!
Etkö älyä itse tarjota kahveja tai ruokaa kun lasten pitää mennä jääkaapista etsimään?
Onko teillä huonot välit vai oletko vaan ilkeä tai saita?
Omilla aikuisilla lapsilla on avaimet kotiin ja todellakin saavat tulla ja olla kuin kotonaan. Mulla ei ole avaimia mun vanhempien luokse eikä olla siellä paljon käytykään. Anoppilaan sen sijaan on avaimet. Jääkaapillakin käydään, koska yleensä sinne mennessä viedään sapuskat mennessämme. Aina on ollut tervetullut olo.
No ei. Nuo voi sopia erikseen, että koska tullaan ja mitä saa ottaa. Kerran sanottiin että syö pullaa vaan pakasteesta (olin putkiremonttia paossa), söin ne ja sitten ihmeteltiin kun mitään kahvileipää ei ollut palatessa.
Tällaista se on kun vanhemmat eivät osaa katkaista napanuoraa kakaroihinsa. Lapset sitten pyörivät nelikymppisinäkin vanhempien riesoina mutta vanhemmat eivät uskalla valittaa.
Tottakai saavat tulla niinkuin kotiinsa koska sehän tämä onkin ja avaimia käytetään aina koska en avaa ovea jos en tiedä kuka siellä on .
Mä ja mun mies ollaan kumpikin 45, meillä on avaimet lapsuudenkoteihin ja kummallakin vielä omat huoneet julisteineen! Emme käy syömässä jääkaappia tyhjäksi tai tule varoittamatta, koska asumme satojen kilometrien päässä, mutta meidät otetaan aina lämmöllä vastaan.
Pyrimme takaamaan saman luksuksen myös lapsillemme heidän aikuistuttuaan, jos suinkin energian hinta sallii. Se mummolan aikakapseli on ihana, myös lastenlasten silmin.
On kummallakin avaimet! Toinen asuu lähellä ja toinen kauempana. On sanottu, että saavat tulla milloin haluavat ja tietysti saa jääkaapilla ja pakasteella käydä. Molemmat kylla ilmoittavat tulostaan aina. Kai tämä on riippuu perheistä? Meillä tämä toimii hyvin näin, minusta on mukava kun käyvät kotona.
En käy ilmoittamatta, mutta herkkukaapeille menen kyllä :D
N32
Itsellä avain äidilleni, mutta ikinä en mene hänen mihinkään kaapeille ilman lupaa. Lapsillani ei ole avainta, mutta maalla ovet ovat auki päivällä, jos ollaan kotona. Eivät käy jääkaapilla kuin korkeintaan kahvimaidon ottamassa. En minäkään heillä kylässä ollessa käy heidän jääkapillaan kuin omallani, sen verran pitää olla vieraskorea.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset ja heidän puolisonsa saavat pelotta kulkea ja tullata jääkaapinkin. Minulle perhe on tärkeä ja haluan tämän huushollin tuntuvan turvasatamalta vaikka täältä on pois lähdettykin. Sama tulee koskemaan lastenlapsia.
Samaa mieltä. Kun välit ovat kunnossa niin pidetään huolta toisistamme. Annetaan lapsenlapsillekin välittämisen malli. Itse kyllä pistän viestin lapsilleni, sopiiko poiketa koska heillä on omat elämänsä ja perheensä. Mutta kotiin ovat aina tervetulleita ilmoittamattakin.
Kääk mä oon 44v ja meen aina suoraan jääkaapille katsomaan mitä herkkuja siellä on tai äitini ostanut mua varten. Ilmoittamatta en mene kun matkaa kuitenkin sen verran että mut haetaan asemalta.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se on kun vanhemmat eivät osaa katkaista napanuoraa kakaroihinsa. Lapset sitten pyörivät nelikymppisinäkin vanhempien riesoina mutta vanhemmat eivät uskalla valittaa.
Aika heikosti menee jos omia lapsiaan pitää riesoina. Ei ole ihan putkeen mennyt kasvatus (vanhempien).
Oma lapsi saa ottaa jääkaapista, mitä haluaa, mutta miniäkokelailla ei ole mitään menemistä keittiöön. He ovat täällä vieraana, joten jääkaapille hakeutumisen katson huonoksi käytökseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi saa ottaa jääkaapista, mitä haluaa, mutta miniäkokelailla ei ole mitään menemistä keittiöön. He ovat täällä vieraana, joten jääkaapille hakeutumisen katson huonoksi käytökseksi.
Tekstin sävy kertoo että kyseessä on Anoppi From Hell -kandidaatti.
Varaudu siihen, että sulla ei tule käymään ulko-ovi eikä jääkaapin ovi. Ihan yksinäs saat murjottaa.
Aloittaja on äiti jonka lapset saavat tulla ja mennä omilla avaimillaan ja syödä mitä löytyy. Yleensä ne kyllä kysyvät ensin. Tulevat välillä yöksikin. Ja kun sydänsuruja. Aina on ovet auki.
Kyselin siksi että työkaverini pitää käytäntöä outona. Sanoi ettei heidän lapsilla enää avaimia vanhemmille eivätkä voi tulla yllättäin. Kun kerroin että joskus käyvät jääkaapilla kun ovat nälkäsiä, työkaveri oli kauhuissaan. Minulla ja jälkikasvullani kuulemma rajat ovat hukassa.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että sulla ei tule käymään ulko-ovi eikä jääkaapin ovi. Ihan yksinäs saat murjottaa.
Siis ihanko oikeasti anoppina olemiseen kuuluu se, että jääkaappi on aikuisten, kotoa jo poismuuttaneiden poikien naisystävien käytettävissä? Vierailla ei ole mitään tekemistä keittiössäni, oli sitten serkkuni tai poikani petikumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset on jo muuttaneet kotoa, niin eiköhän se ulko-ovi käy joka tapauksessa. Ja ainahan sitä voi mennä omilla avaimillaan pojalleen ja tämän jääkaapille, jos sillä naisystävällä on siihen jotain sanomista, niin voi aina ihmetellä, että tongithan sinä kodissanikin, miksi minä en saisi katsoa, mitä lapseni jääkaapissa on.
Hassu kysymys. Enemmän pidän outona jos näin ei saisi tehdä. Kai se on perheistä kiinni.
Asun reilu 100km vanhemmistani joten he kyllä tietävät koska olen tulossa ja omalla avaimella tulen. Menen myös jääkaapille. Usein teen myös ruokaa jos satun olemaan pidempään, silloin menen myös kaikille laatikoille.
Avaimet on sekä äidin että isän kotiin. Itse ovi avataan, ettei kuulemma tarvitse aikuisten lasten takia "ovella hypätä". Minun, perheettömän lapsensa, luo äiti tulee myös avaimillaan, perheellisten luo on parempi sopia kyläilyt, sen verran työvuorot ja sitä myötä nukkuma-ajat vaihtelevat.
Vanhempamme erosivat kauan sitten. Jos heille olisi ilmaantunut uudet kumppanit, sitten tietenkään emme voisi noin vain omilla avaimilla kulkea, olisihan se uudenkin puolison koti.