Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, kuinka paljon liikuttelu/urheilette?

25.09.2022 |

Eli otsikossa jo pääsisältö. Itse elän parhaillaan kovasti ruuhkavuosia, kolme pientä lasta ja koira löytyy. Itse olen tottunut urheilemaan paljon. Nyt tuntuu, että aikaa ei yksinkertaisesti ole urheilla, vaikka motivaatiota olisi... Esim. tällä viikolla olen kävellyt päivittäin koiran kanssa n. 1,5h (rauhallinen tahti), ratsastanut 1h, käynyt lenkillä 40min. Tämä.aika tyypillinen viikko muuten, mutta yleensä teen lisäksi n. 30min. lihaskuntojumpan. Aiemmin treenasin tehokasta treeniä 3-4h/viikko juosten ja salilla.

Millaisia treeniviikkoja muilla on ruuhkavuosien aikana? Miten saatte järjestettyä aikaa treenaamiselle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En urheile

Vierailija
2/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän noudattaa terveysliikuntasuositusta eli 2,5 h aerobista ja 2x viikko lihaskuntoa joko kotona tai salilla 30 min-1 h kerta. Venyttelen lopuksi.  Aerobinen lähinnä reipasta kävelyä, kesällä uintia ja pyöräilyä myös. Joskus mailapelejä. Liikkuisin enemmän, mutta en nyt kerkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lähinnä hyötyliikuntaa, lapset ovat juuri siinä iässä että eivät enää rattaissa viihdy, mutta toisaalta eivät jaksa vielä kovasti itse liikkua tai osaa vielä pyöräillä kunnolla, eikä omaa aikaa ole juuri ollenkaan.

No väliaikainen ratkaisu tietysti kun lapset kasvavat niin löytyy taas aikaan mennä vaikka salille kun he pärjäävät hetken yksin kotona...

Vierailija
4/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään, koska liikunta on puuduttavan tylsää. Eikä minua kiinnostavia harrastuksia ole lähellä. Joskus vähän jumppasin iltaisin samalla, kun katsoin Netflixiä, mutta taloudellisista syistä laitoin sen pois ja nyt ei kiinnosta edes jumpata, kun ei voi katsoa mitään samalla.

5/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot reipas 2/4! Lohdullista, että moni ei urheile, turha varmaan itsekään ottaa kauheasti paineita :D

Vierailija
6/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin päivässä

Vierailija
7/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lapset kävelemällä kouluun ja päiväkotiin, pyöräilen työhön n. 2 km suuntaansa. Kaipaan kyllä enemmän liikuntaa, kävisin esim. mielellään kuntosalilla, mutta lopetin sen pari vuotta sitten koronan takia. Odottelen vielä, kuinka paha koronatalvi tulee ja kuinka vähinä on rahat ennen kuin hankin taas kuntosalin jäsenyyttä.

Vierailija
8/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan selvää että kun on monta pientä lasta, niin kaikkeen ei vaan aika ja energia yleensä ihmisellä riitä. Olkaa nuoret äidit itsellenne armollisia, vähempikin liikunta riittää, urheiluun ehtii panostamaan myöhemminkin. Nyt kun tähän sitten tulee joku kommentoimaan että kyllä pystyy urheilemaan ihan täysipainoisesti, lapset ei ole tekosyy jne... tottakai on mahdollista, mutta yleensä vaatii enemmän järjestelyjä ja paljon apua lähipiiristä. Mutta ei kaikkien tarvitse ja se on ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän