Jokapäiväinen ruoka aiheuttaa jokapäiväisen tappelun
Meidän perheessä kaikki vihaavat ruuan laittoa ja sen suunnittelemista. Ruoka-aikaa venytetään mahdollisimman pitkälle jotta kaikilla, paitsi miehellä on jo hirveä nälkä, mies ei jaksa panostaa ajatteluun ja keskusteluun mitenkään, koska "ei hänellä vielä ole nälkä". Ja mulla menee hermot kun joudun asiaa yksin miettimään. Kaikki on kiukkuisia ja vituttaa. Kukaan ei keksi mitään ruokaa jota haluaisi syödä/kokata/noutaa. Jos voitan joskus lotosta, ensimmäiseksi hankin oman kokin joka keksii ja toteuttaa kaikki päivän syömiset.
Kommentit (83)
Kukaan ei keksi/jaksa/viitsi.
Nyt on saamatonta porukkaa koko perhe 😯
Miten te oikein säilytte hengissä?
Ei juma*auta kun on taas elämä vaikeaa.
Muistakaa ainakin se ettette syö soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin vaikeeta ole.
On se. Vitunmoinen tuska ja ärsytys joka ikinen päivä.
Syökää kakkua!
Vierailija kirjoitti:
Teillä ilmeisesti taloudellinen tilanne hyvä tai kohtalainen, niin raha ei tässä ruokaongelmassanne ole se oleellisin asia, vai?
Minkä ikäisiä ihmisiä kuuluu perheeseen ja mistä aterioista on kyse? Siis arkipäivinä oletteko kaikki kotona vai osa töissä, koulussa tai muualla? Onko ongelma vain viikonloppuisin, kaikki paikalla ja syöttekö 2 krt /pv niin sanotun lämpimän aterian?
Kerropa lisää, niin voidaan paremmin neuvoa.
En halua neuvoja, haluan valittaa. (Rahaa on, kaksi aikuista, kaksi teiniä, kerran päivässä arkena ja viikonloppuna, teinit haluaa oikeeta ruokaa jota eivät osaa nimetä, mies syö kaikkee paskaa ja on siihen tyytyväinen)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei keksi/jaksa/viitsi.
Nyt on saamatonta porukkaa koko perhe 😯
Miten te oikein säilytte hengissä?
En mä kans käsitä. -ap-
Ei ruokaa aleta vasta siinä vaiheessa tekee, kun kaikilla on nälkä. Ruoka tehdään perheessä tiettyyn aikaan ja jos silloin ei kelpaa niin saa itse lämmittää ruuan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin vaikeeta ole.
On se. Vitunmoinen tuska ja ärsytys joka ikinen päivä.
Syökää kakkua!
Niin mä itse välillä teenkin. Säälittää vaan teinit jotka haluais ruokaa. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaa aleta vasta siinä vaiheessa tekee, kun kaikilla on nälkä. Ruoka tehdään perheessä tiettyyn aikaan ja jos silloin ei kelpaa niin saa itse lämmittää ruuan myöhemmin.
Niin? Kukaan ei sitä ruokaa tiettyyn aikaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otatte vaikka marttojen viikottaisen ruokalistan käyttöön ja teette sen mukaan, jos ette pysty itse suunnittelemaan viikon ruokalistaa valmiiksi. Sittenhän on myös kaiken maailman ruokakasseja, joiden mukana tulee reseptit ja tarvittavat ruoka-aineet. Se on tietty vähän kalliimpi vaihtoehto, mutta huomattavasti halvempi kuin oma kokki.
"Joo kato onks siellä paprikaa, mä en syö", "Oliko tää joku kasvisruoka???", "Ei tee nyt mieli mitään missä on tomaattikastiketta", "Aika eksoottinen, en ala kokkaamaan tollasta"....
Kun vanhemmat ovat narsistisia, lapsellisia k-päitä, niin eipä muuta voi odottaa lapsiltakaan.
Ap ei selvästikään tajua, kuinka typerältä hän ja hänen perheensä kuulostavat. Iham kuin vanhemmat olisivat itse joitain varhaismurrosikäisiä kakaroita.
Että osaa ihmiset tehdä elämänsä vaikeaksi. Ei kai missään pähkäillä erikseen joka päivä, mitä tänään tekisi mieli.
Tee viikon ruokalista etukäteen ja sillä selvä. Kauppojen tarjouksista ja ruokalehdistä löydät hyviä vihjeitä. Toiseksi tee lista siitä, kuka minäkin päivänä valmistaa ruuan. Alaikäisten lasten kohdalla täytyy varmistaa, että osaavat. Näin jokainen saa joskus täsmälleen sellaista ruokaa kuin itse haluaa. Jos se ei kelpaa muille, se on heidän ongelmansa.
Jos joku jättää ruuan valmistamatta, sinä päivänä ei sitten syödä lämmintä ruokaa.
Onko teillä lapsia? Jos, luot heille epäterveellistä elämää. Syömishäiriötä ym.
Jos on lapsia, heidän takiaan säännöllisesti ruoka.
Muuten tuollaiset miehet voi heivata helttiin jos ei huolehdi lapsista.
Ruoka on perusasia ja sen säännöllinen saanti pitää taata. Paino sanalla säännöllinen.
Ota lapset mukaan ruoanlaittoon. Yksinkertaisia ohjeita löytyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ilmeisesti taloudellinen tilanne hyvä tai kohtalainen, niin raha ei tässä ruokaongelmassanne ole se oleellisin asia, vai?
Minkä ikäisiä ihmisiä kuuluu perheeseen ja mistä aterioista on kyse? Siis arkipäivinä oletteko kaikki kotona vai osa töissä, koulussa tai muualla? Onko ongelma vain viikonloppuisin, kaikki paikalla ja syöttekö 2 krt /pv niin sanotun lämpimän aterian?
Kerropa lisää, niin voidaan paremmin neuvoa.En halua neuvoja, haluan valittaa. (Rahaa on, kaksi aikuista, kaksi teiniä, kerran päivässä arkena ja viikonloppuna, teinit haluaa oikeeta ruokaa jota eivät osaa nimetä, mies syö kaikkee paskaa ja on siihen tyytyväinen)
Onelma on siinä, että sinä ja perheesi olette k-päitä.
Menkää mäkkärille tai tilatkaa Woltista. Ne on teitä varten.
Ruoanlaitto on aikuisen vastuulla! Lapsia ei voi vastuuttaa vanhempien huonoista tavoista.
Tilaatte Feeliasta tms valmiina ja lykkäätte uuniin.
Tehkää vaikka joku neljän viikon kiertävä lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kokkikaan ratkaisu olisi jos kukaan ei osaa kertoa mistä ruuasta tykkää .
Eiköhän se maistu kun tulee valmiina nenän eteen.
Eipä niin maistukkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa lisää, niin voidaan paremmin neuvoa.En halua neuvoja, haluan valittaa. (Rahaa on, kaksi aikuista, kaksi teiniä, kerran päivässä arkena ja viikonloppuna, teinit haluaa oikeeta ruokaa jota eivät osaa nimetä, mies syö kaikkee paskaa ja on siihen tyytyväinen)
Onelma on siinä, että sinä ja perheesi olette k-päitä.
Menkää mäkkärille tai tilatkaa Woltista. Ne on teitä varten.
Noutoruokakin tulee jo korvista ulos. Hyi.
Kerropa lisää, niin voidaan paremmin neuvoa.