Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ ENSIKOT tiistaina 31.10.2006 ~*~

31.10.2006 |

.. ja ei muuta ku pulinat pystyyn, tytöt!! =)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tein äsken huvin vuoksi aamupissasta raskaustestin, negaa näytti. Tulin siihen tulokseen, että se edellinen testi minkä tein, missä se haamu oli, niin täytyi olla virheellinen, tiedä sitten??

Mutta eikös se niin ollut, että niin kauan kun täti ryökäle ei paikalle kaarra, niin on toivoa?? =) Eli siis en ole menettänyt toivoa vielä.. Ja siis TEKAY-sivuston tietojen mukaan r-testi näyttää vielä negaa ;)

Ihmettelen vaan, että mulla on oikeesti tuntunut alavatsa ihan kummalta tässä nyt varmaan 3-4 päivän ajan.. Se tuntuu " pallomaiselta" ja vähän väliä " vihlasee" ja kummallisia muita " juttuja" tuntuu, mitä en ole koskaan aikaisemmin tuntenut.. Mitäköhän ne sitten on?? Tissit eivät ole kipeytyneet, tällä viikolla ollut aivan mahdoton himo kaikkeen, välillä makeaan ja välillä suolaseen..

No joo, lähdenpä nyt sitten kahvin keittoon, ilmoittelen taas sitten loppuviikosta jotain, meni sitten suntaan tai toiseen..

Rakkaudella, Lisbet (kp 25/25-29)

Vierailija
2/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet81, onpa jännää!! On se kumma, miten alkaa piinailemaan jo toistenkin puolesta! Onko muilla samaa vikaa?

Mua kyllä jännittää jo ON:kin vaikka tässä vaiheessa ei sais vielä jännätä, menkkojen pitäis tulla vasta vajaan kahden viikon kuluttua jos ovis oli viikonloppuna. Tosin nyt mua vähän epäilyttää, oliko mulla ovista, koska lämmöt vieläkin ihan samat kuin alkukierrosta! Ärsyttävää, kun piti mennä mittailee, niin nyt saa sitten koko ajan olla huolissaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumista huomenta!

Greetas: ovista siellä bongattu, hyvähän se on pupuilla ¿varmuudeksi¿... : )

Maitikka: Joo, hormonitoimintaa taitaa tosiaan olla pillereiden jälkeen, mistä havainnosta olenkin tyytyväinen. Jospa te saitte kuitenkin sen oviksen hyödynnettyä, eihän sitä koskaan tiedä.

Pingu: Paranemista flunssasta sinnekin! Kyllä tässä on vaikka mitä finrexiniä ja strepsilsiä yritettykin vetää, ja sitten " luonnonlääkkeenä" saunaa, mandariineja ja viinimarjamehua. Jospa se tästä. Tänään täytyy yrittää jaksaa jumppaan mennä, pakko vähän päästä liikkumaan, vaikka vielä kipeenä olenkin. Otan sen verran rauhallisemmin siellä sitten.

Hoyt: voihan se tärppi tietysti tulla heti pillereiden lopetuksen jälkeenkin, mene ja tiedä... no, kuitenkin tässä olen sillä mielellä, että tätiä edelleen odottelen, mutta onhan se kiva pitää yllä sitä pienenpientä toivonkipinääkin, että josko.... : )

Buuffa: olipa mukava kuulla, että mun pitkät löpinät (no, välillä ei kyllä ihan niin pitkästi ehdi kommentoimaan) tänne on otettu hyvin vastaan. Itelle tulee välillä sellainen olo, että jaksaakohan näitä kukaan edes lukea? Meinaatko malttaa olla miten kauan testaamatta?

Sikurisokeri: tuhrupahoittelut...

Hannnah: siellähän on jännät paikat! Meinaatko, että maltat odottaa vielä testaamista viikon?

Hermione: Pohjois-Karjalassa tuprutti eilen myös lunta ihan mukavasti, pääsipä jo ihan lumitöihinkin. Kivan näköistä, kun on valkea maa ja puut. Kiitos paranemistoivotuksista! Siellähän jännät paikat taitaa olla myös?

Live: Kiitos paranemistoivotuksista! Kivoja ylläreitä miehesi olikin keksinyt, ihanan kuuloinen päivä teillä on ollut!

Peipposka: kiva, kun kävit täällä moikkaamassa! Yritähän lepäilläkin siellä kaiken kiireen keskellä. Ja hääonnea...

Lisbet: Negapahoittelut... no, vielähän sitä toivoa tosiaan on. Pidetään peukkuja.

).( Ei mitään ihmeempää uutta. Rinnat vieläkin kipeet, just tuli mieleen, että mitenkähän jumpassa käy tänään? No, täytyy yrittää ottaa rauhallisesti, eikä pomppia. Tosin tän flunssankaan takia ei varmaan kauheesti ole energiaa. Ainiin, tuli tässä mieleen, että syökö täällä miten moni jotain monivitamiinivalmistetta? Mitäs suosittelisitte? Itse en tällä hetkellä syö, mutta näin flunssassa ja talven tullen tuli mieleen, että voishan sitä jotain ostaa. Multi-tabsia olen joskus syönyt (ihan sitä tavallista) ja viime talvena ostin ihan kaupasta jotain Pirkka-vitamiineja (onkohan ne ihan ¿oikeita¿ : )).

Dajm

Vierailija
4/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja Lisbetille ettei täti löydä teille. Ja niinkun Maitikka sano että alkaa piinaileen toisten puolesta, niin mä teen ainakin koko ajan sitä kun luen teidän juttuja. Hihkun täälä yksikseni, pidän peukkuja pystyssä ja hymy on korviin asti. ( Onneks kukaan ei oo mua kuvaamassa ;D )

Peipposkalle onnittelut etukäteen häiden johdosta. Jänittääkö yhtään? Itellä oli häät reilu kuukausi sitten :) Ennen häitä jännitin hirveesti mutta itse hääpäivänä en juuri ollenkaan. Heh on se vaan kumma miks niitäkin piti jännittää.

sitten ON: kp on siis 28/28 jä täti ei ole ainakaan vielä kaartanut paikalle,toivotaan että pysyykin poissa. Testit polttelee kaapissa. :)

T: Buuffa (tänään erikoisen hyvällä tuulella :) )

Vierailija
5/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos peipposkalle la:n ilmoittamisesta. Päivittelen sen näkyviin seuraavan päivityksen yhteydessä!

Lisbet: Sulla on oikea asenne eli vielä toivoa on!!!! bdbdbd

Muillekin piinailijoille peukutuksia! Otetaan oikein massalähtö tuonne o-puolelle!!!

Kohta pitää lähteä työpaikalle elvytyskoulutukseen. Mukava, kun vapaapäivänä joutuu menemään, kun kaikki koulutusajat oli just mun vapaapäivinä niin pakko uhrata joku päivä siihen. Onneksi kestää vain tunnin. ON vielä eli tilanne edelleen sama. Tissit kipeet (piti urkkarintsikat päällä nukkua, kun tuntui niin inhottavalta olla ilman), lämmöt koholla, maha oli eilen illalla aika pömppö ja tunnoton, nyt aamusta tosin taas normaali. Kohdun napukan tilannetta oon myös seuraillut monen kierron läpi ja nyt on ollut oviksesta asti tuossa aika lähellä ja eteenpäin suuntautuneena. Aamulla säikäytti, kun se olikin hyvin kaukana ja lähes selkärankaa kohti kallistuneena, mutta nyt on jo palannut entiselle paikalleen. Luinkin, että iltaisin ja aina samaan aikaan pitäisi tunnustella, koska se voi päivän aikana vaihtaa paikkaa. Saman olen kyllä huomannut aiemmin, mutta pelästytti silti, kun olikin ihan eri paikassa. Ja oviksen metsästyksessä olen myös käyttänyt " tekniikkaa" apuna.

Tilasin Aconeita netistä ja miehelle heitin tahallaan, että kävis hakeen apteekista myös testin, kun sillä on apteekkiin tänään asiaa. Jos se ei testiä tuo, niin onpahan tulossa muutama postissa ja saa tulos muhia vielä muutaman päivän!

Hyvää tiistain jatkoa joka likalle!

Hoyt kp 32 (tänään on eka ovisplussasta 14pvää ja jännitys kohoaa!)

Vierailija
6/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn minäkin viimein mukaan, olen teitä jo hetken seuraillut. Upeaa vertaistukea täältä tuntuu löytyvän! Täällä myös ensimmäistä haikaillaan ja vauvakuume täyttää pään.. Yritystä kestänyt vasta tämän kuun, mutta kuume on ollut " riesana" jo monta vuotta. Rakkaan mieheni pään kääntäminen vain on hieman kestänyt, mutta kääntyi kuin kääntyikin! Yritin kaikkea ja lopulta hiljaisuus teki tehtävänsä. Kun sain pidettyä pääni kiinni muutaman kuukauden, niin mieli oli muuttunut! Hänen täytyi " keksiä se itse" ;)

Kp 28/25-33 ja jännittää.. En todellakaan usko, että olisimme niin onnekkaita, että heti tärppäisi.. Mutta miksi sitä kuitenkin ajattelee koko ajan?! Muutakin tekemistä olisi, mutta osaa lähinnä vain haaveilla lastenvaunujen työntämisestä. Eikä saisi stressata, mutta kun toivoo niin paljon...

Toivon teille kaikille mukavaa päivää ja niitä kuuluisia plussatuulia :)

Vierailija
7/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm: Empä tiedä kauanko maltan olla testaamatta, varsinkin kun tilaamani testit ovat tavallista herkempiä. Tosin mies sanoi että haluaa olla ehdottomasti mukana jännäämässä testitulosta. Kuitenkin varmaan oottelen pari päivää, mikäli vain suinkin maltan (tuskin). Tai siten ryhtään heti kotiin päästyäni testaamaan. Ei ne testit nyt niin kaliita ole etteikö joskus saisi vähän hullutella.

Hoyt: Taisin unohtaa eilen puhalella sinulle plussatuulia joten ++++++++ sinnekkin. bdbdbdbd

Fiiu77: Tervetuloa joukkoon jännäilemään ja pulputtamaan.

Vierailija
8/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Hoyt: :) Kerroppa lisää tuosta nipukan tunnustelusta...siis, että mitä se kertoo ja miten ihmeessä pystyt sitä seuraamaan??:) *kyselee tietämätön*

Fiuu77: Tervetuloa joukkoon! Kyllähän sitä haaveilee jo heti ensimmäisestä kierrosta lähtien. Se on ihan sallittua!:)

ON: Kp 20 menossa. Olen tässä ihmetellyt, kun ovisplussan sain tosiaan viikonloppuna ja nyt on ollut eilisillan ja tämän päivän ihan hirveän kipeä alavatsa! Siis sattuu oikein kunnolla. Myös turvotusta on ihan hirveästi ja tissit ovat tosi kipeät. Taitaa siis tosiaankin olla ovulaatio meikäläisellä menossa, niin vahvat tuntemukset on. Flunssan oireisiinkin heräsin aamuyöstä ja nyt on tosi tukkoinen olo. Jännityksellä tosiaan odottelen, että mitä tässä kierrossa tapahtuu...

Mukavaa päivää kaikille! ++++++++++

*greetas*

Vierailija
9/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..mites tämän aloittaisi..? vauvaa ollaan yritetty, tai minä oon yrittän jo reilu vuoden (ei mtn ehk.) ja mies antoi eilen siunauksen ko asialle :)

mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut. Mie oon 25v ja mieheni on reilu 40v. on turhauttavaa juosta tk lekurissa kun ei anna lähetettä yliop. sairaalaan. Miul itel on toooosi pitkä kierto (menkat tulee " peräti" 1-4krt/v).ite haluisin selvittää et mikä mättää..? onneks on pari kaveria jolla samantyylinen tilanne ja saapi purkautua heille kun mies ei tunnu tajuavan sitä et niitä lapsia ei tule " plop,plop" -tyyliin =)

tuli vähä sekava ku ei nyt oikei sanat/ajatukset menny oikein päin....

Vierailija
10/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Kiitos plussatuulista ja samat tuulet lähetän takaisin extra extra kovana puhurina!

Greetas: Tässä ois muutama linkki, jossa puhutaan tuosta kohdun napukasta/nipukasta. Joudut vähän selaamaan alaspäin sivuilla niin tekstiä löytyy.

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.html

http://www.schulzmedia.no/mei/Ovulaatiomenetelma.htm

Idea on se, että kohdun napukka muuttaa sijaintiaan ja " kovuuttaan" ym. kierron eri vaiheissa. Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Itse aloin tutkailla tuota napukkaa, kun ajattelin, että siitäkin sais vihjeitä, onko hedelmätöntä vai hedelmällistä aikaa, kun mulla oli niin pitkät kierrot, että välillä tuntui ovistestien tekeminen mahdottamalta urakalta. Ja tuosta " ovulaatiomenetelmä" sivustosta on ollut muutenkin paljon hyötyä tän yrityksen aikana.

Tervetuloa uusille Enskoille! Jos haluatte laittaa lyhyet esittelyt itsestänne ja päästä tuohon esittelylistalle niin vastailkaa sinne ja kerrotte hieman itsestänne niin päivitän ne sitten sinne. Nostan tuon esittelypinon lähemmäs. On nimellä Ensikot esittäytyvät 30.10.06.

Carita1981: Oisko teillä mahdollista mennä yksityiselle puolelle tutkimuksiin ja sieltä saada lähete sairaalaan? Tuo tk-tason toiminta on sen verran onnetonta tässä asiassa, että itse olen turvautunut heti yksityiseen puoleen, vaikka toki maksaakin aika paljon, mutta saapahan asioihin selvyyden ja ei tarvitse odotella.

Hoyt

Vierailija
11/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluks tervetuloa mukaan uudet enskat Fiiu sekä Carita, tää on paras paikka =)

Lisbetille peukut pystyyn, toivotaan että kunnon plussan saisit!

Dajm, en ole itse viime aikoina syönyt ku pelkää c-vitamiinia. Pitäis varmaan mullakin harkita jotain monivitamiinivalmistetta.. Ettei tippuis hiukset päästä;)

Peipposkalle ihanaa hääpäivää sit lauantaina!!! =)

Omat fiilikset on aika per...stä. Tulihan se täti sieltä tänä aamuna, eli kp1 pyörähti käyntiin. Eipä siitä sen kummempaa. Mies lohdutteli ihanalla tekstiviestillä kaukaa maapallon toiselta puolen.

Kaikkia enskoja tervehtien hermione

Vierailija
12/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä lämpöisestä keski-euroopasta!

en ole sori vain taaskaan ehtiny pinoja lueskelemaan, kun on niin rättipoikki olo JOKA PÄIVÄ. tekis mieli hakkaa päätä seinään (ihan ku se auttaiskin...) kun on vaan niin maan helkkaristi töitä ja koulua sun muuta... kaiken lisäks oon alkanu taas saamaan painoa, vaikka just se oli siinä ihanteessa. mutta siis sori kauhiasti!

uusia oli ainakin tullut, en muista nickiä muuta kuin fiu? :DD TERVETULOA SIIS KUITENKIN!

piinailijoille superplussapölytystä!!!+++++++++

hermionelle pahoittelut tädistä, luulenpa että kohta seuraan minäkin perässä.

ON: kp28/28. nega testattu toissapäivänä, eilen ja tänään. mä luovutan suosiolla. vit..taa niin älyttömästi. vaikka tiedän, eihän tässä olla ku 5kk yritetty ja toisilla menee tosi kauan, mutta mulla alkaa jo viiraamaan päässä tän takia. musta tuntuu tosissaan et jossain on vika... pitääpä varmaan pikkuhiljaa ettiä numeroa jollekin lekurille, että se kattois paikkojen kondiksen...

-Mary

Vierailija
13/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!!!

Hermione...koitahan jaksaa, uutta matoa vaan koukkuun. Mulle ainakin laakari sanoi, etta pitaa syoda foolihappoa, joka kuulemma ehkaisee selkarankahalkiota sikioilla. Sita pitaa syoda ennen raskautumista jo. Suomalaiset laakarit ei kai ole ihan yhta kriittisia ton foolihapon suhteen, mutta ainakin Kesk-Euroopassa ja Yhdysvalloissa on yleinen tapa.

Hoyt: kiitti vinkeista...bdbdbdbd, toivottavasti se on nyt sita itseensa.

on vielakin aika surkea olo kun kaikki vanhat enskat haippas, mutta kivaa saada uusia mukaan.

ovista odotellessa taalla...alkukierto on ihan tylsaa!

voikaa hyvin enskasiskot

Vierailija
14/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk:tta ja 7yrityskiertoa takana...Mies toi apteekin oman testin, testasin äsken ja siihen tuli haamu! Väriäkin on ja testiajan puitteissa tuli!!!!!

Voitte kuvitella, että en oikein muuta nyt osaa sanoa. Ensin pitää saada vahva plussa testiin ennen kuin uskon tämän, vaikka oireet sanois mitä. Onneksi ne Aconit on postissa tulossa. Ihan tyhjä olo, mutta samalla tuntuu, että sydän pakahtuu! Kuulette kyllä heti, kun Aconilla varmistelen!

Hoyt

Vierailija
15/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Hoyt!!! Ihanaa että tulit heti kertomaan!!!! Sylin täydeltä onnea, tulipa hienoja uutisia!!!

Kerrothan kaikki pian, oireet yms!!

Vierailija
16/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylin täydeltä onnea sinulle ja tarrasukkia masukille!

Sikuri

Vierailija
17/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaveri teki apteekin testillä oman positiivisen raskaustestin :) sanoi että aluksi joutui ihan ihme kulmasta tihrustelemaan että viivan näki... joten eiköhän tuo sinun viiva ole jo selkeä plussa. ihanaa. suuret onnittelut. tais killa olla oikeassa että se esittelylistan päivitys tuo mukanaan varman raskautumisen :)

vauvaliimaa ja tarrasukkia matkalle mukaan :)

Vierailija
18/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoyt! Ihanaa! Valtavan paljon onnea! Ihan kylmätväreet meni =) Paljon tarrasukkia matkustajalle!

Lisbe, olet ihan oikeessa siinä, että niin kauan ku tätiä ei näy on toivoa! Eihän sitä tiedä, jos se vaikka muuttuisia =)

Dajm, kyllä juttuja jaksaa lukea¿Ihme kyllä vaikka mieli ois kuin maassa käyn kurkkii täällä, mutta saatan jättää kommentoimatta. On tähän jääny koukkuun ;)

Fiiu77 ja Carita tervetuloa joukkoon! Ihanaa ja niin tsemppaavaa porukkaa! Viihdyt varmasti =) Meillä myös mies ¿keksi itse¿ ;)

ON: Eilen oli paska päivä! Olin aikas maassa¿Oireet väheni eilen ja rinnat ei ollu enää hellänä, tosin nänni edellen tosi kipeet ja maha on ¿pehmeesti¿ kipeä, välillä saattaa muuttua ja muuttaa kohtaa¿Nyt siis kp 25/28-33. Mutta kyllä tässä kohta kehittyy jotain m.terveysongelmia, kun omaa kehoa yrittää lukea! Ja sit kun ukko ei ymmärrä ihan kaikkea (pitää varmaan sairaana ;))¿Että semmosta vuoristorataa! Onneks tulin tänne tänään, sai ihania uutisia =)

Rutistuksia tätiä ruokkiville ja oikein paljon ++++tuulia ja perhosia vatsaan piinailijoille!

-marge-

Vierailija
19/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä..

NELLAMAIJA, heippa kaveri o/ olit kyselly, kiva :) Hengissä ollaan, lähinnä taustaillu olen, kiirettä pitäny ja tuli vähän suru puseroon, kun noi vanhat enskat läksivät :( Mut kiva tietty, että on tullu uusiakin! Ja onhan meitä täällä vielä, heipat kanssa HOYT, HÄPÖ, LISBET, LIVE, HERMIONE...

HOYT, ONNEA, ihanaa!!! Äkkiä sitten seuraavaa testiä kehiin, että viivat vahvistuis, iiiiiiks!!! Jännältä kuulosti toi kohdunnapukan tunnustelu, en kyl ite taida uskaltaa ;)

FIUUU (meniks oikein?) ja CARITA, tervetuloa mukaan!

ON: Viikonloppuna tikuttelin ovista ja en kyl taaskaan saanu ainakaan kontrolliviivaa vahvempaa, ehkä just tasavahvat viivat (käytän aconin kasettitestejä). Noh, yritystä ainakin on ollu, saas nähä miten käy. Toi HOYTIN plussa valo kyllä muhunkin uskoa :)

Mukavaa viikkoa kaikille enskoille!!!

Vierailija
20/24 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia uutisia!!!!

kai tossa lista-emoilussa on kuitenkin taikansa!!!

Odotan jo innolla sun acon tulosta...ihan varmasti sielta plussa parahtaa ruutuun!!!

o/ AQUA...kiva nahda suakin. Hei muuten, olitko se sina joka kavit lapsettomuus - luennolla alku syksysta? multa meni ihan ohi, jos kerroit minkalaista siella oli. Oliko hyodyllinen?

Anyway, paljon plussatuulia sulle myos!

Onnea viela kerran hoyt...meinaa sydan reveta taalla...hih!!!