Onko minulla oikeus ilmaiseen hammasimplanttiin
Jos lähes tulkoon kaikki purentahampaat menetetty? Nyt uhkana että taas revitään yks juurihoidettu poskihammas. Millä hampaalla minä kohta pystyn puremaan jos sekin revitään.. rahaa ei ole tonnin implantteihin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
No mitä muita hammasvaihtoehtoja on? Kulma ja taaimmaiset hampaat kunnossa. Keskiposkihampaay alkaa vähetä. Ei pysty kohta näkkäriä syömää tai porkkanaa. Kaikki alahampaay jäljellä. Ainoastaa ylähampaissa puutteita.
Ap
Kulmahampaiden varaan rakennettave ylähammas, tekohammasrivi oli muutama vuosi sitten noin 800e julkisella, mikä sekin on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään ole.
Julkinen sektori tarjoaa tekarit mutta ei tietenkään ilmaiseksi.
Sellainen tonni puolitoista kustantaa tekarit julkisella.
Ei kai julkinen tekohampaita laita? Ite oon teknikoilla teettänyt.
Ehkä toimeentulotuella elävät saavat sitoumuksen?Kyllä laittaa, minulla on osaproteesi julkiselta ja ihan omilla rahoillani maksoin.
Miten olet siihen tottunut? Toimiiko hyvin? Itselleni pian tulee ja arveluttaa jo miten oppii ja toimii.
Tottuu ja toimii:).
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella ei saa implantteja vaikka hampaita puuttuisi paljon. Proteesin saat.
Kyllä siellä kuulemma nykyään implanttejakin laitetaan, ainakin nuoremmille.
Sain julkiselta puolelta yhden implantin, olisin tarvinnut kaksi.
Sitä ennen oli ollut vuosia kestäviä ongelmia purennan kanssa, mikä kai ratkaisi asian edukseni.
Ei ole oikeutta. Miksi pitäisi?
Syö velliä.
Vierailija kirjoitti:
Sain julkiselta puolelta yhden implantin, olisin tarvinnut kaksi.
Sitä ennen oli ollut vuosia kestäviä ongelmia purennan kanssa, mikä kai ratkaisi asian edukseni.
Erikoissairaanhoidon puolella ?
Vierailija kirjoitti:
Olisit harjannut hampaitasi aamuin illoin.
Ai kauhee kun korpee että tätä alapeukutetaan. Alalla töissä ja jengi ei vaan taju että tärkeintä on se mitä kotona syöt ja teet.
Tosi paljon kyrsii tuo "olisit harjannut ampaitasi aamuin illoin" -kommentti, koska itselläni on heikot hampaat huolimatta harjaamisesta ja lankaamisesta x3 päivittäin. Samalla lailla olen hampaitani harjaillut aamuin illoin ja päivälläkin ihan lapsesta asti. Silti on reikiä ja poistamaankin on jouduttu muutama hammas. Olen myös huuhdellut suun ohjeiden mukaan astmalääkkeiden jälkeen, silti onongelmaa.Ei ole se hampaiden harjailu paljoa auttanut.
Julkisella puolella ei saa implantteja vaikka hampaita puuttuisi paljon. Proteesin saat.