Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#*# MARRASMURUJEN TIISTAI #*#

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuber luisesta lantiosta puhuttaessa tarkoittaa istuinkyhmyjä, eli niitä luisia kovia pahkuroita jotka tuntuvat pakaroiden alla, tuntuvat hyvin kovalla tuolilla istuessa. Eli tiukka tuberväli tarkoittaisi logiikkani mukaan että istuinkyhmyjen väli on sinulla pieni. Mutta kuinka pieni... ja minkä kokoinen vauva istuinkyhmyjen välistä mahtuu....

Mari 38+4

Vierailija
22/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun näitä " muru-ilmoituksia" putkahtelee vähän väliä! Onnea ja tsemppiä nyytinhakureissuille lähteneille!

Oma napa: olo on aika täysinäinen ja tukala. Nälättää koko ajan, ilmeisesti vauveli on ottamassa jonkinlaatuista kasvupyrähdystä kun tuntuu, että koko ajan pitäisi pupeltaa jotain. Huomenna on neuvola eli totuuden hetki puntarissa mutta ajattelen asiaa näin, että jos painoa tulee syömisestä (=läskiä) niin siitä vain, tässä vaiheessa voikin jo repsahtaa. Pitäähän sitä vararavintoa saada imetystä ja maidon tuotantoakin varten. Painoa on yhteensä kertynyt noin 10kg joten eipä nämä viimeisten viikkojen plus-grammat nyt ojaan kaada :)

Tajusin äsken, että meillä on la ensi sunnuntaina eli isänpäivänä. Pitääpä ostaa isänpäivälahja miehelle valmiiksi. Mies tykkää Agneksen musiikista ja huomasin että häneltä on ilmestynyt levy sopivasti. Pääsinpäs kerrakin helpolla. Onko muilla jo lahjasuunnitelmia?

Mekin sitten saimme tänne varsinais-Suomeen vihdoin lunta. Ulkona on parhaillaan kunnon tuisku, toivottavasti ei tule niin paljon että joudun kolailemaan pihalla. Mies kun on viikot poissa kotoa niin omakotalossa riittää hommia meikäläisellekin. Onneksi äiti asuu lähellä ja voin tarvittaessa pyytää auttamaan.

Tässäpä pikaiseti kuulumisia, jotenkin jouluisa olo kun koirat tuhuisevat lattialla, takka räiskyy ja ulkona maa aivan valkoinen. Ihanaa kun joulu tulee, olen nimittäin jouluihmisiä minäkin.

Masuapina 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se th sitten päästänytkään mua lääkärille kun oli kuulemma täyttä. No ei sitten, kärsitään sitten ja ollaan epätietoisia alakerran tilanteesta.

En mä saanut terkkaria oikein uskomaan että on heikko olo, kipee olo yms. tuntui että ei ota mua tosissaan niin luovutetaan sitten. Perjantaina on sektio, katsotaan pääsenkö sinne asti.

En mä sairaalaankaan lähde osaa lähteä ennen kuin tosiaan huudan kivusta (korkee kipukynnys) :D

Muut jutut neuvolassa...

Paino on laskenut kaksisataa grammaa (- 200g) viime viikosta.

Turvotus miinuksella (-).

Verenpaine 128/60.

Kohdunpohjankorkeus 33.5

Lapsiveden määrä normaali.

Tarjonta rt.

Sydämen syke + (150) ja liikkeet ++

Siinä kaikki...sitten kiitos ja näkemiin!

Olisin halunnut tavata lääkärin mutta ei voi mitään kun ei ollut aikoja niin ei ollut aikoja. Mennään sitten synnärille jos on tarvis...

Voihan olla että tämä on tätä viime hetken panikointia...

Mutta hei! Tässäkö tämä tosiaan oli...

Koko odotus. Ihan kohta kokonaan ohi.

Kun miettii viimeistä n. yhdeksää kuukautta niin on ollut kyllä aikamoista aikaa. Yhtä hullunmyllyä ja nyt se on kohta ohi...

Tässähän tuntee omistavansa täysin tyhjän takin...

Koko odotus kiteytettynä...

Tyhjä takki :D

Aika rätti olo...

Swehina

Vierailija
24/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko päästä vähän itsekkin valittamaan. taitaa olla jo reippaasti loppuajan väsymystä ilmassa itse kullakin. mua huolettaa eniten se että laskettu pvä on vasta 26.11 ja nyt ollaan jo näin surkeena. mulla on edelliset syntyneet muutaman päivän lasketun ajan YLI ja se ajatus surettaa, melkein oikeesti itkettää tällä hetkellä, mitä jos tämäkin menee yli. ei jaksa.

torstaina on neuvola, meinaan heti pyytää hempan mittausta, niin kyllä väsyttää. ei jaksais ku nukkua kokoajan. eilenrupes vielä toisen jalan suonikohjut polvitaipeesta vihoittelemaan, että hyvä että kävelemään pystyy. vauva tuntuu olevan poikittain mahassa, ja närästys on ihan kauheeta kokoajan. mikään ruoka ei maistuis, ja se saa miehen raivon partaalle kun en jaksais kokata mitään, ja ruoan hajukin saa mut voimaan pahoin. silti oon kiukkuinen jos pääsen liian nälkiintyneeksi. silti mitään suppareita mitä " oikeina" pitäisin ei vaan tule. hima on sotkuinen. pitäis ruveta pakkaamaan tulevaa muuttoa varten. mutta kun ei vaan jaksa. ihan pebasta. ainut mikä saa mut hyvälle tuulelle on sen tulevan vauvan ajattelu. kyllä sitä vielä neljäkin viikkoa jaksaa kitkutella kun sitten saa sen ihanan lämpösen persoonan tohon rintaansa kiinni...

Vierailija
25/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun maa alkaa muuttua valkoiseksi! Vaikka tuskin se täällä etelässä kovin kauaa kestää =P

TERVETULOA uudet palstailijat! Tänne mahtuu =)

ONNEA kaikille nyytinhakijoille! Marrasmuruja pukkaa maailmaan =) Ihanaa lukea vauvauutisia. Vaikka itsellä tämä homma näyttää vaan kestävän ja kestävän ja...

Yritän asennoittaa itseäni siihen, etten hoppuilisi. Olo kun ei kuitenkaan ole huono vaan itseasiassa ihan hyvä. Verraten niin monen muun olotiloihin... Selkä alkaa kyllä olla aivan p...na, mutta oma moka, kun en ole liikkunut riittävästi. Suppareita tuli eilen illallakin ihan mukavasti, mutta eivät vielä viiltäneet selkäpuolella asti. Ja kuten tavallista, loppuivat, kun nukkumaan menin. Vauva varmaan vaan jatkaa aivan valtavaa kasvuaan tyytyväisenä, sillä ei tunnu, että olisi mitenkään laskeutunut. Perjantaina olisi taas neuvola. Vaikka terkka olikin sitä mieltä, etten sinne välttämättä enää menisi... PÖH! Eipä tunne tämän äipän hidasta kroppaa!

Mahassa tuntuu olevan jatkuva kivuton supistus... on siis tavallisen kovana lähes koko ajan. Vauvakin on vähentänyt viime päivinä liikkumistaan. Yritän olla pelottelematta itseäni. Varmaan vain on niin ahdasta, ettei mahdu kuin sormiaan heiluttelemaan =O

ISÄNPÄIVÄKSI meillä on lasten kanssa askarreltu paita. Paketissa on jo odottamassa. Ainoa asia, minkä olen saanut aikaiseksi ajoissa. Pitäisi vielä orientoitua niihin joululahjoihin ja sitä ennen vielä muutamiin syntymäpäiviin. Taitaa vaan kiire tulla, kun ei oikein ajatus toimi, mitä hommaisi...

TalviSalama + Tiitiäinen 39+5

Vierailija
26/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäinen78: Mielstäni se tuberväli on noiden kankkuluiden väli. Saa korjata jos olen hakoteillä. Mulla kuulemma tuberväliin menee nyrkki eli on ns normaali.

Vaavaa: Kyllä varmaan oli samainen nainen. Sellanen polkkatukkainen, pyöreä täti. Sukunimi oli Mänty... jotain. Niillä oli vielä silloin viime viikolla yhden lääkärin vajaus, mut silti vois käyttäytyä toisella tavalla. Luulis niiden tietävän, kuinka herkillä odottavat äidit voi olla. Tosin yks niistä kätilöistä sanoi, tämän naisen olevan hyvin ammattitaitoinen ja taitava työssään ja niin sanoi mun terkkakin. Liekö noussut hattuun...

Vierailija
27/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein esikoisen aamupäivällä tarhaan ja lähdin vähän shoppailemaan. Harmittaa kun ei enää oikein jaksa kiertää kaupoissa. Valitsin ison marketin josta löysinkin melkein kaiken mitä lähdinkin hakemaan. Kassajonossa alkoi jo pukata tuskanhikeä otsalle kun vatsa jomotteli kivikovana.

Ihanaa kun sataa lunta. Luonto näyttää niin puhtaalta. Kiva laittaa sitten joulua kun vauvakin on jo kotona, meidän nelihenkinen perhe. En olisi muutama vuosi sitten uskonut, että meillä olisi lapsia. Mieheni oli alusta asti sitä mieltä ettei hän halua koskaan lapsia ja minäkin olin tavallaan samoilla linjoilla kunnes meille alkoi tulla ikää, eli kai me kasvoimme aikuisiksi ;-) Esikoinen syntyi ollessani 35v ja nyt kakkosta odottaessani täytän pari päivää sektion jälkeen 40vuotta ja mies on 43. Nyt emme voisi kuvitellakaan elämää ilman lapsia. Höh, miten tämä mun juttu lipsahti nyt noille linjoille. No, lukee ken jaksaa.

Nyt aion mennä hetkeksi päikkäreille, että jaksan tehdä ruuan ennen kuin haen tytön tarhasta.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille muruille!

Naksis 36+6

Vierailija
28/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on lunta ja pakkasta,jouluihmisiä minäkin..

(.) Voi paksusti ja alkaa olla jo malttamaton olo.Vatsatauti iski kunnolla eilen iltana ja yö meni wc:ssä nukkuessa.Nyt ei enää okseta mutta masu hellänä öisestä tempauksesta ja olo " Hieman" hutera. Taidan ottaa lasin jaffaa ja painua uudelleen sänkyyn...

-kisupikkukuu ja tasan 38-

Vierailija
29/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että se painoarvio olisi lähempänä totuutta kuin edellisellä kerralla!!! Olen ainakin itse käsittänyt, että aikaisemmilla viikoilla tehdyt arviot on täsmällisempiä kuin laskettuna aikana/yli ajalla tehdyt. Vauva ei vielä silloin välttämättä ole ehtinyt kerätä sitä yksilöllistä rasvakerrosta, jota on usein mahdoton arvioida oikein. Mullakin esikoisesta arvio laskettuna päivänä heitti kilon ja totta kai väärään suuntaan... Ja tästä toisesta 300g " oikeaan" suuntaan, eli olikin pienempi :) Ja arvio tehtiin nyt 2 viikkoa aikaisemmin kuin esikoisesta. Yritän nyt kovasti olla positiivinen...

Ja tosiaan ymmärrän, että sun tilanteessasi mieluusti synnyttäisit jo nyt sen 3,4kg vauvan kuin odottelisit vielä 3 viikkoa synnytyksen käynnistymistä ja vauvan kasvamista! Tuo vauvan iso koko on kuitenkin niin paljon muuta kuin grammoja ja senttejä, jonkin iso on jonkin pieni ja päin vastoin!!! Tosiaan toivotaan, että ei kasvaisi enää ainakaan kovin hurjaa vauhtia ja olisi kuitenkin alle 4kg syntyessään.

Paljon tsemppiä!

Marrastoive

Vierailija
30/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä sataa ihan vetistä räntää ja tuulee vaakasuoraan, ei jouluisuudesta tietoakaan... ihan hyvä koska kohta pitää lähteä ajelemaan autoa (mikä ei muuten ole enää ollenkaan helppoa! Eihän sinne ratin taakse meinaa mahtua).

Oma napa kun muu ei tunnu mahtuvan päähän: neuvola oli tänään ja 38. viikko alkaa. Nyt saa lapsi tulla jos on tullakseen, ja sitä terveydenhoitaja vähän meinasi nämä parin päivän kivut huomioon ottaen. Limatulpan oloista tuli aamulla, yöllä oli kipeitä supistuksia. Kun näin hehkutan olen varmaan itsenäisyyspäivän tienoilla vielä täällä jakautumatta:) Vauvan pää on kiinnittynyt niin syvälle lantioon ettei tunnu vatsan päältä enää lainkaan.

Muuten ei erityistä. Paino on noussut 2 kg kesäkuusta ja edelleen kolmisen kiloa miinuksella alkutilanteesta - voin pahoin 24/7 ensimmäiset 5-6 kk. Nyt viimeisen viikon ajan on tosin syötättänyt niin ettei mitään rajaa. RR 130/80, ei turvotuksia. Vauva lepäsi kun sydänääniä kuunneltiin ja ne oli 135 niin kuin joka kerta ennenkin. RT 1 on tarjonta, sekin ollut sama jo seitsemän viikkoa ainakin. Painoarvio 3,5 kg nyt ja SF-mitta 36 cm eli ihan yläkäyrillä mennään.

Hauskaa että muitakin uusia kirjoittajia on ilmaantunut, helpottaa kummasti tässä " loppumetreillä" lukea toisten oireista ja aatoksista.

Vierailija
31/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään vauvan kokoarviossa sokeriongelmieni vuoksi. Käynti oli sekä helpottava, että " pettymys" . Vauva voi hyvin eikä ollut kasvanut mitenkään poikkeavan suureksi. Sainkin lääkäriltä kannustusta siitä, että olen pystynyt pitämään ruokavaliolla painoa (omaa ja vauvan) kurissa. Viime kertainen lääkäri oli vähän toista maata, joten nyt jäi kiva fiilis. Vauva arvioitiin nyt 3650-3800 kokoiseksi ja viikkkoja on nyt 38+4. Eli sais syntyä sieltä ihan mielellään vaikka heti, mut ei pitäis miksikään mammutiksi enää ehtiä. Toki arvio voi heittää vaikka kilon verran...

Olen siis toki tyytyväinen, että vauvalla kaikki oli ok, mut toisaalta toivoin, että olisivat ehdottaneet käynnistystä loppuviikolle. Olen 14-vuotiaasta asti siis yli puolet elämästäni elänyt kalenterini " orjana" ja mulle ei todellakaan sovi tällainen epätietoinen odottelu. Aikataulut ne olla pitää! :) No toki tämä on hyödyllistä itsensä kehittämistä. Kaksi viikoa olen täs ollut jo ihan valmis lähtemään synnytämään, kun neuvolalääkäri silloin antoi toiveita pikaisesta synnytyksestä. Saapi nyt sit nähdä miten pitkään nyt sit vielä menee.

Miehelle koitin sekstailua ehdotella tossa pari iltaa sitten, mutta hän oli sitä mieltä, että en mä sitä oikeasti halua ja vatsan kanssa on niin vaikeeta. No en kyl toki haluakaan, jos ajatellaan jotain mielihyvää itselle, mut synnytyksen käynnistämiseksi toki kiinnostais touhut. No pitää ottaa asia uudestaan puheeksi. Varmaa on se, että synnytksen jälkeen ei ainakaan kiinnosta seksi senkään vertaa, joten kannattais miehen nyt vaan tarttua tarjoukseen.

Pikku päikkärit olis nyt paikallaan ennen kuin pitää lähteä puskemaan tonne räntäsateeseen ja hakemaan esikoista päiväkodista. Elämä täällä Varsinaisessa Suomessa on niin kivaa, kun on noita vuoden aikoja ainakin 20.:( Varmaakin varmempaa on se, että lumet sulaa ja sataa vielä ennen joulua monta kertaa. Lapset kyl päiväkodin pihalla jo tuulettivat, et kivaa nyt on joulu, vaikka tosiaan jouluna voi olla taas kauhea vesisade niin kuin viime vuonna esimerkiksi.

t: Yksi kärsimätön, Lempi rv 38+4

Vierailija
32/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kaikille uusille muruille! Joukkoon mahtuu! Ja ONNEA kaikille nyytinhakureissulle lähteneille!

Oma masu voi edelleen hyvin. Ei supistuksia, ei limatulppaa. Liitoskivut vaivaavat, mutta nekin on ihan siedettäviä. Eli viikkoja tulee täällä varmasti vielä monta. Torstaina on neuvola ja silloin tehdään kokoarvio. Hieman jännittää jos siellä onkin jokin jättivauva. Nälkä kun täälläkin vaivaa. Tai koko ajan tekee mieli syödä jotain, se varmaan näkyy to puntarissa... =/

Kaupungilla pitäis jaksaa käydä huomenna. Kertokaa nyt mulle mistä mä löydä sellaiset lämmittävät liivinsuojat?? Vauvantarvikeliikkeestä vai löytyykö ihan jostain esim. citymarketista?? Tiedättekö millasia tarkoitan?! Onko ne jotain lampaanvillaa vai mitä. Kerokaa jos tiedätte. Kiitos!!

Nyt päikkäreille koiran kans. Olin auttamassa äitiä tänään siivouksessa ja se alko väsyttään...

Rusina 36+5

Vierailija
33/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin pitkästä aikaa.

Ihanaa todellakin kun sataa lunta. Ulkona en ole tosin ollut, taitaa olla aika tuulinen sää. No, kylmyyshän on pukeutumiskysymys. Lämpimästi päälle niin tarkenee.

Viikkoja tänään 38. Välillä, kuten tänäänkin, tuntuu taas siltä, ettei tämä vauva synny ollenkaan. Eilen supisteli koko aamupäivän, laantuivat iltapäivällä ja sillä tiellä ovat, joten ei mitään. Saisi tulla jo. Kaikki olisi valmiina vauvaa varten.

Esikoinen on nyt tosiaan vain 2 päivää tarhassa viikossa. Viime viikolla tämä alkoi ja joka ainoa päivä ollaan tapeltu. Tänään meni todella mieluusti tarhaan, heillä kun oli vielä Halloween naamiaisetkin. Antakaa vinkkejä, mitä melkein 4 -v kanssa voi keksiä tekemistä päivisin, ettei me käydä toistemme hermoille. Kavereita ei valitettavasti ole samaan aikaan kotosalla. Tytär ei ole supersosiaalinen, joten ei ihan helposti tututstu muihin lapsiin esimerkiksi leikkipuistossa. Pää hajoaa, jos meillä jatkuu tällaisena meininki. Aika raastavaa kun joka ainoa päivä on hillitön huuto ja mekastus sessio. Eilisen session jälkeen tytär ilmoitii, että häntä harmittaa, kun ei ole päivisin lapsileikkikavereita. Täytyy varmaan miettiä sitäkin, että laittaa hänet sitten joka päivä tarhaan, jos kavereita ja puuhaa ei ala löytyä. Tarha on yksityinen, joten ei viedä varsinaisesti kenenkään enemmän tarvitsevan paikkaa. Ja mieluummin katselen hyvän tuulista tyttöä kun tappelen sen kanssa päivät pitkät.

Enemmän minua näköjään vaivaa esikoiseen liittyvät asiat eikä mielessä pyöri niinkään tämä vauva.

Jotkut sanoivat, että on koko ajan nälkä. Itsellä on pikemminkin jostain kuman syystä sellainen olo, että syöminen on enemmänkin välttämätön paha (siis kaiken muun paitsi herkkujen). Tulee sytötyä kyllä ihan säännöllisesti, mutta enemmänkin velvollisuudentunteesta kuin näläntunteesta. Jännää. Ehkä sitä on niin passiivinen, että pärjää vähällä energialla vaikka viimesillään onkin.

Niin onnea minunkin puolesta muruituneille ja muruaan hakemassa olevilla. Kävin muuten syynytys puolella lukemassa niitä ihmisten synnytystarinoita. Onneksi kaikilla on viime kädessä sitten kaikki kääntynyt parhain päin. Toivottavasti näin muillakin.

Tiistain jatkoa.

iljonkka74, 38 tasan

Vierailija
34/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun läppärin kosketusalusta on mennyt rikki ja en saa yhtä kätevästi enää selattua sivuja alas, en siis oo jaksanut kauheemmin kirjotella tai lukea..

kai se on yritettävä kuitenkin. hiiren jos sais vaikka joululahjaksi :D

aaa!!! kamalaa hammssärkyä ollut viimesen viikon ajan.. tänään kävin sit hammaslääkärissä. täti sano et kaikissa pysyvissä hampaissa on reikiä. tää hammas mikä mua nyt on vaivannut joudutaan repimään pois tai sit juurihoitoa! inhaa!! yök.

vauva liikkuu niin vähän et en oikeen tiiä mitä pitäis miettiä!vatsa ollut oudosti kipeä.

plaah.. rahaasiat huolettaa kyllä niin paljon ettei oikeen muuta päähän enää mahdu! ihan kakkaa!! perjantaina ois laskettu aika.. :S

ootellaan 39+4

Vierailija
35/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrasmurumme syntyi 27.10 suunnitellusti sektiolla. Painoa pojalla oli 3510g ja pituutta 50cm. Synnytys meni hyvin, vaikka olikin kivulias ja ivut vielä jatkuu. Mutta poika on ihana!

Tänään päästiin kotiin sairaalasta ja nyt opetellaan taas uutta 3 lapsen kanssa. Itselläni on jotenkin puulla päähän lyöty olo, loppuraskaus meni niin nopeasti ja synnytys tuli nopeasti.

nauttikaa te loppuraskaudesta, näin jälkikäteen ajateltuna se on ihanaa aikaa!

nyt pojallle maitoa.

onna

Vierailija
36/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta perhettä odottelen saapuvaksi kotiin parin tunnin sisään, huolestuttaa vaan kun on niin kamala myräkkä tuolla ulkona. Toivottavasti loppumatka menee hyvin ja saan koko perheen onnellisesti kotiin.

Neuvolassa kävin ja painoa oli viikossa tullut 900g. Mulla näemmä ottaa loppukirin tuo painonnousu ku tähän mennessä ei paljon kertyny. Verenpaine oli koholla 141/88 ei ole noin korkealla vielä käynytkään. Turvotusta ei ole muuta kuin kasvot kuulemma terkkarinkin mielestä näyttivät turvonneelta ja sanoi muutenkin että olet sen näköinen ku kohta lähtisit synnyttään.

Nivuset ja alavatsa on kyllä melkosen kipeet että kävely on sellasta köpöttelyä ja kyllä olisin jo valmis synnytyspuuhiin, jos vaikka sais valita niin ens viikonloppu olis hyvä niin ei tarvis miettiä lastenhoito-ongelmaa.

Neuvolassa sanoi että taksilla kerkiää hyvin sairaalaan ambulanssia on turha tilata jos ei ole joku hätä. Matkaa on noin 20minsaa mutta jotenkin vierastan sitä taksikyytiä eli toivottavasti lähtö tulee silloin kun mies on kotona.

mariia75 37+4

Vierailija
37/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nääs varannut syksyisiä vaatteita valmiiksi, mutta nyt tulikin talvi ja pakkaset. Ei meillä ole mitään villaista niin pienelle! Mitä olette laittaneet perussisävaatetuksen lisäksi?

Kuka aikoo juoda kuoharia salissa? Meillä ei tällaista tapaa ole koskaan ollut, mutta aina sitä jonkun kuulee kohottaneen maljan syntymälle. Siis pikkupullo vaan tietenkin =)

Saaga 38+1

Vierailija
38/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ehdotin miehelle että juotais kuoharia salissa sen kunniaksi että viimeinen lapsi on syntynyt ja kaikki ok (toivottavasti on näin). Saa nähdä,en tiedä hakeeko kumpikaan sen pullon..

Vaatteista: eiköhän jokainen kotiudu autolla joten kevyttoppapuku ja pipo riittänevät varsin hyvin vauvalle.Liika vaatetus on pahasta. Minä ajattelin kotiutua bussilla joten vauvalla on hyvät oltavat rattaissa.

Vierailija
39/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille

Mä päätin kans liittyä näin viime metreillä marrasmurujen keskusteluryhmään......alkaa nimittäin aika käymään tylsäksi. Kävin tänään lääkärintarkastuksessa ja olin tosi pettynyt lääkäriin. Lääkäriä ei näyttänyt kiinnostavan vaikka kerroin nilkan kivuista ja turvotuksesta, oikean käden puristusheikkoudesta ja navanympäryksestä, joka tuntuu turralta. Tuumas vaan että kuuluu asiaan. Ei vaivautunut edes katsomaan niitä. Vaavi oli ihan kunnossa, mutta sen kummempaa paino/synnytystapa arviota ei kertonut. Tuumas vain että eiköhän se mahdu sieltä tulemaan. Itseä hirvittää kun kävin 25rv 4D-ultrassa ja siellä painoarvioksi annettiin n.4kg, ja sen kokoinen ei kyllä minun lanteista läpi tule!!! Olen sitten itkeskellyt pitkin päivää sen lääkärikäynnin jälkeen. Jäi vain sellainen olo ettei minusta ja vauvasta paljoa neuvolassa välitetä. Jos ois rahaa kävisin yksityisellä ultrassa arvioituttamassa tilanteen.

Mutta jospa se aurinko paistais huomenna meillekkin :)

36rv

Vierailija
40/46 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille

Uusille marrasmuruille tervetuloa joukkoon. Onnea jo synnyttämään lähteneille.

(.) Eilisestä lähtein taas vaihtees supistuksia, eikä vieläkään tarpeeks säännöllisiä joten lähtöä turha täällä edes ootella.

Tänään kävästiin sitten synnytyskeskustelussa ja menihän siinä sitten tunti kun käytiin samalla edelliset synnytykset läpi ja tietenkin tuleva, kuulinpa nyt että jos joudun turvautumaan spinaaliin niin en välttämättä saakkaan synnyttää jakkaralla, ja samoin jos on tulossa reilu 4kg vauva niin silloin kätilöstä kiinni, oli kyllä tänään todella mukava kätilö jonka kanssa keskustelimme, sattui olemaan edellisessä synnytyksessä avustajana =).

Torstaina ois sitten neuvolaläynti ja ens vkolla se lääkäri, hui

Väsyttää aivan törkeesti ja tänään pitäs olla miehen kanssa leffailta, saas nähdä jaksanko ja näistä pitäs valita: FC Venus tai Matti, taidan antaa miehen valita että kumpi katotaan.

Vielä pitäs mennä laittamaan pullataikina kohoomaan ja vanilliinikreemi tekeytymään, jotta saadaan huomenna kerhossa vähän herkutella

rv. 35+4