Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Valitettavasti joudumme ilmoittamaan, että pakettisi toimitus on odottamassa, ja tämä johtuu joistakin lisäkuluista."

Vierailija
25.09.2022 |

Roskapostikansiossani oli huijausspämmiä Postin nimissä, viestissä maksua varten oleva painike johtaisi sivulle, jonka osoite on todentaminen-posti-fi.c1911585.ferozo.com/ Eli siis ferozo.com - palvelussa sijaitsevasta huijaussivustosta kyse.

Viestin itsensä sisältö väittää, että vastaanottajalle olisi tullut paketti mutta että se olisi jäänyt tulliin odottamaan lisäkulujen maksua. Varmaan joku tuohonkin lankeaa varsinkin kun viesti oli kirjoitettu huolellisesti ihan hyvää suomenkieltä käyttäen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia on tullut minullekin enkä ole koskaan niihin mitenkään reagoinut. Nykyään ei uskalla avata mitään linkkejä.

Vierailija
2/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin tekisi mieli aina vastata että "haista v****u sit"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ollut hyvää suomen kieltä ko. viesti, ei lähelläkään.

Vierailija
4/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut noita sekä roskapostiin että oikeaan sähköpostiin ja myös puhelimeen. Lähettäjänä on aina posti, mutta sähköpostiosoite ja puhelimen lähettäjä on hiukan eri tavalla kirjoitettu kuin oikealla postilla. Olen sitten aina ajatellut, että jos olen oikeasti saamassa postia, sieltä tulee kyllä se paperinen ilmoituskin postilaatikkoon.

Vierailija
5/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut noita sekä roskapostiin että oikeaan sähköpostiin ja myös puhelimeen. Lähettäjänä on aina posti, mutta sähköpostiosoite ja puhelimen lähettäjä on hiukan eri tavalla kirjoitettu kuin oikealla postilla. Olen sitten aina ajatellut, että jos olen oikeasti saamassa postia, sieltä tulee kyllä se paperinen ilmoituskin postilaatikkoon.

Ei tule paperista ilmoitusta suurimmasta osasta paketteja enää nykyään. Vain sähköinen ilmoitus.

6/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee näitä vähän väliä, vaikka en tilaa mitään! Järjettömät summat jo mennyt rahaa, mutta paketteja ei vaan kuulu!!

Vierailija
7/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran, olin juuri tilannut Virosta paketin joka oli kuljetuksessa ja sitten tuli ilmoitus, että pitäisi maksaa 2,5 e lisämaksu postituskuluihin. Tästä on useampi vuosi, eikä ollut niin paljon mediassa vielä varoituksia. Onneksi kuitenkin maltoin tutkia asiaa hieman tarkemmin enkä kiireessä rynnännyt maksamaan. Jos olisin maksanut, niin olisin samalla sitoutunut johonkin pitkäaikaiseen laskutukseen kuukausittain. Hyvin aidon näköinen sivusto oli.

Vierailija
8/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oikeitakin viestejä melkein aina tyyliin "et ollut paikalla kun yritimme toimittaa kotiinkuljetusta klo 10 vaikka tiedämme että olet silloin töissä. Hae paketti postista 10 km päästä toimipisteestä. Kiitos."

Vierailija
9/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat nyt vaan kiltisti, niin pääset helpommalla.

10/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota huijausta paljon.

11/11 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kerran, olin juuri tilannut Virosta paketin joka oli kuljetuksessa ja sitten tuli ilmoitus, että pitäisi maksaa 2,5 e lisämaksu postituskuluihin. Tästä on useampi vuosi, eikä ollut niin paljon mediassa vielä varoituksia. Onneksi kuitenkin maltoin tutkia asiaa hieman tarkemmin enkä kiireessä rynnännyt maksamaan. Jos olisin maksanut, niin olisin samalla sitoutunut johonkin pitkäaikaiseen laskutukseen kuukausittain. Hyvin aidon näköinen sivusto oli.

Tilisi olisi tyhjennetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi