Ikea kallistunut järkyttävästi
Ostettiin joku aika sit finnby hyllyjä iso läjä, makso sillon 25e kpl eli just hyvä hinta sellasesta lastulevy paskasta. Ajo siis asiansa sillä hinnalla. Nyt sama maksaa 39,99e , ei enää tulis noita ostettua kyllä. Ei millään tasolla sen arvonen.
Kommentit (109)
Ikean huonekalut on tappaneet monia lapsia, kenties aikuisiakin. Miksi ostatte vielä Ikeasta? Koskaan ei voi tietää mikä vika tuotteessa piilee ja onko se hengenvaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ikean huonekalut on tappaneet monia lapsia, kenties aikuisiakin. Miksi ostatte vielä Ikeasta? Koskaan ei voi tietää mikä vika tuotteessa piilee ja onko se hengenvaarallinen.
Miten ne huonekalut tappaa lapsia? Hyökkäävät pimeän turvin kimppuun? Jos puhut tapauksista kuin tuote kaatuu lapsen päälle, koska ei ole ohjeiden mukaan kiinnitetty seinään, niin sehän ei ole Ikean huonekalujen vika. Se on ihan vanhempien vika. Meillä on muuten ihan Jyskin lipastokin kaatunut, eikä ohjeissa edes käsketty kiinnittää seinään, oli vieläpä melkoisen painava, etten olisi uskonut sen kaatuvan.
Ennen Ikea oli selkeästi halvempi kuin muut. Nykyään moni muukin huonekalukauppa on yhtä halpa, joten kaiketi Ikean täytyy brändäytyä johonkin toiseen suuntaan.
Oon just Ikeassa. Meinasin peppuliinilleni lentää, kun näin sen perusvessaharjan (tiedätte kyllä) maksavan 2,50 €! En nyt muista tarkkaa hintaa, mutta eikös se ennen maksanut jotain 0,79 € tai korkeintaan euron? Ennen vanhaan se tarttui aina mukaan, nyt ei enää. Sori, Ikea.
Tokmannilta saa harjan eurolla.
Mulla on Ikeasta työpöytä ja kirjahylly (Hemnes) kun en muualta löytänyt sopivaa. Muuten olen ostanut huonekalut joko kirppareilta, sukulaisten nurkista ja suomalaisilta huonekalukauppiailta. Olen huomannut, ettei Ikeakaan välttämättä halpa ole ja varsinkin tekstiilit on minusta ihan luokattoman huonolaatuisia. (Niin on kyllä monen muunkin firman tekstiilit, varsinkin lakanat. Niitä olen vuosien varrella ostanut parikymmentä kirppareilta kun kuolinpesät lyö mummujen pitsilakanat kierrätykseen. Voi mitä kunnon paksua puuvillaa!) Se mitä sieltä pääsääntöisesti hommaan, on keittiötavaraa ja säilytystavaraa, ja valaisimia ym. pientä tarpeellista - niissä Ikea pesee suomalaiset huonekaluketjut nimenomaan ideoilla, joilla ne voivat mm. myydä kokonaisia keittiöitä. Sitä pientavaran volyymin voimaa ei ole Matkut, Sotkat ja Askot vielä älynneet. Homma on jätetty rautakaupoille, ja erillisille keittiökalusteketjuille, mun mielestäni näiden kotimaisten huonekalukauppiaiden pitäisi herätä....
Vierailija kirjoitti:
Oon just Ikeassa. Meinasin peppuliinilleni lentää, kun näin sen perusvessaharjan (tiedätte kyllä) maksavan 2,50 €! En nyt muista tarkkaa hintaa, mutta eikös se ennen maksanut jotain 0,79 € tai korkeintaan euron? Ennen vanhaan se tarttui aina mukaan, nyt ei enää. Sori, Ikea.
Euroon nousi hinta noin kolme vuotta sitten. Muistan vielä kun oli 50 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista kalustelevyä tai lastulevyä ne on ne kalliitkin huonekalut. Massiivipuusta tehtyjä huonekaluja ei saa enää oikein kuin puusepän tekemänä.
Massiivipuussa olisi se hyvä puoli ettei ainakaan sisällä formaldehydiä sisältäviä liimoja, mutta toisaalta mitä kevyempää höttöä sen parempi. Ikean pahvihuonekalut on kevyitä kantaa.
Huvittavaa sikäli, että oikeasti massiivipuusta tehtyihin huonekaluihin olen viime aikoina törmännyt vain ikeassa. Poislukien sängyt, joita ei oikein voi muusta tehdäkään, kun eivät muuten kestä.
Eli et tunnista huonekalusta mistä materiaalista ne on tehty. Ikean sängyt ovat pääasiassa paperikennotäytteistä pahvia.
Kaikista ketjuista löytyy massiivipuusta valmistettuja kalusteita, Ikeasta vähemmän. Eikä massiivipuu tee huonekalusta kestävää tai laadukasta, kuten esim. Ikean esimerkit kertovat.
Huvittavaa sikäli, että oikeasti massiivipuusta tehtyihin huonekaluihin olen viime aikoina törmännyt vain ikeassa. Poislukien sängyt, joita ei oikein voi muusta tehdäkään, kun eivät muuten kestä.