Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmätulehduksesta - pitäisikö lapsi muka herättää yöllä silmätipoille? Entäs päiväkotiin meno?

Vierailija
30.10.2006 |

Poika heräsi tänä aamuna silmä keltaisessa rähmässä, eli silmätulehdus on pukannut päälle. Sai antibioottitipat siihen, ja paketissa lukee että annetaan joka toinen tunti ensimmäiset pari päivää. Siis oikeastiko lapsi pitäisi herättää yöllä silmätippojen antamista varten? Annoin tipat ennen nukkumaanmenoa, ja ajattelin yrittää tipauttaa nukkuvan lapsen silmiin vielä tipat ennen kuin itse menen nukkumaan kohta.

Entäs päiväkotiin meno, kun tippoja pitäisi laittaa niin tiheään, mitähän tuumaavat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a pitäähän niiden päiväkodissa antaa määrätyt lääkkeet, ei siinä mitään

Vierailija
2/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän päiväkodissa kyllä laittoivat tipat ihan mukisematta, kaksi kertaa taisi hoitopäivän aikana tatvita tiputtaa. Mutta muista, että lasta ei saa viedä hoitoon ennenkuin silmä lakkaa rähmimästä eli päivä pari kotihoitoa eka.

Meillä siis oli ohjeena laittaa tippoja 6 kertaa päivässä. Mä en lasta herättänyt, vaan jaoin noi kerrat niin että eka heti herättyä ja vika just ennen nukkumaanmenoa ja loput sit tasaisesti siihen välille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itseälläni joskus teini-iässä monta silmätulehdusta, ja sillä just kysyin että pitääkö tosiaan herättää yöllä, kun muistelin että mulle itsellenikin sanottiin tuota samaa kuin kakkoselle, eli päivällä tiheämmin ja illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi. Onhan muuten tahkoamista tuo silmätippojen laitto! Kolmevuotias kierii, potkii, huitoo ja raivoaa eikä minkäänlaatuinen uhkailu, lahjonta tai kiristys toimi! :-) ap

Vierailija
4/8 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmätulehdus, näytti että olisi jo parantunut mutta alkoi uudelleen.

Päiväkodissa on sitä liikkeellä...

Meillä 3-4 tunnin välein päivällä 2 tippaa molempiin silmiin (laittavat pk:ssa myös) ja yöksi silmävoide. Hirveetä taistelua, ei antaisi enää millään laittaa. Nyt isommalla lapsella rähmii myös ja yllätys , yllätys niin alkoi minullakin, huoh! Itselläni vielä antibioottikuurikin menossa , olen jo ihan

sekaisin mitä lääkettä pitäisi antaa kenelle ja koska

Vierailija
5/8 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäkää lapsi pois hoidosta niin kauan kuin silmät rähmii. Silmätulehdus tarttuu älyttömän helposti.

Vierailija
6/8 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä viedä lapsi hoitoon silmätulehduksessa, koska tarttuu herkästi muihin. Meillä oli korvat tulehtuneet samaan aikaan.

Vierailija
7/8 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes aamulla ei juuri enää ollut rähmää, eli toivottavasti paranee nyt hyvin. Mutta tuosta piti vielä kommentoida, kun joku sanoi että eiväthän ne siihen herää edes. Meidän poika tasan ainakin heräsi, kun itse ennen nukkumaanmenoani annoin tipat. Heräsi ja sai aivan hirveän raivarin, meni varmaan puoli tuntia ennenkuin nukahti uudelleen. Annoin sitten aamulla aikaisin, ja hyvinhän tuo näyttää onneksi toimivan noinkin. ap

Vierailija
8/8 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvinnut lisätä.