Eivät ihmiset tarvitse niin kovin monipuolista ruokaa, mitä ihmiset usein syövät.
Riittää, kun ihminen syö ruisleipää, jonka päällä on voita ja juustoa, koska noista ihminen saa kaiken tarvitsemansa ravinnon, siis rasvan, hiilihytraatin ja munanvalkuaisen.
Kommentit (6)
Olin lapsena nirso ja söin vain noin kymmentä ruoka-ainetta. Ei ongelmia. Äitini oli myös nirso ja söi lapsuudessaan vielä rajoitetummin. Äidinäiti oli köyhästä kodista ja oli usein nälkäinen kun ei ollut mitään syötävää ja silloin kun oli niin tosi niukkaa.
No äidinäiti eli 96 v ikään hyväkuntoisena. Omat lapseni nirsoja mutta en jaksa jankata aina vaan välillä patistan maistamaan uusia asioita. Toivottavasti ajan kanssa innostuvat syömään monipuolisemmin. Mutta kohtuullisen välilläkin ruoka-aineilla pärjää.
Juustossa on kovia rasvoja mikä ei ole hyväksi. Kohtuudella syötynä on ok. Leikkeleissä on kovia rasvoja.
Kasviksia leivän päälle. 👍
Vierailija kirjoitti:
Juustossa on kovia rasvoja mikä ei ole hyväksi. Kohtuudella syötynä on ok. Leikkeleissä on kovia rasvoja.
Kasviksia leivän päälle. 👍
Kasvikset eivät sisällä käytännöllisesti katsoen lainkaan ravintoa, joten niitä ei kannata syödä. Niissä on vain jotain 1-5 % hiilihytraattia, kaikki muu on pelkkää vettä. Ihan sama kuin joisi värjättyä vettä, jossa on pieni määrä sokeria.
Syön harvoin ruisleipää. Päälle en laita mitään. Muuten olen samaa mieltä, että yksinkertaisella kotiruoalla pärjää oikein hyvin koko elämän ja pysyy terveenä. Tänään tein erinomaisen hyvää kaalikeittoa, liha- ja kasvisliemen valmistan aina itse. Riittää kolmeksi päiväksi, huomenna maku vielä parempi kuin tänään. Seuraava kolmen päivän ruoka on hyvin haudutettu hapankaali johon lisään maun vuoksi vähän palvikinkkua. Enkä ole köyhä vaan ainoastaan vaatimaton ja pidän hyvin valmistetuista kotiruoista. Salaattia syön kulhollisen joka päivä, mutta se on vain vihreää lehtisalaattia, en sotke salaatteihin juustoja tai lihoja. Hedelmänä syön tasan kaksi päärynää joka päivä. Päärynässä on paljon kuitua.
Ne vitamiinit ja hivenaineet ovat myös aika kiva juttu.