Mitä tekisin ruuaksi että lapset myös söisi. Laihdutus urakka alussa!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Keität itsellesi ison kattilallisen kaalikeittoa, jota syöt viikon ja lapsille kokkaat kunnon ruokaa
Vanha kunnon kaalisoppakuuri toimii hyvin laihdutuksen alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö 2 lämmintä ateriaa?
Ei ihme että ihmiset on lihavia kun syövät kaksi ateriaa päivässä.
Mä syön usein 3 lämmintä ateriaa päivässä ja olen laiha.
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain sellaista ruokaa, mitä tekisit normaalisti. Muille katat tavalliset ruokalautaset. Itse syöt leipälautaselta tai jälkiruokalautaselta.
Lautasen koolla ei ole juuri merkitystä. Itse olen käyttänyt pientä ruokalautasta jo 15 vuotta eikä sillä ole ollut mitään merkitystä painoon. Jos on lapsia, niin ei kannata sairastuttaa lapsia tekemällä omasta laihduksesta numero. Samaa ruokaa kuin muilla mutta vähemmän. Lisäksi salaattia reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö 2 lämmintä ateriaa?
Ei ihme että ihmiset on lihavia kun syövät kaksi ateriaa päivässä.
Minä syön kolme lämmintä ateriaa päivässä. Aamiaiseksi kasvismunakas ja sitten lounas ja päivällinen. Mitään en napostele ruokien välissä. En mitenkään pärjäisi yhdellä aterialla päivssä vaan kyllä heikotus tulisi jossain vaiheessa eikä jaksaisi edes urheilla.
Ä l ä l a i h d u t a. Laihduttaminen ei ole nykytiedon valossa millään tapaa terveellistä ja samalla pilaat lastesikin ruoka- ja kehosuhteen, jos heidän nähden rajoitat ruokiasi ja valittelet lihomisiasi. Laihduttaminen on häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä ja altistaa syömishäiriöille.
Tee normaalia, monipuolista, reilusti kasviksia sisältävää kotiruokaa, jälkiruokia unohtamatta. Pyri syömään säännöllisesti (3-4 h välein), sallivasti (ei kieltolistoja, terveelliseen ruokavalioon kuuluu myös ns. herkut) ja riittävästi (että tunnet olosi kylläiseksi eikä tule huutava nälkä ennen seuraavaa ateriaa). Monesti ihminen saattaa syödä liian kevyesti päivällä (esim. lounaaksi vain salaatti), jolloin illalla nälkävelka on jo kasvanut niin suureksi, että sitten kehon on saatava nopeasti energiaa, mikä näkyy himona energiatiheisiin ruokiin. Laihdutuskuurien jälkeen nälkävelka voi olla niin suuri, että tilanteen normalisoitumiseen menee kauankin aikaa.
Tietyn painolukeman väkisin tavoittelusta kannattaa päästää irti. Ihmisen paino hakeutuu itsestään sille optimaaliseen lukemaan, kun elintavat ovat terveelliset (monipuolista ravintoa, sopivasti liikettä, riittävästi lepoa). Kaikilla tuo lukema ei mahdu BMI-asteikon määrittelemän normaalipainon sisälle, ja ihminen voi silti olla täysin terve. BMI-asteikko pitäisi muutenkin heittää romukoppaan, se ei ole alun perinkään tarkoitettu ihmisen terveyden arviointiin yksilötasolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tänään kaalilaatikkoa. Kunnolla kypsennetty ettei tule vatsavaivoja. Suosittelen.
Kaikkien lasten suosikki!
Jauhelihakeitto on köykäistä ja maistuu myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tänään kaalilaatikkoa. Kunnolla kypsennetty ettei tule vatsavaivoja. Suosittelen.
Yöksi pitää laittaa painot peiton nurkkiin 😅
Mitä ruokaa tekisit jos et laihduttaisi? Listaa tänne joitakin, niin kerromme miten siitä saa myös sinulle sopivaa.