Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa teini-ikäiselle vanhempien erosta?

Vierailija
24.09.2022 |

Syynä on toisen väkivaltaisuus ja kaltoin kohtelu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea paikka

Vierailija
2/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mustamaalaisi toista vaikka houkutus suuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoimme erillemme ei käy omille lapsille

Vierailija
4/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tule toimeen isäsi/äitisi kanssa, joten katsoimme parhaaksi muuttaa erilleen.... 

Vierailija
5/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tule toimeen isäsi/äitisi kanssa, joten katsoimme parhaaksi muuttaa erilleen.... 

Ai niin, jos suhteessa on vielä väkivaltaisuuttakin, niin voi olla että lapsi sanoo "vihdoinkin", ei lapset ole meinaa tyhmiä

Vierailija
6/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää selitellä? Mä vain sanoin, että erotaan. Kyllähän lapset nyt sen parisuhteen on nähny.

Vierailija
7/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin suoraan niinkuin asiat oli. Tosin lapset olivat jo muutenkin tienneet aina, että isä on alkoholisti. Meillä ei ollut väkivaltaa tms, joten tilanne siinä mielessä helpompi. Lapset tosiaan eivät ole tyhmiä, meillä ainakin arvasivat jo ennenkuin ehdin edes sanoa itse asiaa, nuorempi (12 v) tokaisi vain että "ai te vissiin eroatte nyt".

Vierailija
8/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että teini jopa on nähny tai kuullut salaa, mutta ei ole uskaltanut puhua asiasta, koska ajatellut ettei se mitään auta kuitenkaan. Ainakaan meidän kotona kodin seinät ei ääniä pitänyt varsinkaan riita tilanteessa. Kuten itse sitä päivää vain odotin, milloin tulee ratkaisu, että nyt lähdetään eri suuntiin. Omasta teini ajastani on n. 20vuotta, mutta kyllä sen kireän ilmapiirin huomas aika helposti.

Vierailija
9/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan keksi sanoitusta

Vierailija
10/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että poika murtuu täysin. On muutenkin kovasti masentunut.

Vierailija
11/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että poika murtuu täysin. On muutenkin kovasti masentunut.

Masentunut siitä ilmapiiristä minkä olette vanhempina luoneet ja missä on joutunut elämään. Ei teidän ero sitä pahemmaksi muuta, ellet ota hänestä terapeuttia itsellesi.

Vierailija
12/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lapsi ole perillä kotinsa väkivaltaisuudesta. Helpottuu erosta, mutta pelkää joutuvansa käymään tämän väkivaltaisen vanhemman luona.

Vierailija
13/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, ettei osu pahaan hetkeen

Vierailija
14/14 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se lapsi ole perillä kotinsa väkivaltaisuudesta. Helpottuu erosta, mutta pelkää joutuvansa käymään tämän väkivaltaisen vanhemman luona.

Ihannoi isäänsä. Isä ei myöskään nyt halua erota. Sanoo, ettei väkivaltaisuutta ole, tai se on puolison syytä.