Lastenohjelmat nykyään psykoottista kuraa
Ennen ohjelmat oli rauhallisia ja luonnollisia nykyään suurin osa on rauhatonta ja päätöntä sinkoilua ja hahmot luonnottomia.
Ei ihme jos lapsillakin alkaa vipata päässä jos noita katsoo.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän eliitti tarkoituksella tuollaisia ADHD-ohjelmia, jotta lapsista kasvaa keskittymiskyvyttömiä? Toki pakotettua m kulttuuri propagandaakin on paljon lastenohjelmissa
Tämähän se olisikin jotain kun ohjelmat aiheuttaisi ADHD:n.....
Minulla on adhd ja olen aina aivan poikki esim. disneyelokuvan katsomisesta. Ja tämä siis aikuisenakin.
Tänään oli MTV3 aamulla jäänyt meillä auki, kun satuin vilkaisemaan ohi mennessäni jotain piirrettyä. Ilmiselvää kiusaamista, nimiteltiin jotain hiiriä vellihousuiksi ja naurettiin räkäisesti päälle. Sitten alkoi nähtävästi joku tappelukohtaus ja kuulin vain sanan täältä pesee kun napsautin tv:n kiinni. Ajattelevatko vanhemmat, että kun formaattina on piirretty, on se aina sopivaa katsottavaa jopa hyvin pienille lapsille. Tuo ei ollut mielestäni asiallista eikä etenkään hauskaa sisältöä minkään ikäisille. Ei ihme että lasten asenteet toisiaan kohtaan on mitä on kun tv suoltaa tuollaista mallia.
Pikku ja k akkosen Kaarle Nalle lopettava! Autistit ottaa mallia
Että pitää hotkia ruoka kerralla alas 🤬.
Kun Kaarle Nalle hokee
AIKA TAULUSSA PYSYTÄÄN
NYTKIN !
Ja autisti tunkee kerralla ruoan nasqnsa kun pitää pysyä aika taulussa 🤬
On tuketumis vaara suuri
Kirltää koko Kaarle Nalle ja ohjelma jossa on kiire !
SAatana
Vierailija kirjoitti:
Pikku ja k akkosen Kaarle Nalle lopettava! Autistit ottaa mallia
Että pitää hotkia ruoka kerralla alas 🤬.
Kun Kaarle Nalle hokee
AIKA TAULUSSA PYSYTÄÄN
NYTKIN !
Ja autisti tunkee kerralla ruoan nasqnsa kun pitää pysyä aika taulussa 🤬
On tuketumis vaara suuri
Kirltää koko Kaarle Nalle ja ohjelma jossa on kiire !
SAatana
En ymmärtänyt tästä mitään.
Nykyisistä lastenohjelmista Ryhmä hau on ainoa siedettävä.
Olihan kasarilla ja ysärilläkin levottomia ohjelmia. Mm transformerit, turtlesit, prätkähiirit, xtreme ghostbusters, real ghostbusters, street sharks, dinisaucers, captain planet ovat levottomia täynnä toimintaa
Onneksi kuitenkin intersektionaalit suojelevat lapsia kulttuuriselta omimiselta Ylellä. Intiaanipäähineen vuoksi ohjelma sensuroitiin. Ei hyvää päivää, Petra Laiti ja muut aktivistit.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisistä lastenohjelmista Ryhmä hau on ainoa siedettävä.
Sekin oli tarkoitus kieltää intersektionaalien toimesta. Poika johtaa porukkaa.
Nykyään voi valita uusien ja vanhojen joukosta parhaat, sillä sekä uusissa että vanhoissa on timantteja ja kuraa.
Oma 3v lapsi tykkää vähän enemmän hitaista kuin nopeista ohjelmista. Suosikkeja ovat Totoro, Pipsa Possu, Nalle Puhin elokuvat, sekä uudet että vanhat Muumit, Janin ja Vuokon pieni Valtakunta, Teletapit (se vasta psykoottista kamaa onkin vaikkei järin nopeaa), Cocomelon, Risto Räppääjä ja Ihmelapsi Beem.
Itse tykkäsin alle kouluikäisenä mm Prätkähiiristä, Turtleseista, Disneyn leffoista ja Muumeista. Kyllä Muumit on olleet kaikkein pelottavinta katsottavaa silloin lapsena, Mörkö oli usein painajaisissa
Tohtori Sykerö ja Teletapit olivat melko psykoottisia.
Kuten uusi ja vanha Peukaloisen Retket. Uudessa tunnusmusiikki hirveää rokkia ja riehumista eikä itse ohjelmassakaan ole jälkeä alkuperäisen leppoisasta tunnelmasta,
Ja sitten joku Sohvatiikerit missä opetetaan hyppimään sohvilla..
TV netissä
Lapset lapset päivän näin kesällä
Ihmettelin näitä, ja kielsin katsomassa.
Legoja kuumennettiin paistinpannulla. Mitä jos lapset yksin kotona ollessa alkaa kuumentaa oikeasti legoja.
Iltapäivästä. Kaksi teinityttöä kuumentaa levyllä tahnoja, oli muovipulloissa. Ehkä heillä oli säädetyt termoslevyt ja pulloissa taikinaa. Mitä jos lapset alkaa mitä sattuu kuumentaa liedellä?
Minet joutuu 7v lapset kotiin jättämään. Vanhemmilla ei ole lomaa.
Tosi levottomia kolmosen ja nelosen lastenohjelmat. Ahdistusta aiheuttavia avaruussotia. Avaruuden tuhoamista. Räiskyvää toimintaa. En yhtää ihmettelisi jos ohjelman hidastais, välissä olisi täysin kiellettyä.
En näytä lapselle ollenkaa uusimpia piirrettyjä. Moni sarja ei sovellu lapsille ollenkaan. Joko piiloväkivaltaa tai ADHD kohellusta. Esim: Ryhmä Hau sekä uudet Muumit.
Mitä meillä katsotaan.
Kaapo, Postimies Pate, Franklin, Tao Tao, Myyrä, Tuomas Veturi, Pipsa Possu, Viiru ja Pesonen,Ti-Ti nalle, Muumit (90-luvun versio.)
Jos löydän uuden sarjan niin katson vähintään viisi jaksoa ensin itse. Jotta näen sopiiko sarja lapselleni.
Katsokaa Jönneliä Pikku Kakkoselta. Rauhallinen ja kiva
Vierailija kirjoitti:
Olihan kasarilla ja ysärilläkin levottomia ohjelmia. Mm transformerit, turtlesit, prätkähiirit, xtreme ghostbusters, real ghostbusters, street sharks, dinisaucers, captain planet ovat levottomia täynnä toimintaa
Turtleseja (2003) pystyy katsomaan aikuisenakin, ymmärtää paremmin sanatonta viestintää, juonirakenteita jne kuin lapsena. Olihan nää sinänsä rajuja mutta luulisin suurin osa ymmärsi sen yhden mahaan potkaisun jälkeen että tekee kipeää eikä kannata jollei ole ihan pakko (itsepuolustusta)
N29
Matka maailman ympäri 80pv:ssä oli hyvä ja rauhoittava, t ykä40
ADHD meininkiä, hirveää kimitystä, melua, päätöntä sähellystä. Lapset kuvataan jonain "voimakastahtoisina" besserwissereinä jotka pistävät aikuiset hönöt järjestykseen. Viittauksia seksuaalisuuteen, mitä ei pitäisi olla vielä lasten ohjelmissa.
Itse olin melkein liekeissä kun 8-vuotiaana näin lentopallon kokoisesta matkatöllöstä pätkivää lumimyrskyistä mustavalko-Turtlesia. Naapurissa kyllä oli silloon vireot kussa kävimä kattomassa viihooes-nauhoilta väri-Turtlesia, ja olin hyvin vaikuttunut mm Roksteadyn ja Bepopin varustelutasosta. Ihmettelin vain peijoonisti minkä tähen "Piipolla" oli kaksi kilkatuskulkusta povessa roikkumassa. Lapsen silmä ei kässännyt että ne olivat oikeasti kränäättejä
En antaisi oman lapsen katsoa. Muumit, Pokemon ja jotkut muut vanhat sarjat oli vielä hyviä ja eivät laita lapsia sekaisin.