Harrods tavaratalossa olleet, mitä ootte ostaneet?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollaista voi muistaa? Olen käynyt kymmenissä tavarataloissa ympäri maailmaa.
Harvoista on legenda. Muistan vaikka vuosi oli 1995.
Jotenkin huvittaa, että siellä on erikseen laukkuosasto, kello-osasto, leluosasto, koristetavaraosasto, vaateosastot ym. ym. joissa myydään brändejä, mutta sen lisäksi siellä on valtava Harrods-matkamuisto-osasto, josta löytyy made in China -laadulla laukkuja, astioita, koristeita, leluja, vaatteita Harrod's logolla varustettuna meille tavallisille pulliaisille, jotta voidaan kotipuolessa näyttää missä sitä ollaankaan käyty.
Huh huh, olipa pitkä lause.
Teetä peltirasiassa, purkki edelleen käytössä irtoteelle. Ja kävin vessassa, oli hieno! :)
Muistan lukeneeni, että Kate Winsletiä ei ollut päästetty sisälle Harrodsille, koska oli pukeutunut revittyihin farkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Teetä peltirasiassa, purkki edelleen käytössä irtoteelle. Ja kävin vessassa, oli hieno! :)
Samanlainen tee on itselläni. Harrodsin vihreän värinen purkki. Haaveena taas ensi kesänä päästä Lontooseen.
Huivin tuliaisiksi. Maksoi muistaakseni euroissa n. 52 euroa, eli huiviksi hintava. Ei siis ollut aito silkkihuiveja, koska ne olivat järkyttävän kalliita. Missään muualla en ole nähnyt niin kalliita vaatteita kuin Harrodsilla. Kuinka moni pystyy maksamaan paidasta 500 puntaa tai jostain jakusta 1000 puntaa. Minulla oli reppu selässä ja se pyydettiin kohteliaasti jättämään aulaan tavaratalossa käynnin ajaksi, ihan fiksu käytäntö, vaikka silloin arvelutti, säilyykö reppu vai varastetaako jotain. Silloin ei mitään lukollisia lokeroita siellä ollutkaan, mutta toki aulassa oli vartijat. Reppu selässä on vissiin riski, että asiakkaat kääntyillessään pudottelee arvokkaita tavaroita maahan.
Toisella kerralla kävin katsomassa Harrodsin jouluosastoa, kun satuin käymään Lontoossa joulun alla. Siis vain katsoin, en ostanut mitään. Siellä oli joku julkkis turvamiehineen ja valitsi huolettoman oloisesti koristeita (joulukuuseen?). En tunnistanut, kun en seuraa julkkisasioita. Turvamiesten käytös jäi mieleen, kun suunnilleen 2 metrin siitä naisesta päässä vartioivat totisena, ettei kukaan tule lähellekään.
En muista yhtään tuliko jotain pientä matkamuistojuttua ostettua mut suurin osa ajasta pyörittiin häämekko-osastolla ihailemassa niitä morsiuspukuja. Jäi sitten muut osastot vähemmälle tutkimiselle, paikka kun on aika iso.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollaista voi muistaa? Olen käynyt kymmenissä tavarataloissa ympäri maailmaa.
Harrods on Euroopan kuuluisin luksustavaratalo. Muistaisit, jos olisit käynyt.
Newcastle Unitedin kahvimukin oli jotain 9 puntaa saman mukin olisi saanut muualta 3 punnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrods on Euroopan kuuluisin luksustavaratalo. Muistaisit, jos olisit käynyt.
Muistan kyllä että olen käynyt montakin kertaa. Mutta en muista mitä olen ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kummempi kuin Stockmann.
Niinpä. Stockmann vanhoina hyvinä aikoina oli samantasoinen. Kävin Harrodsissakin vuosikymmeniä sitten, joten en tiedä, että millainen se nykyisin on.
Eihän Stockmannin hinnat ole ikinä olleet lähelläkään Harrodsin hintoja. Mieti että Harrodsilla voi maksaa tavalliset korvakorut strasseilla 300 puntaa (ei timanteilla tai aidoilla jalokivillä). Olin ennakkoon ajatellut, että ostaisin ystäväni häihin korvikset, joiden ei tarvitse olla kultaa eikä muutakaan jalometallia. Eipä kukkaro kestänyt maksaa 300 euroa korviksista, jotka ei ole aitoa nähneetkään. Kallein feikki rintaneula oli tonnin luokkaa. Suomesta saa sillä hinnalla aidon, jossa on jalometalleja ja aitoja jalokiviä. Kuuluisuudet käy ostamassa noita feikkikoruja, koska ne on niin erikoisia, ettei toista tule vastaan.
Harrodsin kuvasto on muuten myös netissä. Olen itse joskus hankkinut vinkkiä sieltä työpukeutumiseen markkinointipäällikkönä ja etsinyt netistä samantyylistä huomattavasti halvemmilla hinnoilla.
Olin kielikurssilla vuonna 95. Ostin teetä, pieniä hillopurkkeja lajitelman ja rintsikat. :)
En ostanut mitään, kävin vain katsomassa sitä Dianan ja Dodin muistomerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Newcastle Unitedin kahvimukin oli jotain 9 puntaa saman mukin olisi saanut muualta 3 punnalla.
Saiko Harroldsilta mukin 9 punnalla? Oikeasti? Minä ostin keväällä miehelleni ja minulle ihanat teemukit, kun ollaan teen juojia. Ne maksoi 39 puntaa/kpl. Olivat muuten tavaratalon mukeista sieltä halvimmasta päästä.