Ferritiini 15 ja laihdutus.
Onko muita jotka eivät saa painoaan millään putoamaan vaikka elämäntavat ovat hyvässä balanssissa. Syön terveellisesti, ruokavalio on välimerellinen. Herkkuja sallin itselleni vain kerran viikossa. Nekin ovat yleensä raakasuklaata/leivonnaisia./marjoja. Liikun päivittäin ja ylipainoa ei ole mutta haluan saada pari kiloa pois. Ferritiini on tosiaan 15 ja rautalisää en saa syödä ( sairaudesta johtuen)
Onko kukaan onnistunut pudottamaan painoa kun varastorauta tyhjillään?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Olen onnistunut. Et vaan yritä oikeasti.
No elän muutenkin kurinalaista ja terveellistä elämää. Liikkuminen painottuu paljolti hyötyliikuntaan, uimiseen sekä joogaan. Olen lähes 40v. mutta kovin raskaita lajeja ei terveydentila salli eli crossfit yms. jäävät kokeilematta.
Kiva kuulla että sinulla on kuitenkin onnistunut:)
Miksi laihdutat vimmatusti, jos jo normaalipainossa?
Vierailija kirjoitti:
No kun on koko ikänsä tottunut olemaan hoikan puoleinen. Sitten 5v. sitten alkoi painoa kertymään ja on tullut +7kg. Silti on BMI 22.
Paljon on kaapeissa hyväkuntoisia käyttämättömiä/uudenveroisia vaatteita jotka eivät mene enää päälle, on mekkoja ja housuja ja farkkuja. Olen ajatellut josko saisi muutaman kilon pois niin saa kaapissa seisovat vaatteet taas käyttöön.
Vaatteita tulee ostettua todella todella harvoin. Viimevuodet on pääosin päällä ollut duunivaatteiden lisäksi treenivaatteet/legginsit kun muuta ei tule työn lisäksi tehtyä kuin ulkoiltua. Taloudellisen tilanteen ja kestävämpien valintojen vuoksi olisi kiva hyödyntää vaatteet jotka seisovat kaapissa.
Osta apteekista Obsodania. Se todellakin auttaa.
Miksi ihmeessä laihduttaisit, jos sinulla on jo jostain ravintoaineesta puutetta? Nyt se rautavarasto kuntoon ja sitten jokin entistä tasapainoisempi (kevyt) ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun on koko ikänsä tottunut olemaan hoikan puoleinen. Sitten 5v. sitten alkoi painoa kertymään ja on tullut +7kg. Silti on BMI 22.
Paljon on kaapeissa hyväkuntoisia käyttämättömiä/uudenveroisia vaatteita jotka eivät mene enää päälle, on mekkoja ja housuja ja farkkuja. Olen ajatellut josko saisi muutaman kilon pois niin saa kaapissa seisovat vaatteet taas käyttöön.
Myy ne vanhat vaatteet pois ja osta tilalle muutama uusi sopivan kokoinen vaate. Käytettynä vaikka, jos on kyse ekologisuudesta. Ihan älytöntä tavoitella jotain nuoruuden ulkomuotoa ja vähät välittää puutoksista, kun paino hakeutuu hieman korkeammalle. Noin useimmille käy keski-ikää lähestyessä, useimmat kuitenkin sen hyväksyvät.
BMI 22 ja hirveä tarve laihduttaa?
Eikö ole todettu että todennäköisemmin vain lihoo useiden laihdutuskuurien jälkeen, kun oma suhde ruokaan ja painoon muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy ne vanhat vaatteet pois ja osta tilalle muutama uusi sopivan kokoinen vaate. Käytettynä vaikka, jos on kyse ekologisuudesta. Ihan älytöntä tavoitella jotain nuoruuden ulkomuotoa ja vähät välittää puutoksista, kun paino hakeutuu hieman korkeammalle. Noin useimmille käy keski-ikää lähestyessä, useimmat kuitenkin sen hyväksyvät.
Niin. Ne vanhat vaatteet seisseet jo vuosia kaapissa köyttämättömänä. Harvoin tulee enää ostettua vaatteita. Kun kyse muutamasta kilosta että ne vanhat farkut menisi jalkaan mutta ehkäpä se täytyy yrittää myydä niitä vaikka vaikea on luopua. Itselläni on vaatteita ihan 60-70 luvuilta mitä olen perinyt äidiltä ja isoäidiltä. Tori.fi ja Facebookissa yritin joskus myydä mutta hiljaista oli. Huomasin että tietyt merkit tekevät kauppansa mutta sittemmin on muoti muuttunut eikä omat menneet kaupaksi vaikka ovat todella hyvin pidettyjä.
syö enemmän kunnollista ruokaa. rautaa ota 2-3tablettia päivässä. aineenvaidunta myös hidastuu kun tulee ikää, sen takia paino varmaan ruvennut nousemaan.
Rautavarastoa voi nostaa myös syömällä rautapitoisia ruoka-aineita, jolloin se saattaa imeytyä paremmin.
Sun elimistö ei toimi hyvin ennen kuin rauta-arvot on normaalit.
Mun sisko söi rautavalmisteita alhaiseen rautaan. Syksyllä tuli aivoinfakti, hyytymä aivoissa ja halvaantui.
Sattumaako?
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko söi rautavalmisteita alhaiseen rautaan. Syksyllä tuli aivoinfakti, hyytymä aivoissa ja halvaantui.
Sattumaako?
Ei.
Alhainen veren rautataso saattaa brittitutkijoiden mukaan altistaa aivoinfarkteille. Raudan vähyys tekee verihiutaleista tahmeita, mikä lisää verihyytymien ja verisuonitukkeumien vaaraa, tulokset osoittavat.
Normaalipainoisena on vielä vaikeampi laihtua kuin lihavana. Sun täytyy jättää ne vähätkin herkut pois. Helposti yhdestä leivonnaisesta saat takaisin sen kalorivajeen, minkä olet vaivalla saanut viikon aikana. Tai sitten vaan luovutat. Rauta tuskin liittyy tähän.
Aloittaja tässä. Rautaa en saa syödä sairauden vuoksi ja sen syöminen on ehdottoman kielletty. Raudanpuutteen kanssa on siis vain elettävä. Hiukset ovat lähteneet ja siihenkin on pitänyt miettiä ratkaisuja ja päädyin hankkimaan lisäkkeen päälaelle joka on onneksi hyvin huomaamaton. Jatkuvan raudanpuutteen kanssa eläminen on syy sille ettei kaikkea jaksa samalla tavalla ja raskaimmat lajit ovat jääneet pois. Tänään on ollut lenkki ja uinti.
Kyse on muutamasta kilosta ja kiintymyksestä ja tunnearvosta näihin vanhoihin vaatteisiin. Olen harvoin ostanut ja teettänyt parempia ja ajatellut että vaalin niitä niin ne menevät vuosia ja vuosia. Harmittaa ettei kauniit vintage-vaatteet mene päälle. Mutta kiitos teidän ymmärrän etten voi roikkua menneessä. Täytyy siis hankkia sopivampia.
AP
Olen onnistunut. Et vaan yritä oikeasti.