Kauhea ikava Suomeen! Asun Usassa. Muita ulkosuomalaisia palstalla?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
No pysy siellä rapakon takana sitten.
Miksi olet täällä vauvapalstalla silti?!
Olen eri, mutta ei kai vauvapalsta tunne maanrajoja? Olen ollut vauvapalstalla Suomessa ollessa sekä ulkomailla ollessa. Eikö internetin tarkoitus ole, että voi palstailla missä ja millä sivuilla vain maarajoista huolimatta?
Ulkomailla asuessani ikävöin aina Suomeen. Se vaan korostui. Sitten kun tänne tulin käymään, totesin että ei täällä ole niin hirveän ihmeellistä kuitenkaan. Paitsi että on. Vanhemmat, sedät ja tädit, serkut sisarukset. . . ja monet rakkaat paikat kuten perheen mökki. Ja Suomen puhdas luonto ja ilma! Ja vuodenajat. Kaverit. Vapaus. Tasa- arvo. Sosiaalipalvelut. Hitto että on paljon hyvää. Silti aina palasin maailmalle ja viihdyin sielläkin. Nyt taas asun Suomessa ja olen aika onnellinen.
Hirveitä kommentteja täällä :-( En ole ulkosuomalainen, ainakaan vielä, mutta ihan kuin esimerkiksi luontoa tai sukua, kulttuuria tai kotikylää ei voisi ikävöidä ilman päätöstä palata takaisin.
Mä kanssa nimenomaan ikävöin mm neuvola palveluita, kouluruokailuita, kunnon kävelyteitä sen sellaista.
Mitä taas EI ole ikävä on kateellisuus (kuten täälläkin heti näkee) ja sellainen suomalainen jurotus.
Ei mulla ole ikävä Suomeen, päinvastoin juuri jatkoin komennusta kolmella vuodella. Ystäviä ja sukulaisia on ikävä, siksi vietän kesäni Suomessa ja he käyvät täällä. Suomi menee koko ajan huonompaan suuntaan, ihme saa tapahtua että palaan.
Sinuna ehkä miettisin sitä mitä sulla on ikävä ja pyrkisin tuomaan sen luokseni.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä kommentteja täällä :-( En ole ulkosuomalainen, ainakaan vielä, mutta ihan kuin esimerkiksi luontoa tai sukua, kulttuuria tai kotikylää ei voisi ikävöidä ilman päätöstä palata takaisin.
Minä en kaipaa luontoa yhtään, kun kotiseutu on todella tylsää tasaista maata. Täällä on sentään vähän korkeuseroja ja kunnon isoja puita.
Nu i Finland och imorgon hemma. Fan vad skönt det skall bli.
Tosi outoja kommentteja täällä. Olen ulkosuomalainen, Briteissä viimeiset 20v. Suomea ei ole sinänsä ikävä, ei varsinkaan suomalaista mentaliteettia. Luontoa kylläkin, ja saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoja kommentteja täällä. Olen ulkosuomalainen, Briteissä viimeiset 20v. Suomea ei ole sinänsä ikävä, ei varsinkaan suomalaista mentaliteettia. Luontoa kylläkin, ja saunaa.
Palstakiusaajat heittävät typeriä kommentteja keskusteluihin. Onneksi ne eivät edusta enemmistöä vaikka kommentteja olisikin paljon. Joutavien ihmisten pahansuopuutta.
Joko saitte illallisen syötyä ja jääteet juotua?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei viime aikoina oikein muuta tunnukaan olevan kuin outoja / asiattomia kommentteja oli aloitus millainen tahansa.
Terkkuja myös toiselta ulkosuomalaiselta Briteistä, ilmojen viiletessä ja iltojen pimentyessä vähän tulee kyllä kaivattua saunaa ja mökin paljua tähtitaivaan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei viime aikoina oikein muuta tunnukaan olevan kuin outoja / asiattomia kommentteja oli aloitus millainen tahansa.
Terkkuja myös toiselta ulkosuomalaiselta Briteistä, ilmojen viiletessä ja iltojen pimentyessä vähän tulee kyllä kaivattua saunaa ja mökin paljua tähtitaivaan alla.
No meillä on koti kahdessa maassa, Suomessa ei ollenkaan. Rakensimme sitten saunan molempiin koteihin ja uima-altaan sekä jacuzzin. Tähtitaivas näkyy kaikkialla, ellei ihan suurkaupungin valoissa asu.
Vierailija kirjoitti:
MaMa83 kirjoitti:
Itse asun kreikassa. Myös mulla kamala ikävä Suomeen. Nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt. Toivon että pian pääsen käymään. Asumaan en enää Suomeen lähde. Ainakaan en usko niin.
No mitä jos pysyisit siellä vaan, jos et halua suomalaisen yhteiskunnan rakentamiseen edes osallistua.
Ero suomalaisissa ja kreikkalaisissa on se että krekut ovat paljon sivistyneempiä mitä suomalaiset. Täälläkin huomaan kuinka ilkeitä vastauksia saat. Lupaa että et muuta Suomeen.Itse Ruotsissa asuvana voin sanoa että moni suomalainen muutti Suomeen ja nyt ovat takaisin.Sanovat että niin sivistymätöntä kansaa kuin suomalaiset on vaikeata löytää muualta. Ja kallista asua Suomessa.
Itse mietin muuttoa USAhan. Kaveri on sieltä .........Hän taas haluaa muuttaa tänne Ruotsiin.
Tällä palstalla on varmasti kiva muistella sitä, miksi halusi kauas pois merten taakse. Auttanee ikävään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on koti kahdessa maassa, Suomessa ei ollenkaan. Rakensimme sitten saunan molempiin koteihin ja uima-altaan sekä jacuzzin. Tähtitaivas näkyy kaikkialla, ellei ihan suurkaupungin valoissa asu.
Tosi kiva, että teillä on sauna molemmissa kodeissa sekä uima-altaat ja jacuzzi :) Meille ei tämän hetkisen asunnon pihalle tai sisälle valitettavasti mahdu saunaa rakentamaan.
Sama tähtitaivas täällä tietysti näkyy, mutta tunnelma ja puitteet ovat erilaiset ja siksi sitä mökkiä sekä siihen liittyviä ihmisiä aina välillä kaipaa.
Palstalla joo, mutta koti-ikävää en ole tuntenut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
No tää foorumi on jostain syystä muodostunut sekopäiden mellastuskentäksi. Ei ihmiset ole oikeasti keskimäärin tämmösiä.
Joskus harvoin täällä törmää aitoon hyvään keskusteluun, tai johonkin vinkkiin joka osoittautuu arvokkaaksi. Siksi käyn pari kertaa kuussa vilkaisemassa.
Toivon totisesti, että ulkosuomalaisilla on parempia yhteyksiä kotimaahan kuin tämä kuppainen vauvapalsta.
Vierailija kirjoitti:
MaMa83 kirjoitti:
Itse asun kreikassa. Myös mulla kamala ikävä Suomeen. Nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt. Toivon että pian pääsen käymään. Asumaan en enää Suomeen lähde. Ainakaan en usko niin.
No mitä jos pysyisit siellä vaan, jos et halua suomalaisen yhteiskunnan rakentamiseen edes osallistua.
Mikäs yhteiskunnan rakentaminen siellä on käynnissä :)
t. toinen ulkosuomalainen
No sehän oli tarkoituskin. Jelous much? XD