Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v lapsi "esittää" koko ajan

Vierailija
23.09.2022 |

Esimerkkitilanne:
Kaveri on kylässä ja lapseni hakee huoneeseensa kaiuttimen. Pitää mennä juosten ja äänien kanssa. Pruum pruum ziki ziki raaah. Kaiuttimen otettuaan, huutaa kaverilleen " kato kato mä otan meille tämmösen kaiuttimen, ahhahahahaaaa".

Miksi ei vain voi kävellä, ja ottaa kaiuttimen. Ilman ääntelyä tai elvistelyä, kato öhö öhö otan tän tästä.

Keittiössä on karkkia kaapissa. Sanon että voivat hakea sieltä vähän. Lapseni räppää keittiön valoja monta kertaa, ottaa kaikki karkit kaapista, syödään nää kaikki syödään nää kaikki hihihihiii.

Miksi moinen jatkuva esittäminen?

Ja tämä käytös on aina läsnä. Nämä vain esimerkkejä.
Vai oletanko vain väärin, eikö 10 vuotias pysty käyttäytymään rauhallisesti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin lapsen kanssa, ettei kaverien kanssa tarvitsisi ottaa mitään roolia. Ehkä hänellä on tollanen rooli päällä aina, se on kyllä todella rasittavaa teille ja hänelle itselleen. Kaverit tietty tykkää että yks on tollanen hössättäjä ja showmies. Voi olla myös jostain lapsen epävarmuuksista sosiaalisissa tilanteissa, tekee kaikkea mistä tietää että kaverit tykkää, pelkää ettei muuten tykkäis. 

Nää on niin vaikeita juttuja, mutta kyllä minä pitäisi taukoa kaverien kotiin tuomisessa jossei osaa olla ns normaalisti. 

Mutta tärkein vinkki, juttele lapsen kanssa. Ole läsnä ja kuuntele, opasta ja ohjaa. 

Vierailija
22/23 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan hyväksyä se että tuon ikäinen esittää. Näin on tehneet kaikki poikani tietyssä iässä. Vaikka se ärsyttää, osoita rakkautta ja hyväksyntää häntä itseään kohtaan. Voithan puhua asiasta jos siltä tuntuu. Mutta ei se usein kyllä auta tai siis ei se esittäminen mihinkään poistu. Ennen kuin kaveri kasvaa aikuiseksi. Jotkut esittää aikuisenakin ja se on kyllä vähän säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen hyväntahtoinen esittäminen kuuluu ikään ja on minulle aivan ok, mutta esim. huutamisesta toki huomautan. Sellaiseen puuttuisin, jossa esitettäisi kovista. Ja olen puuttunutkin, kun vieraat 10-vuotiaat ylpeilivät, kuinka heidän perään oli soitettu poliisit. Tietysti tuota hyväntahtoista esittämistäkin kannattaa katsoa kriittisellä silmällä siten, että jos huomaa kavereita ärsyttävän, juttelee lapsen kanssa aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä