Tekisitkö terveyttä kuluttavaa paskaduunia, jos siitä saisi verojen ja työmatkakulujen jälkeen saman kuin työttömänä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
En tekisi. Ja ymmärrän, ettei tee moni muukaan, kun ei tarvitse tehdä.
Olisi korkea aika pistää sosiaaliturva täysremonttiin ja tehdä työn tekemisestä kannattavaa. Esim. kansalaispalkka joka ikiselle 1000 eur/kk ja töitä tekemällä voi sitten ansaita lisää.
Nykyjärjestelmässä keskituloista kuppaavat niin työhaluttomat kuin omistava luokkakin. Erityisesti asumistuki on suoraan s**tanasta. Toisten kustannuksella loisiva voi sen turvin asua vaikkapa pk-seudulla ylikalliissa vuokra-asunnossa ja toisaalta asuntosijoittaja nauttii järjestelmän ylläpitämästä kohtuuttoman korkeasta vuokratasosta. Että näille minä sitten maksan niska limassa tienaamastani 5000 euron bruttopalkastani melkein pari tonnia joka kuukausi. Sylettää.
Olen kanssasi tismalleen, sataprosenttisesti samaa mieltä (vaikka en tienaakaan 5000 euron bruttopalkkaa). Olen tuo, joka yllä puhun omasta moraalisesta periaatteestani ja joudun vastaamaan oksymoroniin "orjapalkka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, koska minulla on moraalisia periaatteita. Niihin ei kuulu se, että saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Jos jokainen suomalainen ajattelisi kuten minä, meillä olisi yhteiskunnassa moni asia paljon paremmin.
Kuvailit juuri hallinnon ryöstöveroineen: saavat rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Tuet siis työlläsi moraalitonta hallintoa.
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Sen perusteella, mitä tiedän esim. valtionhallinnosta tai kunta-alasta, kaikki työntekijät tekevät siellä työtä. Eli eivät saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Vai tarkoititko jotakin muuta?
Pitää varkaankin nähdä vaivaa varastaakseen, mutta ei se silti oikein ole, paitsi tietysti jos varastaa valtiolta tai muulta terroristijärjestöltä.
Mitä se paska duuni oikein on?
Ja millä tavoin kuluttavaa?
Miksi KUKAAN ei osaa vastata noihin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mun työhalut alkaa siinä rontti 20e/h, jos puitteet ja muu on firmassa kunnossa. Orjaksi en ala kenellekään.
Mikä koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työhalut alkaa siinä rontti 20e/h, jos puitteet ja muu on firmassa kunnossa. Orjaksi en ala kenellekään.
Mikä koulutus?
Ei mikään. Peruskoulukin jäi kesken.
En. Olin tilanteessa, jossa nettosin 140 euroa epäsäännöllisestä kolmivuorotyöstä vanhustenhoidossa. Olin yksinhuoltaja ja elämä oli työn myötä yhtä hullunmyllyä. Kun puntaroin talouspuolta tarkkaan, niin päädyin irtisanoutumaan. Elämäni toiseksi paras päätös (paras ei liity tähän).
Vierailija kirjoitti:
Mitä se paska duuni oikein on?
Ja millä tavoin kuluttavaa?Miksi KUKAAN ei osaa vastata noihin kysymyksiin?
Esimerkiksi sanomalehtien jakaminen yöllä. Valvot öisin, sosiaalinen elämä kärsii helposti ja alat kärsimään unihäiriöistä. Maaseudulla ajat postilaatikolta toiselle, liikuntaa ei juuri tule, pelkkää autossa istumista. Rahaa ei juurikaan jää, kaikki menee bensoihin, terveelliseen ruokaan ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Veroista palkka sakottajalle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, koska minulla on moraalisia periaatteita. Niihin ei kuulu se, että saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Jos jokainen suomalainen ajattelisi kuten minä, meillä olisi yhteiskunnassa moni asia paljon paremmin.
Että suostuu orjapalkalla työhön?
Jos orjapalkalla ostaa festareilla huumesätkän ja saa siitä sakot, niin työtä tekemällä ei edes saa itseensä omistusta. Työ ei anna edes yksilönvapauksia. ON vain orja orjapalkalla.
Siellä on näköjään joku jo pössytellyt aivonsa pihalle.
Kyllä on jos suostuu sillä hinnalla duunaamAn ja selvin päin:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos orjapalkalla ostaa festareilla huumesätkän ja saa siitä sakot, niin työtä tekemällä ei edes saa itseensä omistusta. Työ ei anna edes yksilönvapauksia. ON vain orja orjapalkalla.
No sä et ainakaan ole selvin päin... sen näkee jo tekstistäsi.
Riippuu muista työsuhde-eduista. Jos saisin korkeatasoisen työterveyshuollon, asunnon, työhyvinvointitoimintaa tai koulutusta, niin silloin ainakin jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo toisen juopon tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo toisen juopon tuntee.
Sinähän sen sanoit, ja myönsit olevasi juoppo.
Edellinen siivousfirma oli tuolla hinnalla. Sovin työhaastattelussa työnantajalta känniedun ja firma tarjoaa päivän siivousjuoman. Litran viinapullo noin 4e työetu. Ei tuolla hinnalla olla töissä selvin päin. Amerikassakin kaikki matalapalkkahommat tehdään viskin alaisena.
Te puliveivaavat, työpaikkakiusaavat ja kavaltavat yrittäjät olette todellisia rikollisia, ja tulette saamaan siitä vielä tuomion kovemman kautta.