Tekisitkö terveyttä kuluttavaa paskaduunia, jos siitä saisi verojen ja työmatkakulujen jälkeen saman kuin työttömänä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Jag kunde inte tänka mig att bo i ett land där det presenterade är verkliga alternativ.
Juuri näin! Kiitos!
Tein ja siinä sivussa opiskelin itselleni paremman ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Jos en tee, mun käsketään myydä kämppä, koska jos on omaisuutta, ei saa mitään tukia.
No ei todellakaan käsketä. Toimeentulotuessa on rajoja, muuten ei.
Tekisin, koska minulla on moraalisia periaatteita. Niihin ei kuulu se, että saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Jos jokainen suomalainen ajattelisi kuten minä, meillä olisi yhteiskunnassa moni asia paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, koska minulla on moraalisia periaatteita. Niihin ei kuulu se, että saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Jos jokainen suomalainen ajattelisi kuten minä, meillä olisi yhteiskunnassa moni asia paljon paremmin.
Että suostuu orjapalkalla työhön?
Mun tyttö tekee, vieläpä osa-aikaista. Hän tykkää työstään, vaikka palkka on huono. Raha on kuitenkin itse tienattua ja jonkin verran saa enemmän kuin mitä sai ennen töitä työmarkkina- ja asumistukena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisin
Koska se pysäyttäisi syrjäytymiskierteesi. Se pitää sinut loppuen lopuksi terveempänä kuin työttömyys. Työttömät ovat helkkarin sairasta väkeä, niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
Jos sinulla olisi lapsia (joita sinun tapauksessasi Luojan kiitos ei ole), työssä käynti antaisi oikean elämisen mallin ja siten paremmat eväät elämään.
Koska varastamalla muiden rahoista elatuksesi ja kohtuuttomat sairauskulusi, olet suorastaan rikollinen.
Yhteiskuntaa ei ole luotu valintamyymäläksi, josta jokainen voisi napsia ilmaiseksi haluamansa tuotteet ja palvelut, vaan jokaisen on tarkoitus maksaa (poikkeuksena ne, joilla on oikeasti hyvä syy olla työelämän ulkopuolella, mitä sinulla ei ole).
Jos et pysty tai saa parempaa duunia, niin sitten menet ja opiskelet jonkun semmoisen homman, jolla saat parempia hommia. Jos et selviä opinnoista, niin sitten teet sitä mitä joku ystävälisesti tarjoaa tehtäväksi.
Ja kukaanhan ei kiellä sinua kehittämästä hyvää liikeideaa ja pistämästä pystyyn omaa yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historian valossa: orjat eivät saaneet palkkaa. Minä sanoin äsken periaatteeni: rahaa ei pidä saada tekemättä sen eteen jotakin. Jos tämän periaatteen toteuttamiseksi pitäisi tehdä paskaduunia "Esim. 9.64e/h. 37.5h/viikko.", sitten tekisin.
Jos en tekisi, sitten en saisi palkkaa - enkä myöskään vastaanottaisi mitään tukiakaan.
Teen osan vuodesta pienipalkkaista työtä, koko vuotta en tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri hallinnon ryöstöveroineen: saavat rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Tuet siis työlläsi moraalitonta hallintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos orjapalkalla ostaa festareilla huumesätkän ja saa siitä sakot, niin työtä tekemällä ei edes saa itseensä omistusta. Työ ei anna edes yksilönvapauksia. ON vain orja orjapalkalla.
Siis mitä paskaduunia? (Mitä se sellainen edes on? Lannan luomista? Tuskin ees osaisit sellaista.)
Ja millä tavoin terveyttä kuluttavaa? (Fyysisesti vähän raskaampaa vai? Eli päinvastoin pitäisi terveyttä yllä.)
Veroista palkka sakottajalle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos orjapalkalla ostaa festareilla huumesätkän ja saa siitä sakot, niin työtä tekemällä ei edes saa itseensä omistusta. Työ ei anna edes yksilönvapauksia. ON vain orja orjapalkalla.
Siellä on näköjään joku jo pössytellyt aivonsa pihalle.
Näköjään teen, mutta en tiedä kuinka kauan jaksan. Pitkäaikaistyöttömyydestäkin kokemusta, eikä sekään mitään herkkua ollut, mutta ei tämä nykyinen tilanne ainakaan parempi ole.
En tekisi. Ja ymmärrän, ettei tee moni muukaan, kun ei tarvitse tehdä.
Olisi korkea aika pistää sosiaaliturva täysremonttiin ja tehdä työn tekemisestä kannattavaa. Esim. kansalaispalkka joka ikiselle 1000 eur/kk ja töitä tekemällä voi sitten ansaita lisää.
Nykyjärjestelmässä keskituloista kuppaavat niin työhaluttomat kuin omistava luokkakin. Erityisesti asumistuki on suoraan s**tanasta. Toisten kustannuksella loisiva voi sen turvin asua vaikkapa pk-seudulla ylikalliissa vuokra-asunnossa ja toisaalta asuntosijoittaja nauttii järjestelmän ylläpitämästä kohtuuttoman korkeasta vuokratasosta. Että näille minä sitten maksan niska limassa tienaamastani 5000 euron bruttopalkastani melkein pari tonnia joka kuukausi. Sylettää.
Lähes 30 vuotta olen tehnyt, mutta pian se päättyy. Eläkettä ei kerry sen enempää kuin tyhjäntoimittajalle takuueläkettä, joten miksi rehkiä turhaan. Velat on maksettu, lapset aikuisia ja puolisolla kuusinumeroinen vuositulo. Eiköhän tässä jo pärjätä vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit juuri hallinnon ryöstöveroineen: saavat rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Tuet siis työlläsi moraalitonta hallintoa.
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Sen perusteella, mitä tiedän esim. valtionhallinnosta tai kunta-alasta, kaikki työntekijät tekevät siellä työtä. Eli eivät saa rahaa tekemättä mitään sen eteen.
Vai tarkoititko jotakin muuta?
joo morjens alan työttömäks
nimimerkillä sovin aloituksen kuvaukseen