Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoa etsimässä, nyt vaihtoehdot kaventuneet 7v vanhaan Toyota Aurikseen ja 4v vanhaan Peugeot 308:aan

Vierailija
23.09.2022 |

Kummassakin suht samat kilsat mittarissa ja täydelliset merkkiliikkeen huoltokirjat. Kokemuksia, kumpaa suosittelette? Hinnat siis noissa samalla tasolla ja sopivat kukkarolleni.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tummempi on parempi.

Ennustaja

Vierailija
22/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän Auris päätyi mulle, kun isä menetti vanhuuttaan korttinsa. Ei pahaa sanottavaa, hyvin ja luotettavasti on palvellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota ehdottomasti.

Ranskalaiset on hyviä mäkkärissä. Tosin ei edes sielläkään

Riisikupit kuuluu ruokapöytään.

Vierailija
24/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 5 vuoden aikana olen ajanut 20 eri automallilla työni vuoksi. Kauhein kokemus on ollut Toyota Auris. Aivan hirveä rimpula ajaa.

Vierailija
25/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 5 vuoden aikana olen ajanut 20 eri automallilla työni vuoksi. Kauhein kokemus on ollut Toyota Auris. Aivan hirveä rimpula ajaa.

Tarkenna ihmeessä. Mitä tarkoittaa rimpula?

Vierailija
26/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3v vanha 3008 (eli Pösö) ja on tosi hyvä, koeajoin myös pari vuotta vanhempaa joka myös hyvä, eli ääni Pösölle.

Vierailija
27/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Toyota! Tutustu katsastustilastoihin: Peugeot on kaukana Toyotan kärkisijoista. Myös jälleenmyyntiarvo on Toyotalla huomattavasti parempi, huoltoverkosto myös.

Tämä.

Suomessa kun on sen verta vähän noita autokorjaamo ja, ettei meinaa paikkaa löytyä missä vanhaa ruppanaa saa huollettua.

Huoltoverkoston kattavuus on siis pääasia vanhan auton valinnassa!

Vierailija
28/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on köyhien jutut.

Suomalaisen keskiverto auton mediaani hinta taitaa olla luokkaa 6-7teur ja ikä 12 vuotta, joten nämähän ovat suht tuoreita pelejä vielä.

Aloittajan esittämään kysymykseen vastaan, että bensana ota mieluummin Toyota (PSA:n 1.2t/1.6t ovat surkeita moottoreita) vaikka Auris onkin selvästi huonompi auto ajaa näistä kahdesta. Dieselinä voi harkita Pösöäkin.

Vierailija
29/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien autoja molemmat. Jossain Kouvolassa toki suosittuja.

No mikä ettei olisi sielläkin suosittuja, järkevien ihmisten perus autoja, joihin useilla on varaa ihan käteisellä.

Oikeasti naurettavia ovat +5-vuotta vanhoilla ja +200tkm ajetuilla rahoitusyhtiön omistamilla premiumeilla ajavat "jupit".

Vierailija
30/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas ei ihan 20 automallista ole kokemusta, mutta aika monesta kuitenkin, ja Auris on ollut niistä vakain ajaa.

- isältään Auriksen lunastanut

Vierailija
31/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien autoja molemmat. Jossain Kouvolassa toki suosittuja.

Mitä sitte? Kaikki ei halua eikä tarvi mitään kiillotettavaa velkakotteroa. Riittää jos ajaa asiansa.

Vaihtoehdoista sanoisin, että ota se joka miellyttää enemmän.

Vierailija
32/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auris on kyllä luokassaankin aneeminen esitys, mitä ajettavuuteen tulee. Sisustakin on halpaa muovia. Luotettava se toki on, joten jos asut syrjemmässä ja mahdollisia auton ylimääräisiä huoltoja on hankala järjestää pitkien välimatkojen takia, kannattaa harkita.

Kuten joku jo sanoikin, niin pesoseen vain 2.0hdi on kelvollinen kone, muut menee rikki ennen aikojaan. Pesonen on kyllä luokassaan erinomaisen mukava ajaa pidempääkin matkaa, eli jos asustelet taajamassa (huollot helppoja toteuttaa) mutta ajat usein pitkää mökkimatkaa/työmatkaa valtateitä pitkin, saattaisi mukava diesel pesonen olla parempi valinta.

Siis, syrjäseuduille tojota ja kaupunkiin kumpi vain.

Vierailija
33/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota ehdottomasti. On hyvä auto ja luotettava. Itsellä ollut kaksi ja jos vielä auton ostan niin se on Toyota.

Vierailija
34/34 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, köyhillä on köyhien jutut. Mulla puoli miljoonaa ajettu volvo vuosimallia 96. Jaa veljeni sen kyllä omistaa mutta oon sentään haltija. Kerropas miten voisin tulla rikkaaksi? Koulutus ei tule kyseeseen koska lähestyn eläkeikää. No onneksi en ole sentään ilkeä enkä ylimielinen.