Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu siihen, että laitan poikalapsellemme päiväkotiin pinkit rukkaset

Vierailija
23.09.2022 |

Hän haluaa väkisin laittaa ne siniset. Mielestäni poika saisi itse päättää, mutta isä on nyt iskostanut lapsen päähän, että pojalla on siniset rukkaset aina.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....

Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...

Päiväkodissa häntä oltiin luultu tytöksi eikä äiti puuttunut millään lailla.

Kannattaa kyllä oikeasti miettiä omaa ajatusmallia jos pitää hävetä lapsen puolesta, jos lapsi kulkee vaatteissa joista hän itse tykkää. Minua oikeasti v*tuttaa ihan suunnattomasti näin pikkupojan äitinä se, miten ahtaaseen lokeroon pojat halutaan tunkea. Tytöillä on sen suhteen vapaampaa. Saa tykätä sinisestä ja autoista, mutta poika on heti vääränlainen jos se tykkääkin pinkistä.

Valitettavaa, mutta näin se lokerointi menee. Sinusta tuntuu , että pojat eivät voi tykätä tietyistä väreistä. Itse taas tytön äitinä koen, että tyttöjä arvostellaan monessakin asiassa. Itse saan kuulla "kuinka teillä tulee vaikeaa teini-iäsaä, teinitytöt on hankalia" ja muutenkin kaikkea typerää kommenttia , kuinka poika olisi vain parempi ollut mukamas.

Vierailija
42/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....

Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...

Kannattaa kyllä oikeasti miettiä omaa ajatusmallia jos pitää hävetä lapsen puolesta, jos lapsi kulkee vaatteissa joista hän itse tykkää. Minua oikeasti v*tuttaa ihan suunnattomasti näin pikkupojan äitinä se, miten ahtaaseen lokeroon pojat halutaan tunkea. Tytöillä on sen suhteen vapaampaa. Saa tykätä sinisestä ja autoista, mutta poika on heti vääränlainen jos se tykkääkin pinkistä.

Valitettavaa, mutta näin se lokerointi menee. Sinusta tuntuu , että pojat eivät voi tykätä tietyistä väreistä. Itse taas tytön äitinä koen, että tyttöjä arvostellaan monessakin asiassa. Itse saan kuulla "kuinka teillä tulee vaikeaa teini-iäsaä, teinitytöt on hankalia" ja muutenkin kaikkea typerää kommenttia , kuinka poika olisi vain parempi ollut mukamas.

On minulla tyttökin. Ja olet oikeassa, ennakkoluuloja on molempiin suuntiin. Yhtälailla ärsyttää se, että pojasta oltiin heti tekemässä isin kalakaveria ja sivuutettiin vanhempi, kalastuksesta kiinnostunut tyttö kokonaan. Se ei kuitenkaan ole niin ehdotonta, kukaan ei ole epäilemässä että tytöstä tulee lesbo taikka transsukupuolinen koska hän tykkää jostain väristä tai asiasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

No pojat ei kyllä

Halua leikkiä ja työnnellä nukkeja

Eikä halua pinkkiä päälle

Ninja ja supersankari aiheet lähempänä sydäntä

Ainakaan enää 4v ne ei pinkkä

Herätys!!

Pojat tykkää sota ja tappamis leikeistä

Tytöt piirtää ja leikkii kotia

Näin meillä ilman ohjausta

Mieti vähän mitä puet pojalle!!!

Nolaat

Vierailija
44/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla tyttökin. Ja olet oikeassa, ennakkoluuloja on molempiin suuntiin. Yhtälailla ärsyttää se, että pojasta oltiin heti tekemässä isin kalakaveria ja sivuutettiin vanhempi, kalastuksesta kiinnostunut tyttö kokonaan. Se ei kuitenkaan ole niin ehdotonta, kukaan ei ole epäilemässä että tytöstä tulee lesbo taikka transsukupuolinen koska hän tykkää jostain väristä tai asiasta...

Lesbo

Vierailija
45/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän joskus sinistä väriä, vaik oon jo melkein 30v tyttö.

Missä naisellisuus? Käytätkö myös housuja? 🤮

Lespo

Vierailija
46/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä tätä nykyaikaa. Pojat ei saa olla poikia...

Muuttuuko poika tytöksi pinkeissä hanskoissa? Tai hameessa? Onko miekkäämpää kuin skotti kiltissä?

Vierailija
47/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöni tykkää dinosauruksia. Ostin hänelle ihan "tyttöjen puolelta" dinopaidan, jossa oli kauniit värit : keltainen, vihreä, pinkki ja sininen. Mielestäni olisi sopinut pojallekin.

Silti huomasin, että lastani katsottiin oudosti monessakin paikassa, kun piti kyseistä paitaa.

Vierailija
48/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu

No pojat ei kyllä

Herätys!!

Nolaat

Voi kuule. Olet väärässä.

Vierailija
49/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu

No pojat ei kyllä

Herätys!!

Nolaat

Tässäkin on eroja. Tyttöni kaveri , joka on poika ei ole lainkaan kiinnostunut nukeista tai nukenrattaista. Ovat siis taaperoikäisiä.

Vierailija
50/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tyttöjen väri

1800-luvulla Englannissa vaaleanpunainen oli poikien väri ja sininen tyttöjen.

Vierailija
51/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tyttöjen väri

Okei

Kerro se sun pojalle, kun sitä

Jokapäivä haukutaan ja kiusataan

Vierailija
52/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa että väreillä olisi sukupuoli. Kysy lapselta minkä värisiset haluaa laittaa tai laita ne mitkä satut ensimmäisenä löytämään tai ne mitkä sopivat väreitlään paremmin asukokonaisuuteen. Tai vaikka toiseen käteen pinkki ja toiseen sininen niin molemmat on tyytyväisiä. Mitä väliä, kunhan vaan kädet pysyvät lämpöisinä. 

Vierailija
53/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu

No pojat ei kyllä

Herätys!!

Nolaat

Siis näin meillä

Poika ei halua pinkkiä! Miten oon väärässä?

Tyttö pitää pinkistä, koko sänky on pinkkiä nyt... Itse halusi ??? Poika hakkaa miekalla

Tyttö leikkii nukeilla

Vierailija
54/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ohjata poikaa hienokseltaan kasvamaan oman sukupuolensa mukaiseen rooliin. Tuskin tuossa suurta vääryyttä ja mielipahaa tapahtuu. Miehesi toiminta saattaa ehkäistä pojan joutumista kiusatuksi ja negatiivisen huomion kohteeksi tulevaisuudessa.

Miehesi toiminta saattaa edistää poikasi käsityksiä stereotyyppisistä sukupuolirooleista ja siten edistää hänen joutumistaan koulukiusaajaksi ja negatiivisen huomion antajaksi tulevaisuudessa.

Vierailija
55/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, poikani käytti isosiskonsa sukkiksia aina 6 vuotiaaksi asti. Ihan normi mies siitä tuli. Relatkaa niitten vaatteitten kanssa. Ne on vaan vaatteita.

Vierailija
56/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa että väreillä olisi sukupuoli. Kysy lapselta minkä värisiset haluaa laittaa tai laita ne mitkä satut ensimmäisenä löytämään tai ne mitkä sopivat väreitlään paremmin asukokonaisuuteen. Tai vaikka toiseen käteen pinkki ja toiseen sininen niin molemmat on tyytyväisiä. Mitä väliä, kunhan vaan kädet pysyvät lämpöisinä. 

Juurikin näin.

Vierailija
57/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...

Sano, että kokeilevat tyllimekkoja.

Vierailija
58/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...

Pinkki väri on vähän eri asia kuin mekot.

Hyvin vähän eri.Pinkki on tyttöjen väri!

Vierailija
59/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu

No pojat ei kyllä

Herätys!!

Nolaat

Siis näin meillä

Poika ei halua pinkkiä! Miten oon väärässä?

Tyttö pitää pinkistä, koko sänky on pinkkiä nyt... Itse halusi ??? Poika hakkaa miekalla

Tyttö leikkii nukeilla

Ois ehkä kannattanu täsmentää, että teillä on niin, eikä kirjoittaa aivan kuin kuvittelisit, että kaikki lapset ovat samanlaisia kuin omasi.

Vierailija
60/105 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tyttöjen väri

Okei

Kerro se sun pojalle, kun sitä

Jokapäivä haukutaan ja kiusataan

Älä sinä kasvata kiusaajaa. Minä opetan lapselleni, että typerykset voivat huudella ja voit vastata että tunnet kyllä värit, oletko sinä vasta oppinut.