Mies ei suostu siihen, että laitan poikalapsellemme päiväkotiin pinkit rukkaset
Hän haluaa väkisin laittaa ne siniset. Mielestäni poika saisi itse päättää, mutta isä on nyt iskostanut lapsen päähän, että pojalla on siniset rukkaset aina.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....
Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...
Päiväkodissa häntä oltiin luultu tytöksi eikä äiti puuttunut millään lailla.
Kannattaa kyllä oikeasti miettiä omaa ajatusmallia jos pitää hävetä lapsen puolesta, jos lapsi kulkee vaatteissa joista hän itse tykkää. Minua oikeasti v*tuttaa ihan suunnattomasti näin pikkupojan äitinä se, miten ahtaaseen lokeroon pojat halutaan tunkea. Tytöillä on sen suhteen vapaampaa. Saa tykätä sinisestä ja autoista, mutta poika on heti vääränlainen jos se tykkääkin pinkistä.
Valitettavaa, mutta näin se lokerointi menee. Sinusta tuntuu , että pojat eivät voi tykätä tietyistä väreistä. Itse taas tytön äitinä koen, että tyttöjä arvostellaan monessakin asiassa. Itse saan kuulla "kuinka teillä tulee vaikeaa teini-iäsaä, teinitytöt on hankalia" ja muutenkin kaikkea typerää kommenttia , kuinka poika olisi vain parempi ollut mukamas.
On minulla tyttökin. Ja olet oikeassa, ennakkoluuloja on molempiin suuntiin. Yhtälailla ärsyttää se, että pojasta oltiin heti tekemässä isin kalakaveria ja sivuutettiin vanhempi, kalastuksesta kiinnostunut tyttö kokonaan. Se ei kuitenkaan ole niin ehdotonta, kukaan ei ole epäilemässä että tytöstä tulee lesbo taikka transsukupuolinen koska hän tykkää jostain väristä tai asiasta...
Juu
No pojat ei kyllä
Halua leikkiä ja työnnellä nukkeja
Eikä halua pinkkiä päälle
Ninja ja supersankari aiheet lähempänä sydäntä
Ainakaan enää 4v ne ei pinkkä
Herätys!!
Pojat tykkää sota ja tappamis leikeistä
Tytöt piirtää ja leikkii kotia
Näin meillä ilman ohjausta
Mieti vähän mitä puet pojalle!!!
Nolaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....
Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...
Kannattaa kyllä oikeasti miettiä omaa ajatusmallia jos pitää hävetä lapsen puolesta, jos lapsi kulkee vaatteissa joista hän itse tykkää. Minua oikeasti v*tuttaa ihan suunnattomasti näin pikkupojan äitinä se, miten ahtaaseen lokeroon pojat halutaan tunkea. Tytöillä on sen suhteen vapaampaa. Saa tykätä sinisestä ja autoista, mutta poika on heti vääränlainen jos se tykkääkin pinkistä.
Valitettavaa, mutta näin se lokerointi menee. Sinusta tuntuu , että pojat eivät voi tykätä tietyistä väreistä. Itse taas tytön äitinä koen, että tyttöjä arvostellaan monessakin asiassa. Itse saan kuulla "kuinka teillä tulee vaikeaa teini-iäsaä, teinitytöt on hankalia" ja muutenkin kaikkea typerää kommenttia , kuinka poika olisi vain parempi ollut mukamas.
On minulla tyttökin. Ja olet oikeassa, ennakkoluuloja on molempiin suuntiin. Yhtälailla ärsyttää se, että pojasta oltiin heti tekemässä isin kalakaveria ja sivuutettiin vanhempi, kalastuksesta kiinnostunut tyttö kokonaan. Se ei kuitenkaan ole niin ehdotonta, kukaan ei ole epäilemässä että tytöstä tulee lesbo taikka transsukupuolinen koska hän tykkää jostain väristä tai asiasta...
Lesbo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän joskus sinistä väriä, vaik oon jo melkein 30v tyttö.
Missä naisellisuus? Käytätkö myös housuja? 🤮
Lespo
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä tätä nykyaikaa. Pojat ei saa olla poikia...
Muuttuuko poika tytöksi pinkeissä hanskoissa? Tai hameessa? Onko miekkäämpää kuin skotti kiltissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni tykkää dinosauruksia. Ostin hänelle ihan "tyttöjen puolelta" dinopaidan, jossa oli kauniit värit : keltainen, vihreä, pinkki ja sininen. Mielestäni olisi sopinut pojallekin.
Silti huomasin, että lastani katsottiin oudosti monessakin paikassa, kun piti kyseistä paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu
No pojat ei kyllä
Eikä halua pinkkiä päälleNinja ja supersankari aiheet lähempänä sydäntä
Herätys!!
Tytöt piirtää ja leikkii kotiaNäin meillä ilman ohjausta
Nolaat
Voi kuule. Olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu
No pojat ei kyllä
Herätys!!
Nolaat
Tässäkin on eroja. Tyttöni kaveri , joka on poika ei ole lainkaan kiinnostunut nukeista tai nukenrattaista. Ovat siis taaperoikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tyttöjen väri
1800-luvulla Englannissa vaaleanpunainen oli poikien väri ja sininen tyttöjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tyttöjen väri
Okei
Kerro se sun pojalle, kun sitä
Jokapäivä haukutaan ja kiusataan
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa että väreillä olisi sukupuoli. Kysy lapselta minkä värisiset haluaa laittaa tai laita ne mitkä satut ensimmäisenä löytämään tai ne mitkä sopivat väreitlään paremmin asukokonaisuuteen. Tai vaikka toiseen käteen pinkki ja toiseen sininen niin molemmat on tyytyväisiä. Mitä väliä, kunhan vaan kädet pysyvät lämpöisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu
No pojat ei kyllä
Herätys!!
Nolaat
Siis näin meillä
Poika ei halua pinkkiä! Miten oon väärässä?
Tyttö pitää pinkistä, koko sänky on pinkkiä nyt... Itse halusi ??? Poika hakkaa miekalla
Tyttö leikkii nukeilla
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ohjata poikaa hienokseltaan kasvamaan oman sukupuolensa mukaiseen rooliin. Tuskin tuossa suurta vääryyttä ja mielipahaa tapahtuu. Miehesi toiminta saattaa ehkäistä pojan joutumista kiusatuksi ja negatiivisen huomion kohteeksi tulevaisuudessa.
Miehesi toiminta saattaa edistää poikasi käsityksiä stereotyyppisistä sukupuolirooleista ja siten edistää hänen joutumistaan koulukiusaajaksi ja negatiivisen huomion antajaksi tulevaisuudessa.
Voi voi, poikani käytti isosiskonsa sukkiksia aina 6 vuotiaaksi asti. Ihan normi mies siitä tuli. Relatkaa niitten vaatteitten kanssa. Ne on vaan vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä ajatusmaailmaa että väreillä olisi sukupuoli. Kysy lapselta minkä värisiset haluaa laittaa tai laita ne mitkä satut ensimmäisenä löytämään tai ne mitkä sopivat väreitlään paremmin asukokonaisuuteen. Tai vaikka toiseen käteen pinkki ja toiseen sininen niin molemmat on tyytyväisiä. Mitä väliä, kunhan vaan kädet pysyvät lämpöisinä.
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...
Sano, että kokeilevat tyllimekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...
Pinkki väri on vähän eri asia kuin mekot.
Hyvin vähän eri.Pinkki on tyttöjen väri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu
No pojat ei kyllä
Herätys!!
Nolaat
Siis näin meillä
Poika ei halua pinkkiä! Miten oon väärässä?
Tyttö pitää pinkistä, koko sänky on pinkkiä nyt... Itse halusi ??? Poika hakkaa miekalla
Tyttö leikkii nukeilla
Ois ehkä kannattanu täsmentää, että teillä on niin, eikä kirjoittaa aivan kuin kuvittelisit, että kaikki lapset ovat samanlaisia kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tyttöjen väri
Okei
Kerro se sun pojalle, kun sitä
Jokapäivä haukutaan ja kiusataan
Älä sinä kasvata kiusaajaa. Minä opetan lapselleni, että typerykset voivat huudella ja voit vastata että tunnet kyllä värit, oletko sinä vasta oppinut.