Mies ei suostu siihen, että laitan poikalapsellemme päiväkotiin pinkit rukkaset
Hän haluaa väkisin laittaa ne siniset. Mielestäni poika saisi itse päättää, mutta isä on nyt iskostanut lapsen päähän, että pojalla on siniset rukkaset aina.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...
Pinkki väri on vähän eri asia kuin mekot.
Siitä se alkaa, 10 vuoden päästä poika on kuin Crystal Snow tai Tuure Boelius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tyttöjen väri
Sininen on poikien väri ja punainen on tyttöjen väri, ainakin vanhaan hyvään aikaan. Tosin nykyisin päiväkotien lapsilla näkyy olevan semmoisia neonvärisiä asuja, joita näkee muuten ruumiillista työtä tekevillä.
Eipäs, vaan punainen oli vanhoina hyvinä aikoina sotureiden väri.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi käsittää miksi teidän feministien on niin vaikeaa tukea lastanne kasvamaan omaan sukupuoleensa? Aivan kuin päinvastoin haluaistte myydä lapselle *voit valita mitä sukupuolta haluat olla*-ajatusta ja putte poikaa mekkoihin tms.
Älytöntä. Ja tiedoksi vaan, että sitten isompana ne henkiset ongelmat eivät lopu siihen, että leikkauttaa sen sukupuolensa toiseksi.Moni lapsi kokeilee molempia sukupuolirooleja lapsena ja ne ovat kausia mitkä menevät ohi mikäli aikuiset suhtautuvat niihin järkevästi.
Miten saat käännettyä feminismiksi sen, että pikkuPOIKA saisi käyttää sen värisiä hanskoja kuin haluaa?
Porvoossa mies on aina oikeassa. Joten turha yritys sinulta.
Kyllä pojan pitää oppia että setämies päättää mitä sinä saat pukea
Pinkki on vain väri ja ei tee ketään homoksi. Itse tykkäsin pienenä tyttönä tumman sinisestä ja ruskeasta eikä minusta tullut sen takia miestä eikä lesboakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi käsittää miksi teidän feministien on niin vaikeaa tukea lastanne kasvamaan omaan sukupuoleensa? Aivan kuin päinvastoin haluaistte myydä lapselle *voit valita mitä sukupuolta haluat olla*-ajatusta ja putte poikaa mekkoihin tms.
Älytöntä. Ja tiedoksi vaan, että sitten isompana ne henkiset ongelmat eivät lopu siihen, että leikkauttaa sen sukupuolensa toiseksi.Moni lapsi kokeilee molempia sukupuolirooleja lapsena ja ne ovat kausia mitkä menevät ohi mikäli aikuiset suhtautuvat niihin järkevästi.
Miten saat käännettyä feminismiksi sen, että pikkuPOIKA saisi käyttää sen värisiä hanskoja kuin haluaa?
Korjaus: äiti. Äiti haluaa pukea lapselle pinkit hanskat.
Minäkin käytän joskus sinistä väriä, vaik oon jo melkein 30v tyttö.
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä tätä nykyaikaa. Pojat ei saa olla poikia...
Miksi poika ei voisi olla poika pinkeissä hanskoissa? Tätä en tajua ollenkaan. Onko minun pyssyistä, palomiehistä ja rakentamisesta kiinnostunut poika jotenkin epäpoika, jos sillä on pinkit hanskat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pojan jolle puetaan mekkoja... Ei hyvältä näytä...
Pinkki väri on vähän eri asia kuin mekot.
Siitä se alkaa, 10 vuoden päästä poika on kuin Crystal Snow tai Tuure Boelius.
Mitä sitten? Aikuinen saa valita. V!tuttaa keskiluokka kuplan tyrkytys johon kuuluu järjetön velkataakka ja pihtaava vaimo. Bonuksena ylivilkkaat Hoplop addiktit.
Vierailija kirjoitti:
Missä naisellisuus? Käytätkö myös housuja? 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: äiti. Äiti haluaa pukea lapselle pinkit hanskat.
Korjaus: äiti haluaa että poika saisi itse päättää. Isä haluaa pukea siniset.
Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....
Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...
Päiväkodissa häntä oltiin luultu tytöksi eikä äiti puuttunut millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojentansseissa melkein kaikilla tytöillä oli poikavärinen mekko 🤮
Mun mies vähät väreistä välittää. Pääasia, että lapsella on ne rukkaset ym. vaatekappaleet. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä naisellisuus? Käytätkö myös housuja? 🤮
Naisellisuus= odota miestä kun tämä tulee tiettyyn ikään ja tajuaa tarviivansa kulissin. Hymyile. Sinulta odotetaan palveluksia
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika kulki yhden talven siinä kaikkein räikeimmässä pinkissä haalarissa. Tottakai myssy, rukkaset ja kengät pinkkinä myös. Kyllä hävetti lapsen puolesta kun oli äitinsä ostanut....
Emme koskaan puhu kotona tyttöjen ja poikien väreistä, mutta sukulaislapsetkin vieruksui tätä poikaa tämän asusteiden värien vuoksi...
Päiväkodissa häntä oltiin luultu tytöksi eikä äiti puuttunut millään lailla.
Kannattaa kyllä oikeasti miettiä omaa ajatusmallia jos pitää hävetä lapsen puolesta, jos lapsi kulkee vaatteissa joista hän itse tykkää. Minua oikeasti v*tuttaa ihan suunnattomasti näin pikkupojan äitinä se, miten ahtaaseen lokeroon pojat halutaan tunkea. Tytöillä on sen suhteen vapaampaa. Saa tykätä sinisestä ja autoista, mutta poika on heti vääränlainen jos se tykkääkin pinkistä.
Jos poika itse valitsee ne pinkit hanskat mieluummin, niin sitten hän käyttää pinkkejä hanskoja. Kuulostaa nyt hieman vanhempien valtataistelulta. Isä haluaa perinteistä pojan roolia ja äiti haluaa olla modernimpi. Ne ovat vain hanskat ja jonkin ajan kuluttua poika voi valita seuraavien hanskojen väriksi jonkun muun.
No *nyrkkihella*-opilla ei kenestäkään tule tasapainoista aikuista.